Ik voel me momenteel erg belabberd en m'n denkpatroon is momenteel ook niet zo denderend (dank u mr. Weekend

), maar ik zit dit hier allemaal te lezen en ik wil ook even m'n mening spuien... Hoe chaotisch/nutteloos het ook klinkt
Ik zit pas sinds heel kort in de muziekproductie om het zo te noemen (jaartje ofzo) en dan ook nog maar eens gemiddeld 2 uur per dag op z'n hoogst omdat ik veel tijd kwijt ben aan m'n school en het reizen ernaartoe... En ik heb helemaal geen fancy hardware, zelfs geen PA-speakers. 'kheb totaal geen kennis van muzikale termen ofzo...
Ik luister zelf vaak radiohead, bjork, jaren 60 rock &roll, trance,dance, moby, prodigy, heb zelfs nog mozart,bach,tchaikovsky, beethoven, samuel barber,(<-- en dat voor een 22-jarige student) andre hazes, metallica, portishead (<- erg lekkere muziek) op m'n harddisk staan...
Toch blijft het nummer "Gouryella - Tenshi (Transa Remix)" me tranen in m'n ogen laten springen; en het is toch echt een (in jouw ogen) 'standaard' 140BPM-nummertje; terwijl de trance-mensen het beschouwen als een van de beste trancenummers...
Het gaat mij om de feeling die een nummer oproept en die feeling wordt meestal pas in de break opgeroepen, waarna er met de energie die die feeling geeft verder gegaan wordt en mensen zich uit kunnen leven op dat 140BPM-melodietje...
Ik ben nu dan ook bezig met de break, want daar moet dus de feeling gemaakt worden... En da's dus het harmonieuze stuk...
'kben zelf ook DJ en dan weet je toch wel beetje wat het volk wil... en het volk wilt geen experimentele onzin aan hun hoofd als zo op een dikke party staan, waar ze even hun saaie kantoor-/winkelbediende-leven willen vergeten en gewoon lekker willen flippen op de muziek...
Ik wil met dit alles niet zeggen dat ik zo'n mastermind ben in de muziek... Maar ik maak trance (ECHTE trance) ... (althans ik doe een poging om die "echte" trance te maken

) ... <dus niet van die commerciele troep die je op de radio hoort (denk aan "Jan Wayne - Beacuse the night"

> .... En ik probeer gewoon feeling in de plaat te krijgen. En ik moet zeggen dat het me tot nu toe redelijk gelukt is (met andere nummers die ik hier nog niet gepost heb <en voorlopig ook nog even niet zal posten>)... en nu is het de beurt aan m'n laatste "geval" waar ik mee bezig ben...
En als laatste toevoeging: ik heb dus geen leipe "gear", ik heb nog niet eens sample-CDs

... Ik ga dus voor de kwaliteit middels harmonie, feeling-opwekkende stukjes muziek...
Ik heb een freeware/underground muziekprogramma met softsynths (nog niet eens VSTi's) en daar kan ik het mee doen. Geld voor iets beters heb ik niet (student) en het enige wat ik dus eigenlijk wil horen over m'n nummers zijn dingen als, dat moet korte, die beetje meer EQ-en op lage tonen, de kick wat zachter, dit en dat wat scherper... bladiebla... feedback over "ja er zit geen harmonie in" heb ik niets aan... Zolang IK op z'n minst die harmonie voel, vind ik het goed...
Ik heb de voorgenoemde nummers die ik nog niet gepost heb hier al eens opgestuurd naar "grote" platenlabels binnen de trance-muziek (Black-Hole Recordings, Purple Eye Entertainment, Combined Forces, ID&T, Lightning Records <Belgium>) en nog een paar onbekendere.... en hen vonden het goed wat ik had gemaakt, maar ik moest het hier een daar nog een beetje bijschaven (het rijpingsprcoes

)... Maar hen vonden het dus blijkbaar niet het zoveelste 140 BPM-nummer; er werd zelfs nog gezegd dat m'n demo stukken beter was als de gemiddelde demo (<-- de standaard 140-BPM-nummertjes waar jullie het over hebben) ... dus dan ben ik toch zo slecht niet bezig...
Zoals gezegd zit de dancewereld niet te wachten op iets "vernieuwende dance", maar eerder een vernieuwende "melodie" ... Je moet het volk eens zien op zo'n 15.00-man-party tijdens de break van een standaard 140BPM-nummer... Die schreeuwen het gewoon uit van de feeling/sfeer die de plaat de zaal geeft!!!
Zoals gezegd: "Gouryella - Tenshi (Transa Remix)" is echt een kippenvel-energievolle-tranenwegpinker... (is mijn mening) En ik suggereer Skeletor om eens te kijken of ie dit nummer ergens kan 'scoren' ... downloaden ofzo... en dan het stuk van de break eens beluisteren... DAT is de harmonie die de mensen willen horen en voelen... En dat soort trance wil ik ook maken... ook al is het een standaard 140 BPM nummertje...
En nu ga ik stoppen want dadelijk overschrijdt ik de maximaal lengte voor een post...

PS: ik wil niemand aanvallen, maar gewoon even m'n zegje doen; en volgens mij heb ik mezelf nog wel eens tegengesproken hierboven... Maarja, ik ben dan ook een ingewikkeld persoon