Naiant MSH mics, te goedkoop ?

elektrovolt

compuphonic
nu stuitte ik daarnet op de website van Naiant
en daar zag ik de MSH 1O omnidirectional condenser mic staan. Voor 22 dollar !!!

nou snap je wel dat zoiets nooit veel kan zijn, maar otch zijn er wat mensen die er heel enthousiast over zijn.

zoals HIER bijvoorbeeld, er staan ook audio demo's op.

nu moet ik toegeven dat dat helemaal niet verkeerd klinkt.

heeft iemand hier toevaalig van gehoord, of misschien zelfs ervaring mee ?
ik zit te denken om gewoon een paar te bestellen...

180_MSH-1O_stock_single.JPG

Mooie demo's zoals ik al zei.

Die viool klinkt echt fijn, heb wel wat akoestische viool opgenomen, deze mic klinkt zeker wel warm in tegenstelling tot duurdere waarmee ik heb opgenomen..

Ik denk dat ik me een paar ga bestellen voor deze prijs :D

Het lijkt wel of er bovenin dat ding zo'n huis, tuin en keukenmicrofoontje zit die je ook wel in cassetterecorders en zo vindt. Gewoon zo'n pastille-achtig ding met zo'n zwart viltje er op. Hoewel die dingen altijd dynamisch zijn.

Kan weinig over de demo's zeggen. Zo achter mijn laptop klinkt het flink goed, maar dat is een referentie van niets.

Wantrouwen zou ik niet willen zeggen, maar in eerste instantie twijfel ik wel aan het ding. Ik zou het eerst met mijn boerenverstand moeten horen, wil ik overtuigd raken. Hoewel voor 22 dollar/euro de gok makkelijk te wagen is.

Dezelfde gok heb ik ooit gewaagd bij 2 van die Superlux mics van de Feedback van 19.99. Voor dat geld klinken die dingen verassend goed (beter dan menig dynamische mic van meerdere malen die prijs). Maar als ik ze vergelijk met mijn Rode Nt1 lijken ze toch wel flink onder te doen. (Deze werd op zijn beurt weer vreselijk verslagen toen ik ooit een Neumann u87 geleend had.)

Ik ben heel erg benieuwd naar de eerste reacties. Vooral voor het omnidirectionele model. Met mijn achterdochtige gedrag ben ik waarschijnlijk overtuigd op het moment dat iedereen hier lyrisch is, waarna ik achter het net vis omdat ze uitverkocht zijn.

natuurlijk ben je achterdochtig, wie niet ? ;)
een microfoon van $22 kan natuurlijk niet veel zijn, maar toch... dat is dus ook een van de redenen dat ik deze thread startte.
die goedkope superlux mics inderdaad, klinken behoorlijk, maar ruisen heel erg. dezelfde test moeten we dus eigenlijk gewoon met deze mics doen, wie weet is het echt fijn spul, wie weet vallen ze heel erg tegen. maar voor die prijs zal je je er toch geen buil aan vallen.

ik heb de verkoper / maker gemaild en wacht nog op antwoord. als er nog anderen interesse hebben in 1 of meer mics of toebehoren, laat mij dat dan even weten d.m.v. een post hieronder...

Laat het even weten wanneer je antwoord hebt en weet wat de kosten worden. Ik denk dat ik de gok ook wel wagen wil, maar bevestig het wel wanneer je meer weet. Moet ik ook nog even kijken welke karakteristiek ik zou willen hebben.

Ik las ergens op een forum (via google) dat het wel aangeraden wordt zo'n klem (van 2 dollar) mee te bestellen aangezien die dingen zo klein zijn dat ze alleen in die verende klemmen passen.

ok, doe ik . zodra ik iets hoor laat ik het weten. het kan zijn dat hij met vakantie si, het is tenslotte rond kerstmis nu.

zo'n klem is wel een idee ja ! maar zo te zien kan je ze ook rechtstreeks in je preamp, mixer of whatever steken.

ik denk trouwens dat ik gewoon voor 2 stuks omni's ga.

elektrovolt, ben je een group buy aan het regelen ? , dan mag je mij er ook wel 1 bij opzetten.

ja dat is wel de bedoeling :) ik weet niet of we dan korting kunnen krijgen, de mics zijn al zo goedkoop. maar i.i.g. zal het flink in verzendkosten schelen !

ik heb laatst een condensor voor 15 euro gekocht, met kabel. en hij is echt super. dus het kan wel.. hou me op de hoogte voor de group buy.

ik heb dan wel intresse in of 1 mic, plus klem OF 2 mics (gepaired) plus klem en 2 pair ringen in paars.

ok, zojuist een ractie ontvangen van de maker / verkoper:

You can see more information about my microphones when my store reopens
in January. International shipping is $5.25 for one or two pair of
mics, $10.25 if you order clips, and larger orders are usually not more
than $15 to send to Europe.

Regards,

Jon

met andere woorden, de site nog even in de gaten houden. 8 januari gaat de shop weer open !

Er bestaan de wereld aan topics hierover op dit forum, maar wat betekenen de importheffingen specifiek voor deze mics?

Was laatst zo'n DIY microfoon project tegen gekomen waarbij ze een Behringer gingen pimpen met een ander panasonic condensator elementje en wat electronica eruit slopen en je zo een fokking goede mic kreeg. Ik denk dat dit hier heel veel op lijkt.

Schrijf mij ook maar in voor:

2 keer omni; 2 keer klem; 2 keer zo'n stofcondoom voor erop

is goed :)

we wachten het even af wanneer de shop open is, en laten we zeggen dat ik dan uiterlijk 16 januari de bestelling doe, dan hebben anderen nog de kans een bestelling bij mij te plaatsen.

Back