Geen DJ subforum?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Nightly Build

Go for what you know
Ik had een hele handige tip over draaitafels onder het kopje
"De Studio en andere zaken" gezet

dit is de omschrijving die bij het onderwerp staat:
Plaats hier jouw bedachte beknopte handleidingen, tips, truucjes en andere leerzame zaken over STudio en ander muziek gerelateerde zaken. Let op je mag geen onderwerp beginnen met een vraag. Dat moet in een ander forum.

Nu heeft een moderator het bericht verplaatst naar hier:

Algemene Discussie [overig]
Voor algemene zaken die niets met muziek of aanverwante electronica te maken hebben...

volgens mij voldeed het onderwerp aan de voorwaarden en stond het in de juiste catagorie
draaitafels zijn bij mij een essentiƫel onderdeel van mijn studio
het zijn volwaardige instrumenten
ik krijg het iedee dat dat ondergewaardeerd wordt

anyways... hier is de thread:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=12284

ik heb die thread verplaats daar het geen muziekproductie-tip of synthgerelateerde tip betreft

het is een hele fijne tip voor DJ's dat wel. en ik begrijp ook dat er producers zijn die graag van plaat sampelen en daarvoor een technics 1200 mk2 in hun studio hebben staan, maar in principe is het een DJ tip. Ik heb de thread dan ook niet verwijderd, maar naar het niet-synth gedeelte van het forum verplaatst.

ik hoop op je begrip
mochten er nog vragen of suggesties zijn, dan horen we dat graag.

een grijze gebied!

Het ligt er idd een beetje aan wat je met je draaitafel doet, het zou idd een
muziekinstrument kunnen zijn.
Maar dat kan een walkman dan ook zijn bij wijze van.
Blijft een moeilijk verhaal.
Ik denk dat het in dit geval het best in niet-synth gerelateerd past ondanks
dat we weten dat een platenspeler breder kan zijn dan een plaatje afspelen.

Ik vind het nog steeds misplaatst.
Een draaitafel om bijv. mee te scratchen ed. is toch wel wat anders dan een walkman
Dat je dat zelf misschien niet doet of leuk vind vind ik geen reden om het teniet te doen.

draaitafel en mixer zijn gewoon volwaardige studiocomponenten
in veel studio's (niet de minste) waar ik geweest ben heb ik ze zien staan

bovendien is de omschrijving van de thread:
Plaats hier jouw bedachte beknopte handleidingen, tips, truucjes en andere leerzame zaken over STudio en ander muziek gerelateerde zaken.

voldoet gewoon compleet

okee, maar zoalas jij het uitlegt : ik heb een plant in mijn studio staan en die werkt mee aan het productieproces omdat die plant een positive uitstraling heeft......
Okee, een plant is niet muziek gerelateerd dat klopt....

snap je hem? dan valt alles wel onder studio zaken wat in je studio staat.
En ik geef matt gelijk, we zijn een synthforum.

Geen DJ subforum?

Hallo allemaal,

Net nieuw hier en dan al met eisen komen!;)

Ik zie de laatste tijd veel DJ's die met audio software (bijv Ableton) en synth hardware werken. Is het daarom een goed idee om een DJ subforum te maken?

Origineel geplaatst door MusicFreak
Ik zie de laatste tijd veel DJ's die met audio software (bijv Ableton) en synth hardware werken.
ja en? Ableton en/of hardware synths zijn niet exclusief voor DJ's...

ready.

Net nieuw hier en dan al met eisen komen!;)
doe maar niet ;)

iig,
Gnaaf! :mega:

Ik weet dat een vrij grote groep BMW bezitters ook een kat heeft, maar het BMW forum heeft ook geen katten subforum...

Er is hier in het verleden bewust voor gekozen om geen dj forum te nemen. Daar zijn andere fora voor op internet. Dit forum gaat enkel over synths en soms wat aanverwante dingen (nog niet eens heel diepgaand eigenlijk in vergelijking met bijvoorbeeld een forum als gearslutz) en DJ is niet echt het ding wat daarin past...

Origineel geplaatst door Slipperman
...en DJ is niet echt het ding wat daarin past...

Juist wel! Naast je synth setup praat je over extra draaitafels en CD spelers met als doel; muziek maken. Dus juist heel veel raakvlakken!

DJ's zijn toch minderwaardige mensen?
Volgens vele discussies die hier in het verleden gehouden zijn.
(Di's een 'grapje' he, niet serieus nemen.)

Maar er zijn ook fora zoals:
http://www.dj2dj.nl

Juist wel! Naast je synth setup praat je over extra draaitafels en CD spelers met als doel; muziek maken. Dus juist heel veel raakvlakken!

Ik vind muziek draaien en muziek maken toch 2 heel verschillende dingen.

We hebben wel een leuke DJ smilie in het assortiment...

:dj:

ik wil net als fuse zeggen dat er fora bestaan waar dj apparatuur en grooveboxen etc compleet worden besproken. ik heb al vaak op google iets moeten opzoeken. door google werd ik geredirect naar een pagina waar ik opzich nu de naam niet meer van weet..... kan die van fuse zijn, maar het is er zeker.

ook snap ik niet waarom er vaak van dat soort vragen worden gesteld terwijl de titel van dit forum voor zichzelf zou moeten spreken.

anders word het straks een ellende om hier op het forum nog iets over synths te vinden door alle subfora.

Ik weet dat een vrij grote groep BMW bezitters ook een kat heeft, maar het BMW forum heeft ook geen katten subforum...
.........inderdaad

- een DJ draait de plaatjes die de muzikanten hebben gemaakt.
- een DJ hoort in dienst te staan van de muzikant, niet andersom.
- een plaat draaien is geen muziek componeren.

Bericht door een moderator:
Nee, slecht idee, en zo'n forum zal er ook hier niet komen. Om de simpele reden dat dit een synthesizer forum is, en geen dj forum. Voor dj issues moet je op een dj forum zijn. De antwoorden hierboven spreken voor zich.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back