mic in kleine kamer

goran

1984
Hey,

Ben op zoek naar een goede mic die ook goed te combineren is in een kleine kamer.
Ik heb een hele slechte akoestiek en m`n hele kamer zit vol met spullen, is het dan nog mogelijk om
er een goed geluid uit te krijgen?

Misschien wel boeiend om te weten wat je wilt gaan opnemen. instruments? vocals?

Mijn prioriteit gaat uit naar vocals, instrument is altijd mooi meegenomen maar is niet erg belangrijk

interessant. ik zit in de zelfde situatie. heb 300-400 uit te geven aan een mic en zou het voornamelijk gebruiken voor vocalen. ik zelf zit met een boel schuine hoeken/daken etc

en als je dan een mic koopt, zéker eens kijken naar RÖDE. het merk dat ik blijf aanraden en waarvan ik zelf de NT2000 heb, en de NT1A gehad heb.
die laatste puur weggedaan omdat ik opgestapt ben naar de NT2000 (voor de omni-schakemogelijkheden) en de nt1A dan werkloos werd, maar voor 169Euro heb je dus al een microfoon van heb ik jou daar! én 10 jaar garantie

ja, ik zal zeker het een en ander moeten opruimen maar blijft toch veel spullen overhouden.
Wat mij de meeste zorgen baart is b.v. het geluid van m`n cmoputer, die zul je op momenten wanneer er b.v. niet gerapt wordt blijven horen, zal het niet de computer zijn dan blijf je op de een of ander manier nog wel andere geluiden/ruis horen, is er een manier om dit zo goed mogelijk te reduceren op opruimen etc. na?

je kan proberen een soortement geluidsdichte case te maken voor je PC-bak. ook nadien de ruisjes weg-editen kan je doen.
verder kan je door middel van een deken in een hoek al een goeie vocalbooth creeeren.

Ok ok , de rode wordt dus aangeraden , nog meer mic`s die goed presteren? ( puur om het een en ander te vergelijken)
het liefst tot max. 250 euro

Het is voor de hand liggend om te zoeken naar 'de beste' microfoon, maar in sommige omstandigheden
werkt dat niet, gewoon, omdat ze 'te goed' zijn. Soms kan een middelmatige cassetterecorder-mike
aan de eisen voldoen, vooral met vocalen, omdat zo'n ding gewoon niks oppikt, dat verder dan 1 m weg is.

Laatst gewijzigd:
Al koop je een Sony C800. Hij zal altijd klote blijven klinken. Als je ruimte niet goed is, zal je het altijd blijven horen met wat voor mic dan ook. Probeer eens met wat zware gordijnen je kamer wat doder te maken voordat je aan een mic begint.
Om te weten of je kamer wat minder galmt, kun je de alom oude truuk van in je handen klappen doen.
Anders is misschien een refecltionfilter een optie. Over het geluid van je PC kun je je iets minder zorgen maken. Dit los je iets simpeler op met bijvoorbeeld een Gate op de vocal, of nog beter....editen.

Succes! 8)

als het echt een kleine ruimte is gebruik dan bij voorkeur een dynamic mic. klassieke sm58 ofzo...
Als je goed close mic-ed ga je 't beste resultaat naar je akoestiek hebben

Origineel geplaatst door goran
ja, ik zal zeker het een en ander moeten opruimen maar blijft toch veel spullen overhouden.
Wat mij de meeste zorgen baart is b.v. het geluid van m`n cmoputer, die zul je op momenten wanneer er b.v. niet gerapt wordt blijven horen, zal het niet de computer zijn dan blijf je op de een of ander manier nog wel andere geluiden/ruis horen, is er een manier om dit zo goed mogelijk te reduceren op opruimen etc. na?

1. ruis, noisegaten (slechte optie), silent shit in in compjoeter proppen(betere optie), dynamische mic (beter dan condensator in jou geval) neemt idd in de huiskamer minder troep op....ik heb zelf een te goede mic neemt vanzelf ook alle ambiance mee, auto's buren wind hijgers bomaanslagen in irak e.d

2. je kamer probeer zo veel mogenlijk rare vormen aan te brengen met gordeinen gevulde boekenkasten(en dan de boeken niet al te recht zetten) dus eigenlijk zo min mogenlijk rechte vlakken...

(gate is een slechte optie omdat ie dan nog ruis over je vocalen hoort, geeft wel weer charme)

computer in de gang. scherm, muis en toetsenbord in de studio zelf.

als je zo'n bak gaat maken voor je computer moet die ook weer verluchten anders kan het wel eens overhit raken.

Back