PPG 2.0: om mee te beginnen

SCD

Gearlust [on]
Nou mensen, hij is binnen 8)

Nee, geen Photoshop!

Attachments

• dscf0019.jpg
    dscf0019.jpg
    81,9 KB · Bekeken: 121
Deze nieuwe PPG 2.0 heeft de originele(!) presets nog geladen en die klinken vele stukken beter en leuker dan die in de andere PPG die ik al had staan.

Luister toch eens naar die zoetgevooisde stemmen: http://www.synthmusic.info/mp3s/ppg201.mp3 :D

Zal binnenkort eens uitgebreid uitweiden over deze fantastische synthesizer!!

Nou Boele,

Ik weet niet of de PPG mijn ding is, maar jij bent er helemaal gek op (alles goed met de buuv ?)

Gefeliciteerd alweer !

Hey wouw: :D ze heeft wel indruk op je gemaakt he? Zonder haar gezien te hebben zelfs!

Rocksteadybeat: laat je niet misleiden door de snoei digitale mp3. Wacht mijn review eerst maar s af. Dit ding kan echt *vreselijk* mooi klinken 8) De twee die hier staan zijn exact hetzelfde trouwens.

Yummy!

Stephen

:mega: Wow! Goed werk joh. Ik ben nog aan het googlen geslagen of ik hem op Ebay ofzo kon vinden.
De kans dat je er een kunt kopen is minimaal en er zijn er maar 200 van gemaakt. Had der Wolfie er nog een staan ofzo?
Met DRS (digital recording system) ? Ik blijf het de mooiste bak uit die toetsenwinkel van je vinden. Die PS en MemoryMoog zijn wel erg gewoontjes en ordi naast die twee blauwe bakkies ;)
Er is maar een ding mooier als een Wave 2 en dat zijn er twee. Vergeet je niet met fabriekspresets 90 - 99 te pielen?
Klangablauf door alle golfvormen en het is de kunst om te surfen op zoveel mogelijk waves:
Dsjing...mwaaah...oink...oink....prrr...doink...woeshj.... oehaaaaaaaaa....

Nee, deze komt uit een Londense studio. Veel meer kan/wil ik daar eigenlijk niet over zeggen.

Hij is cosmetisch echt een 10. Geen krasje! Dat alleen is natuurlijk al ERG bijzonder. Het toetsenbord is nog helemaal recht en ook de aftertouch(!) werkt nog (hoewel dat wel een stenen tijdperk aftertouch is... :D).

Kan mijn ogen nauwelijks geloven, zo gaaf als ie is.

De presets zijn *fantastisch*, echt waar. Ik ben echt nog NOOIT een synth tegengekomen waar ik bij iedere preset een paar minuten bleef hangen omdat ie zo goed klinkt. PPG heeft het (na 26 jaar...) voor elkaar gekregen :)

Goh... 8)

Instant TaDream! :)
Gefeliciteerd hoor.

De specs liegen er niet om en het uiterlijk doet inderdaad watertanden...eh....vingerjeuken! :D
Ben benieuwd naar meer geluidsfragmenten.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Waarom een tweede PPG? Omdat ie zo lekker klinkt?

Een van de twee verdwijnt weer hoor. Twee is overkill 8o)

Dat DRS dat er op zit, kun je daarmee op de PPG zelf je eigen waves digitzen? Is dat dezelfde functie die terug te vinden is op de Waldorf Wave?

Origineel geplaatst door SCD
Nee, deze komt uit een Londense studio. Veel meer kan/wil ik daar eigenlijk niet over zeggen.

Okee, Anne Dudley, dus... :)

Stephen

Tssk.

Ik vind dat je veel te weinig rekening met mij gehouden hebt toen je besloot deze thread aan te maken :(

:D

Origineel geplaatst door spdk
Dat DRS dat er op zit, kun je daarmee op de PPG zelf je eigen waves digitzen? Is dat dezelfde functie die terug te vinden is op de Waldorf Wave?

Ik heb geen flauw idee wat DRS is eigenlijk...

Rianne?

Overigens, je kunt met de 2.0 geen losse wavetables zelf maken zoals op de Wave, microwave of XT.

Zit net de manual door te lezen: met DRS wordt gewoon de sequencer/arpeggiator bedoeld. En ja, die zitten erop :)

Overigens, je kunt met de 2.0 geen losse wavetables zelf maken zoals op de Wave, microwave of XT.

Met een Waldorf Microwave (XT) kun je ook geen waves opnemen zonder een pc en software, dan moet je Sounddiver of zo gebruiken. Als je waves wilt opnemen voor een PPG Wave heb je geloof ik een PPG Waveterm nodig.

De Waldorf Wave is geloof ik de enige machine waar je onboard Waves mee op kan nemen, lijkt me wel gaaf. Maar goed er zijn andere figuren op het forum die daar het fijne van weten, waarschijnlijk meneer SCD zelf als de beste met zijn twee ppg's.

Toen mevrouw Synthia over een digital recoreding system begon dacht ik dat het over het opnemen van waves ging, maar dat blijken dus midi notes te zijn.

Meer geluidsvoorbeelden a.u.b :dj:

Jaja, geduld heren. Binnenkort een uitgebreid verslag! 8)

Back