b&w 801's

TraiZor

Ouwe rot
Wij hebben de b&w 801's (met polyester condensatoren ;) )
volgens mij gebruikt niemand op dit forum deze voor studio-werk, dus er begonnen wat vragen door me hoofd te spoken. maare zijn dit goede studiomonitoren?

Je gaat toch niet serieus menen dat je hier over twijfelt he???

Neem een Accuphase versterkertje erbij of zo, of een Audio Research. (klasse A)

Goede speakerkabels en GAAN!

(bijna alle serieuze klassieke studios gebruiken 801's)

Goeiendagschotel..

Goeiendagschotel..

Dat zijn zeker niet de minste.. hoe KOM je in hemelsnaam aan die kasten.. of heb je er gewoon grof geld voor neergeteld.. ?

Nou nou ...... 801's...... ik ben een beetje jaloers.... :halleluja :halleluja

Op de vraag of dit goede studio monitoren zijn...... tsja daar hoef ik denk ik niet op te antwoorden...... the are tha bomb!!!

CP

toch twijfel ik zelf heel erg aan b&w als montioren.

ze zijn stuk voor stuk redelijk schel in het midden/hoog (met name xylofoons en vrouwenstemmen)

ik heb een stel cm4 staan... ja..wel een stukje minder, maar ben er wel tevreden mee.

Grotendeels van de audiofielen luisteren dus met een curve.. of juist andersom??
soms ben ik het wel even kwijt allemaal :)

Re: Goeiendagschotel..

Re: Goeiendagschotel..

Origineel geplaatst door CraZ
Dat zijn zeker niet de minste.. hoe KOM je in hemelsnaam aan die kasten.. of heb je er gewoon grof geld voor neergeteld.. ?

Mijn pa heeft ze 20 jaar geleden eens op de kop weten te tikken :)
Maar ik mag ze niet gebruiken voor studio-werk.. daar heb ik me koptelefoon voor. Wel kan ik goed erop afmixen (alleen jammer dat wij een stenen vloer hebben in de woonkamer waar die boxen staan).

Re: b&w 801's

Origineel geplaatst door TraiZor
Wij hebben de b&w 801's (met polyester condensatoren ;) )
volgens mij gebruikt niemand op dit forum deze voor studio-werk, dus er begonnen wat vragen door me hoofd te spoken. maare zijn dit goede studiomonitoren?

Wereld Speakers, zeker met een mooie versterker ervoor.
Mischien wel de mooiste ooit gemaakt in de jaren 80 en begin 90.
Zeker als afluister referentie, zelf heb ik kleine broertjes van de 801's (DM7II) maar voor de 801
of een 802 zou ik direct zwichten (Wat een sound hebben die dingen):halleluja

Veel natuurlijker kan echt niet

En even een linkje.

B&W schijnt ook een model te hebben in de 300 serie meende ik
die het er ook heel behoorlijk afbrengen als eventuele (goedkope)
nearfield.

Origineel geplaatst door 20hz
En even een linkje.

B&W schijnt ook een model te hebben in de 300 serie meende ik
die het er ook heel behoorlijk afbrengen als eventuele (goedkope)
nearfield.

klopt maar dit zijn de nieuwe series die ik niet zo goed vind als de oude DM serie
(zijnook een stuk goedkoper)
maar in hun prijsklasse wel heel goed zijn,
de Nautilus serie en de CDM series zijn de echte opvolgers nu, ze zijn weer heel mooi (maar weer een stuk duurder)

DM330i

DM330i

Ik herinner me dat ze bij Muziektechnologie in Hilversum een aantal setjes DM330i's hadden staan.. met Denon POA monoblokken eraan (ben het type even kwijt).. als monitoring.

Toen verbaasde ik me daar al over.. en nu eigenlijk nog meer. Denon heeft een hele warme klank.. en die DM serie zeker.. geen lekkere combinatie voor studio-werk lijkt me.

Zelf heb ik een setje Reference 3A speakers die het in combinatie met een wat betere versterker (heb nu een PM8000 van Marantz) ook zeker geen slecht figuur zouden slaan als studio monitors.

Re: DM330i

Re: DM330i

Origineel geplaatst door CraZ

Zelf heb ik een setje Reference 3A speakers die het in combinatie met een wat betere versterker (heb nu een PM8000 van Marantz) ook zeker geen slecht figuur zouden slaan als studio monitors.

mooi setje Craz, vooral de Reference, zelf gebruik ik Event 20/20BAS in de studio en kleine JBLetjes als B monitoren.
In mijn huis kamer gebruik ik Luxman 105e (met valve's) en de DM7II met geheel VandenHul Speaker kabel als laatste luister plaats. Niet super dynamisch (dat zijn de Events wel voor me) maar wel heel solide in het laag 30HZ hoor je heel strak en goed en met een enorme hoeveelheid detail. Als CD speler gebruik ik een AHTjoeb (ken je die?)

het verbaast me steeds meer dat er nu meer hifi speakers in de studio komen te staan.

Re: Re: DM330i

Re: Re: DM330i

Origineel geplaatst door Grooveron
mooi setje Craz, vooral de Reference, zelf gebruik ik Event 20/20BAS in de studio en kleine JBLetjes als B monitoren.
In mijn huis kamer gebruik ik Luxman 105e (met valve's) en de DM7II met geheel VandenHul Speaker kabel als laatste luister plaats. Niet super dynamisch (dat zijn de Events wel voor me) maar wel heel solide in het laag 30HZ hoor je heel strak en goed en met een enorme hoeveelheid detail. Als CD speler gebruik ik een AHTjoeb (ken je die?)

Kijk nog een audiofiel :) ik heb zelf ARcam Diva versterking met JMLab Cobalt 816 speakertjes ;)
vandenhul the second als interlinks en vandenhul cs-122 hybrid als speaker kabel (hoping to biamp some day)

kijk een man/vrouw nnaar mijn hart :-)
Mooie speakers, heb ze ooit bij de hifiwinkel gehoord, de versterker ken ik van naam.

En wat betreft Hifi speakers in de studio, vaak koop je voor minder geld een goede
Hifi speaker die de meeste monitoren doet verbleken wat natuurlijheid in de klank betreft.
Alleen zogauw er lang en veel op hoge volumes gedraaid wordt kan het regelmatig fout gaan.

Niet voor niets gebruiken de meeste mastering studio's Hi-End speakers i.p.v. monitoren.
er zijn erg veel Studio's ingericht met B&W, KEF, Linn, Rogers enz.
Neem je monitor maar eens mee naar een goede HIFI winkel en zet ze prijs technisch maar eens tegen over een vergelijkbaar dure hifi speaker, je mond zal regelmatig open vallen van verbazing.

Origineel geplaatst door Grooveron
kijk een man/vrouw nnaar mijn hart :-)
Mooie speakers, heb ze ooit bij de hifiwinkel gehoord, de versterker ken ik van naam.

En wat betreft Hifi speakers in de studio, vaak koop je voor minder geld een goede
Hifi speaker die de meeste monitoren doet verbleken wat natuurlijheid in de klank betreft.
Alleen zogauw er lang en veel op hoge volumes gedraaid wordt kan het regelmatig fout gaan.

Niet voor niets gebruiken de meeste mastering studio's Hi-End speakers i.p.v. monitoren.
er zijn erg veel Studio's ingericht met B&W, KEF, Linn, Rogers enz.
Neem je monitor maar eens mee naar een goede HIFI winkel en zet ze prijs technisch maar eens tegen over een vergelijkbaar dure hifi speaker, je mond zal regelmatig open vallen van verbazing.

Man...

Inderdaad, mijn speakers klinken heel neutraal met een tikje te veel hoog (hifi eh) met een continu vermogen van 125 watt en piek op 250 (ja, dat is best heel erg veel). De stereo spreiding en plaatsing is fenomenaal en natuurgetrouw, cd-tje van Buena Vista Social club zie je de percussionist gewoon zitten zowat. En Ferrer zie je gewoon links van het midden achter de piano! heelrijk.

als het goed is moeten hifi speakers net zo lang en hard kunnen gaan.
op een klasse A/ AB eindversterker(geintregreede versterker mag ook ;) ) geeft de bak een continue vermogen aan de speakers. Vaak als je grotere kasten hebt, hoef je helemaal ook niet zo gigantisch hard te spelen.

Er is me ook verteld door een goeie geluidsman (al wat jaartjes ouder dan mij ;) ) Dat je beter voor de grotere (formaat) monitoren kan gaan ipv 100W speakertjes. Als je toch die dingen wil, dat je beter een passieve kan nemen en die achter een 3 a 500W eindbak kan zetten (maar dit is mij verteld, ik weet ook niet of het waar is)

en over dat audiofiel zijn.. kunnen men maar beter puur gescheiden houden. In de studio werk ik echt niet met deze kabels hoor
rca.jpg

maar achter men audioset hangen ze wel :P
en in de studio zet ik ook geen zware houten plank op men cd speler :L

801's

801's

Die zou ik dus ook wel willen hebben.... Pure referentieklasse! Eén van de klassiekers voor de masteringstudio...
Hierop mixen lijkt me dus geen probleem!

Ikzelf heb het volgende (B&W-)setje:

- B&W Nautilus 805 (instap-Nautilus) + Nautilus-stands
- Marantz PM-8000 (in klasse-A stand)
- Cabletalk 3.1 speakerkabels (bi-wired aangesloten)
- Cabltetalk monitor 2 interconnects

Ze staan in de woonkamer, maar een lintje vanuit de studio zorgt dat ik ook hier m'n dingetjes kan beluisteren. En dan maar op-en-neer rennen... (in studio staan de baby-genelecs; 1029/a)

Laatst gewijzigd:
Re: 801's

Re: 801's

Origineel geplaatst door rejo
Die zou ik dus ook wel willen hebben.... Pure referentieklasse! Eén van de klassiekers voor de masteringstudio...
Hierop mixen lijkt me dus geen probleem!

Ikzelf heb het volgende (B&W-)setje:

- B&W Nautilus 805 (instap-Nautilus) + Nautilus-stands
- Marantz PM-8000 (in klasse-A stand)
- Cabletalk 3.1 speakerkabels (bi-wired aangesloten)
- Cabltetalk monitor 2 interconnects

Ze staan in de woonkamer, maar een lintje vanuit de studio zorgt dat ik ook hier m'n dingetjes kan beluisteren. En dan maar op-en-neer rennen... (in studio staan de baby-genelecs; 1029/a)

Voor referentie zou ik eerder voor de Carbon Kabels van VDH gaan, The First, The Second en The Third speakercable.

Neutraler kan niet.

Re: Re: 801's

Re: Re: 801's

Origineel geplaatst door ><i
Voor referentie zou ik eerder voor de Carbon Kabels van VDH gaan, The First, The Second en The Third speakercable.

Neutraler kan niet.

Je hebt gelijk, de kabels staan inderdaad niet helemaal in verhouding tot de rest en moet ik eens kritisch gaan bekijken.
Dus bedankt voor deze tips! ik zal er aan denken.. De interconnects ben ik trouwens zeer tevreden over. Heb diverse configuraties en merken geprobeerd, van goedkoop/normaal (E 50) tot absurd exlucief en duur. Maar deze voldoen prima. ('k heb een oude Marantz cd-speler: cd 63 mkII KI-signature).

VanDenHul

VanDenHul

Ik ben een vandenhul liefhebber, het detail in de interlinks is gewoonweg eng. (als de rest van je setup dat toelaat uiteraard)
Vooral de carbon (niet hybrids) zijn echt neutraal, slijten niet(geen metaal) en hebben geen "break-in" period, maar gewoon performance vanaf minuut een.

De prijzen vallen van The first en The Second behoorlijk mee, 100cm voor 219 euro (gemonteerd, stereo)

The first ultimate is ietsje duurder, maar ik zou voor the second gaan, die is tevens met neutrik XLR leverbaar.

The Third speakercables zijn iets duurder, alleen gemoteerd te koop, 449 euro voor 3 meter dacht ik.

[edit]voor bi wiring dus 2 stuks speaker kabel nodig per speaker, waarom niet bi-amping, is stukken mooier;) [/edit]

Back