enquete dj's

enquete dj's

• een profiteur/dief van andermans werk

Stemmen: 11 13,4%
  • vakmanschap wb keuze muziek en overgangen

Stemmen: 51 62,2%
  • een musicus/kunstenaar met eigen stijl

Stemmen: 15 18,3%
  • wat anders

Stemmen: 5 6,1%

• Totaal aantal stemmers
    82
  • Enquete gesloten .
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

dekzster

Mad Scientist
Wat is een dj

Ik had alle vakjes in willen vullen omdat er DJ's in alle categorieen zijn.

Ik vind dat er maar heel weinig DJ's zijn die echt goed zijn in hun vak en dat hoeven nog niet eens de bekendste meest betaalde te zijn.....

groeten

basicsys

DJ'en is wel degelijk vakmanschap wat mij betreft. Helaas zijn er genoeg DJ's die denken dat ZEI thah man zijn. Dat beeld laten ze dan ook graag aan de wereld zien... Ze zijn aan de andere kant ook wel het gezicht dat de muziek naar het publiek brengt...

Meer respect voor DJ's die ook (goed) produceren!

(PS. ik wordt er wel goed ziek van steeds gevraagd te worden of ik DJ ben als ik iemand vertel dat ik dance etc. produceer...zuch ;))

Origineel geplaatst door Almeros
(PS. ik wordt er wel goed ziek van steeds gevraagd te worden of ik DJ ben als ik iemand vertel dat ik dance etc. produceer...zuch ;))

I second that

Origineel geplaatst door 6 trak
een kunstzinnige plaatjes draaier... maar... dat maakt hem nog geen muziekant! 8)

Inderdaad. Zat producers DJ-en er natuurlijk wel bij, maar door mainstreamers als Tiesto etc. krijgen mensen het idee dat een producer dus automatisch DJ is. Ik vind nog altijd dat de producers toch wat 'hoger in rang' is. Zonder goede platen geen goede DJ set.

je hebt ook DJ's die wel degelijk muziek uit hun draaitafel halen, maar dan heb je t over turntablism en dat heeft natuurlijk niks te maken met die grote trance DJ's enzo. Niettemin vind ik t toch een vak om de goede platen te kiezen en een mooie overgang in elkaar te brouwen.

Dj-en is nogal verschillend.... eerst werd het vak ondergewaardeerd en als je tiesto aan het werk ziet, weer overgewaardeerd. Wanneer een dj creatief wordt en meer doet als "plaatjes goed in elkaar over laten lopen" vind ik het kunstzinnig worden! Met 3 draaitafels, een 909 en efx bijvoorbeeld :)

...of gewoon goed met 2 decks, en dan hoeft het niet eens zo superstrak gemixed te worden als d'r maar verassing in zit, goede nummers, opbouw/afbouw en een fixe portie enthousiasme van de dj.

Een goede DJ is als een metselaar... Met een hele hoop voorgefabriceerde bouwstenen bouwt-ie set dat staat als een huis!
Maar goed, je blijft altijd de doe-het-zelvers houden. En dan wil het wel eens gaan lekken. En inderdaad, ook sommige "betere" bouwbedrijven lichten mensen op waar de kleintjes weer echte kwaliteit leveren.

Nee hoor, ik zie een DJ echt als een artiest.

Ach.... veel producers doen het draaien erbij omdat dat toch meer centjes oplevert dan het produceren. Jammer dat dan daarvan weer zo verschrikkelijk weinig zijn die dat ook écht goed kunnen. Veel meer respect heb ik voor dj's die eerst al super draaiden en daarbij ook nog eens verschrikkelijk goede platen maken (lees: een Michel de Hey bijvoorbeeld). Triesto vind vind ik toch meer een betere producer dan dj ook al issie uitgeroepen tot beste dj ter wereld... :dj

(PS. ik wordt er wel goed ziek van steeds gevraagd te worden of ik DJ ben als ik iemand vertel dat ik dance etc. produceer...zuch ;)) [/B][/QUOTE]

Ik word er wel eens moe van dat er iedere keer als ik gedraaid heb, wordt gevraagd of ik (al) produceer...

Tegenwoordig wordt het een aan het ander verbonden, terwijl een goede dj niet automatisch een goede producer is en vice versa, maar goed, dat weten we allemaal wel, mag ik hopen

eeeuuu nee deze dan !!

Ben je net klaar met je live set ... krijg je vragen van ... eeuuh hoe lang ben je al dj ... en van lekker gedraaid vooral de laatste plaat !!

Wel een groot verschil zomaar plaatjes door te draaien of de set op te bouwen naar een climax en het publiek blijven verassen.
Daarin is Sven Väth een Meester, zeker bij een langere set

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back