Synthedit: Patch Memory inbouwen

new project in progress: The 4-Cast

- 4 oscs
- 3 modulatie bronnen
- per osc blok een key follow/fixed switch, transpose (3 oct.), finetune, 4 waveforms
- per osc blok zijn de 3 mod bronnen individueel qua diepte regelbaar (incl. Fine, Normal en Wide scaling), tevens polariteits instelling
- per osc een volume regeling, Mode (DEC of SUS), decay time
- globale tuning, master volume, decay time scaling

in de plantage: 2 filter groepen waardoor oscs ge-route kunnen worden, per filter groep kan worden gekozen voor type filter
en zeer waarschijnlijk nog Ringmod en/of Sync tussen 2 osc groepen en een bitcrusher/sample rate vernaggelaar per osc te routen...

Attachments

• 4-cast.jpg
    4-cast.jpg
    32,6 KB · Bekeken: 132
Laatst gewijzigd:
ziet er vet uit die gui.......nog een idee is panning per osc....kan je lekker brede geluiden maken(en kost weinig cpu).

zekers geen fx erop zetten....want die bestaan ook los!

ziet er vet uit die gui.......nog een idee is panning per osc....kan je lekker brede geluiden maken(en kost weinig cpu).
panning per osc is wat onzinnig aangezien de oscs samen komen in 1 van de 2 groepen, je zou dan het filter en vca stereo moeten uitvoeren...
de toegevoegde waarde zal denk ik minder zijn dan het bedienings gemak voor de gebruiker met al deze extra waarden...

je moet deze synth gewoon ook zien als een complexe (mono) bron... het geluid stereo maken kun je achteraf wel met fx etc.

zekers geen fx erop zetten....
nee pcies, zeker niet van plan :)

Laatst gewijzigd:
ik weet niet wat voor modules er precies in synthedit zitten. maar ik zou een signaalmeter toepassen, die dus de hoogste waarde van het signaal meet en een bijbehorende indicatiewaarde meegeeft. --> die stuurt zijn indicatiewaarde, kortom stuursignaal, door naar een amplifier, die het signaal versterkt --> de uitgang van die versterker meet je weer zodat je zeker weet dat ie niet boven de maximaal toegestane waarde uitkomt, en dat signaal koppel je weer terug naar de ingang. dit is een korte schets.

Back