2 audiosignalen op 1 line-in

Isegrimm

Nieuwkomer
Misschien dat iemand me kan helpen met het volgende: ik wil 2 audiosignalen (analoog, 3.5mm) binnen laten komen op 1 line-in.

Mijn pc heeft namelijk maar 1 line-in en ik vind een mixer geen optie. Of ze zijn te groot, of ze zijn te duur. Ik heb in elk geval nog geen mixer gevonden die zo groot is als -bijvoorbeeld- een gemiddelde gsm en ik wil geen 50 euro of meer uitgeven voor wat volgens mij met een soort stekkertje kan.

Ik heb het wel geprobeerd met zoiets als onderstaande stekker, maar zodra je op beide ingangen een geluid zet worden ze allebei stukken zachter...

Alvast bedankt! :)

splitter.jpg

Inderdaad. Koop een mixer. Kijk eens hier op het forum of op marktplaats ofzo. Eenvoudig mixertje hoeft volgens mij niet zoveel te kosten.

Zo'n "dubbel-stekker" lijkt mij in ieder geval geen goede optie.

Succes.

Andere geluidskaart lijkt me, beetje simpele geluidskaart is niet duur meer tegenwoordig. 2 in 2 uit ofzo.
Zo een stekkertje moet je ( mits je een beetje een serieus geluid wilt en dat wil je vroeg of laat,
geloof me ) gewoon niet aan beginnen.

Okay, dus ik kom er waarschijnlijk niet onderuit om toch een mixer te gebruiken. Ik denk dat ik dan de Behringer MX400 neem. Niet te duur en niet zo groot dat ik m'n werkplek ervoor moet verbouwen :)

395749799j00.jpg

Aan een andere geluidskaart heb ik ook gedacht, maar ik heb nu een on-board geluidschip en m'n enige vrije PCI-slot wordt ingenomen door de koelfan van m'n videokaart. Verder heb ik nog gekeken naar USB geluidskaarten, maar daarin is het aanbod niet zo groot en ze missen bovendien vaak functies die wel op de PCI en onboard versies zitten.

Bedankt voor alle tips! :okdan:

Origineel geplaatst door Isegrimm

Aan een andere geluidskaart heb ik ook gedacht, maar ik heb nu een on-board geluidschip
en m'n enige vrije PCI-slot wordt ingenomen door de koelfan van m'n videokaart. [/B]

USB audiointerfaces kunnen anders erg veel hoor
http://www.zzounds.com/cat--USB-Audio-Interfaces--2424

Of je veel te snelle VGA kaart vervangen voor een supersimpel ding zodat je pci slot weer vrij komt.
VGA performance heb je toch niet nodig met muziek maken.

Origineel geplaatst door elektrovolt
zoals ?

ASIO en monitoring bijvoorbeeld. Er zijn ook kaarten die dat wel hebben natuurlijk, maar het viel me op dat het in veel gevallen niet erop zit.
Sowieso kwam ik weinig usb-kaarten tegen met meer dan 1 line-in, waar niet gelijk midi-interfaces opzitten die ik niet gebruik of gewoon te duur zijn voor wat ik wil.

Origineel geplaatst door etaoin
Ja. En in de handleiding hebben ze het ook over 1/4" TS jacks, dat zijn mono jacks.
Okay, thanks. Ga ik nog ff verder zoeken.

Origineel geplaatst door Isegrimm
ASIO en monitoring bijvoorbeeld. Er zijn ook kaarten die dat wel hebben natuurlijk, maar het viel me op dat het in veel gevallen niet erop zit.
Sowieso kwam ik weinig usb-kaarten tegen met meer dan 1 line-in, waar niet gelijk midi-interfaces opzitten die ik niet gebruik of gewoon te duur zijn voor wat ik wil.

er zijn naar mijn weten zat usb interfaces met asio driver en monitor mogelijkheid :L

Weet je wel zeker, dat die line input mono is ?
Dat hadden alleen de allereerste geluidskaarten voor een XT..

Back