Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door CraZ
Dat zijn zeker niet de minste.. hoe KOM je in hemelsnaam aan die kasten.. of heb je er gewoon grof geld voor neergeteld.. ?

Origineel geplaatst door TraiZor
Wij hebben de b&w 801's (met polyester condensatoren)
volgens mij gebruikt niemand op dit forum deze voor studio-werk, dus er begonnen wat vragen door me hoofd te spoken. maare zijn dit goede studiomonitoren?

Origineel geplaatst door 20hz
En even een linkje.
B&W schijnt ook een model te hebben in de 300 serie meende ik
die het er ook heel behoorlijk afbrengen als eventuele (goedkope)
nearfield.
Origineel geplaatst door CraZ
Zelf heb ik een setje Reference 3A speakers die het in combinatie met een wat betere versterker (heb nu een PM8000 van Marantz) ook zeker geen slecht figuur zouden slaan als studio monitors.
Origineel geplaatst door Grooveron
mooi setje Craz, vooral de Reference, zelf gebruik ik Event 20/20BAS in de studio en kleine JBLetjes als B monitoren.
In mijn huis kamer gebruik ik Luxman 105e (met valve's) en de DM7II met geheel VandenHul Speaker kabel als laatste luister plaats. Niet super dynamisch (dat zijn de Events wel voor me) maar wel heel solide in het laag 30HZ hoor je heel strak en goed en met een enorme hoeveelheid detail. Als CD speler gebruik ik een AHTjoeb (ken je die?)
ik heb zelf ARcam Diva versterking met JMLab Cobalt 816 speakertjes 
Origineel geplaatst door Grooveron
kijk een man/vrouw nnaar mijn hart :-)
Mooie speakers, heb ze ooit bij de hifiwinkel gehoord, de versterker ken ik van naam.
En wat betreft Hifi speakers in de studio, vaak koop je voor minder geld een goede
Hifi speaker die de meeste monitoren doet verbleken wat natuurlijheid in de klank betreft.
Alleen zogauw er lang en veel op hoge volumes gedraaid wordt kan het regelmatig fout gaan.
Niet voor niets gebruiken de meeste mastering studio's Hi-End speakers i.p.v. monitoren.
er zijn erg veel Studio's ingericht met B&W, KEF, Linn, Rogers enz.
Neem je monitor maar eens mee naar een goede HIFI winkel en zet ze prijs technisch maar eens tegen over een vergelijkbaar dure hifi speaker, je mond zal regelmatig open vallen van verbazing.
) geeft de bak een continue vermogen aan de speakers. Vaak als je grotere kasten hebt, hoef je helemaal ook niet zo gigantisch hard te spelen.
) Dat je beter voor de grotere (formaat) monitoren kan gaan ipv 100W speakertjes. Als je toch die dingen wil, dat je beter een passieve kan nemen en die achter een 3 a 500W eindbak kan zetten (maar dit is mij verteld, ik weet ook niet of het waar is)

Origineel geplaatst door rejo
Die zou ik dus ook wel willen hebben.... Pure referentieklasse! Eén van de klassiekers voor de masteringstudio...
Hierop mixen lijkt me dus geen probleem!
Ikzelf heb het volgende (B&W-)setje:
- B&W Nautilus 805 (instap-Nautilus) + Nautilus-stands
- Marantz PM-8000 (in klasse-A stand)
- Cabletalk 3.1 speakerkabels (bi-wired aangesloten)
- Cabltetalk monitor 2 interconnects
Ze staan in de woonkamer, maar een lintje vanuit de studio zorgt dat ik ook hier m'n dingetjes kan beluisteren. En dan maar op-en-neer rennen... (in studio staan de baby-genelecs; 1029/a)
Origineel geplaatst door ><i
Voor referentie zou ik eerder voor de Carbon Kabels van VDH gaan, The First, The Second en The Third speakercable.
Neutraler kan niet.
[/edit]