MS2000 step sequencer vraagjes

Volgens mij moet je amp onder 63 houden om lekken te voorkomen. Je stelt immers amp in de sequencer tussen -63 en 63 in. :eureka:

Als ik een key sync aan liet staan, dan liepen sequencer en arpeggio weliswaar in hetzelfde tempo, maar als ik dan een key wisselde niet precies op de beat, dan kwam er een shift tussen beide, en werd dus ipv aan het begin van iedere step getriggerd, ergens halverwege of op het einde. En dan kreeg ik problemen dat er een halve trigger op een stille noot viel enzo, gerommel dus. Met beide syncs uit heb ik dat probleem niet. Ik kan er nog verder mee experimenteren hoor, maar dat leek mijn ervaring te zijn.

Jij had dus de seq key sync OFF arp key syn ON? Moest ik niet soms de shift krijgen, leek mij dat ook de handigste setting.

Vanavond luister ik naar de sample!

Naar geluisterd, klinkt lekker!

Ik heb nog wat gezocht, het lijkt ook aan de gekozen klank te liggen. Als de enveloppe kort is en dan vooral geen sustain bevat, dan lukt het meestal wel met seq sync aan. In andere gevallen komt dat niet goed :). En zowel seq sync aan als uit heeft zijn eigen soort toepassingen, uiteraard.

Laatst gewijzigd:
Leuke en leerzame thread trouwens.
Ik probeer nu ook al een tijdje de arp sync te krijgen,helaas zonder resultaat.
Dus ik gebruik een mc909 die een ritme speelt en uiteraard ook clock uitzend.
Deze zit naar de midi in van de ms2000 ,die dan op slave staat.
Je zou zeggen omdat hij clock ontvangt,moet ie in de maat vallen waneer je de arp triggert op het toetsenboard .
Maar hij zit er iedere keer net of compleet naast.
Key sync on/off heb ik ook al geprobeerd.

Is dit eigenlijk wel mogelijk?

Ik heb hem al helamaal binnenste buiten gekeerd,maar ik denk dat die mogelijkheid er gewoon niet in zit.
Ik ben bang dat alleen arp's in combi met een drumcomputer (grooveboxen dus)deze interval optie aan boord hebben.
Opzich wel jammer.
knars knars denk denk......Hoe kun je nou het beste je ms2000 arp in de maat krijgen met een clock van buiten af???????hoor ik mezelf vragen.

Niemand een magische truck?

Niemand een magische truck?

Ik ken het probleem. En gelukkig ook de oplossing, komtie dan: Laat je midiclock lopen en zet dan (terwijl je ms2000 de clock ontvangt) de arpegiator uit en aan. Bij die van mij werkt het altijd. :okdan:

Verder niet vergeten de midi clock op external in te stellen, maar dat wist je ongetwijfeld al.

Hmmm.lijkt niet te werken hier.
Als je de arp aan en uit schakeld moet je hem dus opnieuw triggeren met het klavier van de ms2000.Maar helaas zoekt ie dan de maat niet op ,maar begint meteen wanneer ik op de toets druk.

Maar doet ie dat bij jou wel dan?dus als je er een overdreven halve maat naast zit,dat ie even zijn adem inhoud en keurig in de maat begint?

Als je de arp aan en uit schakeld moet je hem dus opnieuw triggeren met het klavier van de ms2000.

Ja dat sowiezo.

Maar doet ie dat bij jou wel dan?dus als je er een overdreven halve maat naast zit,dat ie even zijn adem inhoud en keurig in de maat begint?

Misschien moet je 'key sync' aanzetten. Uit de handleiding:If this is on, the arp will always begin from the beginning of the arp pattern when you play the keyboard. If you are performing with other instruments you can use this function to ensure that the arp pattern is aligned with the beginning of the measure.

Heb ik ook al gedaan,maar key sync wil alleen maar zeggen dat de arp start vanaf het begin van de arp-rif en niet het begin van een maat van een externe midi clock.

In ieder geval tof van je dat je meedenkt.

Maar doet ie dat bij jou wel of niet? als je er een overdreven halve maat naast zit,dat ie even zijn adem inhoud en keurig in de maat begint?

Bij mij blijft hij netjes wachten als ik er overdreven naast zit, alleen af en toe niet. Dit gebeurt meestal als ik de midi clock heb gestopt en weer gestart. Daarvan raakt hij blijkbaar een beetje van slag.

Heel merkwaardig.
Ik heb echt alle instellingen die er ook maar iets mee te maken kunnen hebben uitvoerig getest,zonder positief resultaat.
Wat wel werkt is van buitenaf een F7 start comando geven.
Ik ga morgen toch maar eens met diverse exerne clock's expirimenteren.

Ik zag dat Groove Armada live 1 of meerdere MS-2000's gebruikt, en die lopen netjes sync.

Ik zit zelf nog altijd wat te klooien om het allemaal te krijgen zoals ik, zo eenvoudig is het niet. Als ik alles goed krijg, dan start hij niet aan het begin van zijn arpeggio, en als dat wel lukt, dan loopt de rest niet goed. Zo van die dingen :).

Was er niet iets met betrekking tot de externe clock gewijzigd in een OS-update van de MS2000? Of vergis ik me nu met een KS-Rack; ik heb ze beide tegelijk gehad en er was iets met clocks en OS-updates, maar ik weet niet meer wat.

Check eerst eens welke OS je draait, want ik had op mijn MS2000 van toch alweer een paar jaartjes geleden al 1.07 draaien.

Back