MV8000 massaal weg !?

Is niets knaps aan, kwestie van een systeem van mpc waar patent op staat. MV maakt vanuit zijn eigen visie een ding en komt er gewoon niet goed uit.

Kort een paar dingen ten opzichte van bv mpc4000

- opstarten, ga maar gerust een tostie maken.
- importeren van geluiden of patches, je kan ze previewen, duurt ff dan als je hem wilt gebruiken moetie nog geladen
worden. Bovendien zit de preview button op een irritante plaats. Bij de mpc kun je direct van schijf previewen door een willekeurige pad te meppen. Hoeft niet eerst geladen te worden dus je kunt lekker doorscrollen en pad loslaten stoptie met de sample, bij de mv moetje wachten tottie is afgespeeld of op een andere knop, stop, drukken.

patches of programs assignen bij mpc is easy.

Bij MV moet je eerst weer door het wave scherm dan assign 2 opties en dan pas echt assignen. bovendien staatie dan in je geheugen. en DAN moet je hem nog per midi track gaan assignen via track parameter dus per midi track, kick snare hat etc. bij mpc is het laden en hoppa klaar.

Je moet bij bewerkingen te veel wachten, dat geeft je ongevraagd veel pauze en dat fokt mijn creatieve process op.

Het feit dat de pads van de MPC multi functioneel zijn is echt een uitvinding, heel handig en binnen de kortste keren mep je er blindelings op los.

De MV heeft stugge pads maar daar valt heel goed mee te leven, maar op het moment dat ze met ook nog eens een stugge jogwheel, niet motorized faders (waardoor je je bewerking moet opnemen om door te gaan naar een andere kanaal omdatie anders de waarde reset) en een traag systeem komen. Dan heb ik het wel weer gezien.

Ik werk nog liever met mijn mpc1000, heerliijk snel en easy

Het eerste was cynisch bedoeld :D

Dank voor je heldere uitleg, geef je helemaal gelijk,
bovendien klinken die akai's ook nog eens.

Back