Vriendelijk blijven

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
Beste allemaal,

Misschien sta ik alleen of misschien ook niet, maar vind dat de laatste tijd het aantal elkaar afzeik posts overbodig is gestegen.
Zelf houd ik ook van een stevige discussie maar denk dat het soms meer is dan alleen een discussie. Da's zonde van de sfeer.

Zou je wat je post ook iemand in z'n/haar gezicht zeggen of wat zou je ervan vinden als iemand anders jouw op zo'n manier aansprak? Of mocht je een kuthumeur hebben of je af willen reageren doe dat met muziek maar niet met typische postings. Denk gewoon even na over wat je post.

Het is gewoon drukker geworden en dan zijn er meer meningen die verschillen, maar ik mag aannemen dat we allemaal van synths en muziek genieten. Laat dat nou net de reden zijn waarom we hier aanwezig zijn.

Mvg

IK ben het ermeer eens. Omdat ik nog niet zo lang lid ben van dit forum, durfde ik het niet te zeggen. Maar soms vind ik de commentaren op gemaakte tracks redelijk hard. Wij zijn immers niet allemaal muzikanten. Sommigen zijn gewoon hobbyisten die ook wat melodietjes maken, maar niets weten over arrangementen en producties of een eindmix.
IK denk dat beleefdheid de enige universele taal is, die iedereen begrijpt, waar dan ook ter wereld, ook op het internet.
Beleefdheid is een bron van vrede.

:)

Peace

De oplossing: post geen domme threads en slechte nummers.

Als je vind dat je een nummer hebt gemaakt wat echt goed, stel dan een aantal criteria voor jezelf op waar het aan moet voldoen. Als dat dan is, post dan een korte versie (dus niet 5 mb) en geen drie nummers.

Origineel geplaatst door BananaWorld
De oplossing: post geen domme threads en slechte nummers.

En wie bepaald wat een dom nummer is?
Hebben we niet allemaal ooit domme nummers gemaakt?

Het is idd belangrijk dat we het hier gezellig houden en we hebben al een thread gehad
over het reageren op tracks en hoe dat te doen.
Eerlijk zijn kan geen kwaad, maar de manier waarop je het brengt kan veel verschil maken.
Dus, zoals al gezegd beoordeel een track/thread etc. op een manier hoe je ook graag zelf
behandeld zou willen worden.

En anders.....kom je op de zwarte lijst.
(un petit grapje :D )

Elk antwoord mag, zolang er een zinnige onderbouwing is en er een eventuele oplossing voor aangedragen wordt. Simpel een reactie als "baggernummer" zonder de onderbouwing of een tip om het te verbeteren is een beetje een waardeloze reactie waar niemand iets aan heeft.

:smeris:

Namens de moderators het volgende:

Uiteraard verwachteb wij van de leden dat ze zich vriendelijke en netjes t.o.v. elkaar gedragen. Voor flamen zijn voldoende andere forums beschikbaar. Wanneer je iets ziet waar je het niet mee eens bent, of dat tegen de regels van dit forum is: warez, flaming, etc stuur dan een bericht naar de moderator van dit forum. Of gebruik de optie meld dit bericht aan een moderator.

Iedereen komt hier voor zijn plezier, en dat moeten we met elkaar zou houden :luv: !

Groeten,

het Synthforum Team

:smeris:

Mooi om te weten dat er meer mensen zijn die er ook zo ongeveer over denken. Ik denk dat als dit even over tafel gaat dit in ieder geval bekend is.

Elk nieuw lid is welkom soms moet je gewoon even je draai vinden. :) :okdan:

--edit--

Ik denk trouwens dat je dit moeilijk kunt voorkomen. Hoe meer mensen er bij een forum komen, hoe meer de statistieken zich zullen aanpassen aan de maatschappij en hoe meer flamende en ruziezoekende mensen je erbij krijgt. =(

Last edited by a moderator:
mikeandrews :

gebruik de optie meld dit bericht aan een moderator

Origineel geplaatst door matt second
mikeandrews :

gebruik de optie meld dit bericht aan een moderator

Done, had Yawgmoth's post in deze thread nog niet gelezen voordat ik in de bewuste thread een antwoord plaatste :stupid

Helaas ook vaak gezien dat er een grimmig sfeertje ontstaat vanwege een simpel
communicatie probleem. Soms wordt een opmerking verkeerd opgevat, omdat die
voor meer dan een uitleg vatbaar is. Wees dus voorzichtig met hoe je iets zegt.
Anderszijds is de een gevoeliger voor kritiek dan de ander en voelt zich snel
aangevallen. Je mag iemands muziek nog zo slecht of zijn opmerking nog zo dom
vinden, als je behalve afkraken geen positieve bijdrage ter verbetering kan
leveren, kun je je beter van commentaar onthouden.
In de gevallen waarin iemand zich onbeschoft, arrogant of beledigend gedraagt,
heeft het geen nut om terug te gaan schelden. Laat in plaats daarvan weten dat
je niet deel wenst te nemen aan discussies van een dergelijk niveau, geef je
redenen aan waarom, kondig aan dat je de thread verlaat en zeg onmiddelijk je
abonnement op. Diegene die ermee begonnen is heeft dan al snel niemand meer om
tegenaan te schoppen en de thread bloedt vanzelf dood. Wie weet zal hij zich dan
de volgende keer wat voorzichtiger uitdrukken.

Origineel geplaatst door 20hz
Eerlijk zijn kan geen kwaad, maar de manier waarop je het brengt kan veel verschil maken.
Dus, zoals al gezegd beoordeel een track/thread etc. op een manier hoe je ook graag zelf
behandeld zou willen worden.

:okdan:

Goedemorgen allen,

"Omdat bij schriftelijke communicatie de visuele component van een gesprek ontbreekt
is een hoge mate van wellevendheid geboden. Tevens dunkt mij dit een goede oefening,
zodat wij met inachtneming van het bovenstaande van onzelf betere mensen kunnen maken".

Norman N. Warden, 1984

Nog een fijne en nuttige dag allemaal,

ISPdeRuiter

Helaas ook vaak gezien dat er een grimmig sfeertje ontstaat vanwege een simpel
communicatie probleem

Vertel mij wat. Noordelingen schijnen zaken heel anders op te schrijven volgens de zuiderlingen maar ik noorderling bedoel dat helemaal niet zo. :D

je bedoelt dus helemaal niet dat noordelingen zaken anders schijnen op te schrijven volgens de zuiderlingen ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back