Roland Sonic Cell

Roland SonicCell

Roland SonicCell

Fantom in een doosje, lijkt me. Met USB port! :{

Sonic_Cell.jpg

Klik voor groot plaatje.

Officiele site

Gezien op de Musikmesse. Leuk doosje hoor, maar niet zo heel spectaculair.
Gewoon een soort opvolger van de Sound Canvas serie.

Wel met twee SRX-slots... Dus een handzaam bakje tjokvol sounds, toch handig voor bijvoorbeeld de reizende muzikant De JV1010 en XV2020 waren/zijn ook zo klein en transportabel, hoewel die twee natuurlijk wél een full pool synth engine hadden en ik weet niet of dat hier ook zo is.

Ik zat net even te kijken op de sonicstate site. Die Duitser in dat filmpje loopt een partij uit z'n nek te zwammen, daar wordt je niet wijzer van... Wat is het nou precies voor module. Voor zover ik het begrijp is het een Fantom XR in een luxe verpakking...
Hij komt volgende maand uit, maar... nog geen prijzen bekend.

http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=4509

Ik weet niet wat het soundpalette precies is, maar er zit een USB poort op zodat de soniccell als een virtual instrument werkt en er zit ook nog een audio interface op.

Maar als het als een plugin kan fungeren, ook nog een mic input heeft, ruimte voor 2 srx boards...

Dat maakt de Fantom Xr toch geheel overbodig? En dat voor nagenoeg de helft van de xr prijs :s

Ok, een XR kan 6 srx boards gebruiken, 512 sample ramm. Maar dan nog... Ik begrijp het hele nut van dit product niet, de enige toegevoegde waarde is dus het gebruik als VSTi

pff.. ik ben nu al een tijdje aan't wachten totdat de Sonic Cell uitkomt.. de releasedatum was Juli en nu is ie verplaatst naar September/October??

ik snap het niet meer.. ik heb beetje onderzocht en ben er achter gekomen dat hij in Europa pas in September uitkomt.. iemand die weet wanneer de Sonic Cell in de States & Japan uitkomt?

sonic cell

sonic cell

Hij ziet er in ieder geval beter uit dan de XV2020 (aan de buitenkant). Ik versta Roland wel niet dat ze zoveel bakjes (lees soundmodules) uitbrengen. De JV series dan de XV's. Heb je net je XV bij elkaar gespaard, komt de XR uit en nu die Sonic Cell. Hoewel deze laatste meer lijkt op een gimmick voor DJ's, maar dan hadden ze die beter met V-synth geluiden gepropt denk ik. Ik vind geen patchlijst terug op het internet van deze sonic cell trouwens. Ik zet hem alvast niet meteen op de verlanglijst ^_^. Roland zou beter de jupiter 8,TR808 enzo opnieuw uitbrengen. Dan storten die schandalige prijzen op de tweede hands markt eindelijk eens in :P

sonic cell

sonic cell

mensen,
heb die Sonic Cell gekocht maar had tot gister nooit van MIDI gehoord en het EDITOR programma (via CDrom) opent wel maar hij "read" en "write" niet wat ik via de sonic cell inspeel met het keyboard.
Hij zegt dan: unable to read/write ofzo...
ik kan het niet eens uitleggen, zo dom ben ik met die zooi.
HELP!!!
Marcel

Het is een oud gezegde hier op het forum: de handleiding lezen kan ernstige gevolgen hebben :). Je leert er vast mee werken. Ik ken dat ding niet dus kan je niet meteen helpen. Ik weet zelfs niet wat je precies bedoelt met 'writen'. De song, midi opname, patch, performance etc?

Uit deze post begrijp ik dat dit bakje niet zo speciaal is .. Iemand ervaring ermee?
Youtube heeft enkele patch voorbeelden. Zoek onder "DJ Beto - Roland Sonic Cell"

Back