Yamaha S90(es) vs. Yamaha MO8

Kan ik op de MO8 geen nieuwe standaard geluiden inladen? Zoals de Voicebank "Stage & Studio" (Download / CD-ROM) klik

zo lang je geen wave ram nodig hebt (dus alleen de interne rom samples gebruikt)
kun je volgens mij alle ES voice banks gebruiken met een Mo....

Hmm, vandaag dus naar musik-produktiv geweest, wat bleek: ze hadden geen van beiden staan:-S. Dus dat wordt nog even verder zoeken, verder natuurlijk wel even gespeeld op wat dingetjes, zoals de clavia nord stage 88 die toch wel behoorlijk goede piano's had, maar toch wat te duur is. Ook de Korg Triton (??) klonk goed, maar dat is toch meer een workstation, wat veel te veel mogelijkheden voor mij met zich mee brengt en ook veeeel te duur is. En de yamaha CP300 piano's klonken natuurlijk ook goed, maar toch weer te weinig mogelijkheden kwa editen.

Maarja ik ga nog maar is even overal goed proberen en tips en ervaringen zijn altijd welkom!

Iemand ervaring met de MO8? n die mij er misschien wat meer over kan vertellen?

Ik ga dus naar alle waarschijnlijkheid voor de MO8. Ik heb hem uitgebreid getest en het verschil tussen de MO8 piano en de CP33 piano valt te verwaarlozen. De cp33 klinkt in eerste instantie wel iets beter, maar valt weinig aan te editen. Maarja, de MO8 heeft echt super geluiden! Maarja ga morgen eerst 2 weken op vakantie

Origineel geplaatst door Sjaak
Ik dacht toch echt dat de MO8 nou net geen stalen behuizing had...heb ik mij vergist dus (blijkt ook wel uit het gewicht)! Excusez :) 't Zal wel komen door de Korg Triton LE zeker; die klinkt goed maar is dus vooral niet stevig, ik spreek uit ervaring. Daar zie je dus een groot verschil met de echte Triton's.

Heb ook 's een tijdje gespeeld op een mo8 bij feedback en meen me te herinneren dat hij van kunststof was. Ik vond dat toen een groot nadeel iig.

Origineel geplaatst door olav
Heb ook 's een tijdje gespeeld op een mo8 bij feedback en meen me te herinneren dat hij van kunststof was. Ik vond dat toen een groot nadeel iig.

:zeg dan niks..

Er is mij vertelt dat de randen zeg maar van metaal zijn en de stukken waar losse componenten inzitten (zoals die 2 panelen naast het klavier) dat dat kunstof is.

Hier worden echt goede suggesties gedaan, maar je moet niet vergeten dat niemand een antwoord kan geven op ''wat is de beste synth''? Ik heb een Kurzweil k26X, waanzinnig ding maar die zal ik niet zo snel iemand aanraden die in jouw situatie zit. Tips zijn goed, maar het allerbelangrijkste blijft het gewoon testen van al dat spul. En weet vooral wat je wilt hebben en wat je er mee wilt doen. Pas dan kun je je vinger wijzen naar een synth die eventueel het best is (voor jouw geval). Succes!;)

Back