[Beginner] Zoek een goede synth

Mwa, wat fuse zegt is gewoon waar. Ik vind een BigMac lekker en jij misschien niet. :)

Maar heb jij wel goed geslapen? Ik wacht nog op een pb.. :duivels:

Origineel geplaatst door Quinty
Ik maak Club, Trance en HardHouse...

:

Eeeh hoe kan je nou deze muziek maken als je nog geen synth hebt en op zoek bent naar je eerste???
:confused:

Origineel geplaatst door Bass
Eeeh hoe kan je nou deze muziek maken als je nog geen synth hebt en op zoek bent naar je eerste???
:confused:

Soft-synths?? Ik maak gebruik van software.. en alleen software, maar ik wil een stapje verder. Om nou softsynth te kopen ben ik ook niet echt voor, ik wil het kunnen "voelen" net als vinyl.

En Fuse het is waar dat het bijna alleen maar meer verwarrend wordt. Ik wil gewoon een synth hebben die goed bij mijn style past. Het probleem is dat je 2e hands synths vaak niet kan testen. :(

Ik wil graag met Cubase bezig (vroeger ook gedaan) en daar leuke dingen mee doen + hardware er aan koppelen.
Ik wil er gewoon meer van weten en meer mee doen. Een sampler is misschien ook nog wel leuk om een keer naast je draaitafels je gebruiken(?).

Drumcomputer?

Ik wil zoveel...... *zucht*

De meeste winkels hebben ook wel wat 2de hands spul staan, of vraag het een keer aan iemand op het forum die de synth heeft die je wel leuk lijkt. misscien mag je er dan een middagje mee spelen.

Of revieuws lezen SonicState heeft van de meeste synths wel iets staan.

Origineel geplaatst door krz

Maar heb jij wel goed geslapen? Ik wacht nog op een pb.. :duivels:

:stupid k*t,k*t... Wist wel dattik iets vergeten was... Geef me een kwartiertje...:engel:

Prima geslapen hoor. :)

Maar hoe kun je in hemelsnaam een synth zoeken die bij jouw stijl past? Ik zou het best wel willen dat ik een bedrijf een opdracht kon geven om voor mij een speciale synth te maken.

Een synth maakt geen muziek en zeker geen 'sound'. Dat is de gebruiker ervan. En als je een eigen stijl hebt (of denkt te hebben) dan past ELKE synth daarbij. Al was het voor een bas nootje of bliepje hier/daar.
Tsja dat al die (als zo mooi aangeduide) breezah tieners denken met een bepaalde synth bepaalde muziek te kunnen maken zitten er faliekant naast. Er zit geen knop 'trance', 'hardcore' op of zo (gelukkig niet zeg).

Het lijkt wel op een auto kopen.
"Ja hij moet van 0 naar 100 in minstens 9 seconden"
Maar hoe zit het met brandstof, kleur, aantal deuren, prijzen etc etc etc.

Stel jezelf nou eens zinnige vragen.
-Wat voor geluid wil je kunnen maken.
-Vind je een goed toetsenbord belangrijk.
-Hoeveel en wat moet hij allemaal kunnen.
-Moet hij uitbreidbaar zijn?
-Is eentje wel genoeg? (tuurlijk niet, je kunt nooit genoeg synths hebben)
-Moet hij nieuw zijn? (dat kun je wel schudden voor 500€)
-Wat moet ik weten zodat ik een voor mij beste keus kan maken
(Dé beste keus bestaat nl niet omdat de ideale synth niet bestaat)

(Even op de bal, niet op de man.)
Als je de ballen verstand van synths hebt waarom zou je er eentje willen kopen?

Een sampler?

Een sampler?

Ik hoop dat je een softsampler bedoelt! dat is tegenwoordig een stuk fijner werken.

Verder voor een synth, is erg afhankelijk van je eigen smaak en wat je fijn vind werken, ga is een middagje naar een grote winkel waar ze het allemaal hebben, speel met ze allemaal, zeg dat je er over na gaat denken en snor hem tweedehands op :)

Back