Inloopkast voor opname

Ik gebruik als demping ,voor in mijn overloopkast/opnameruimte van 1 bij 1 meter vloerbedekking :)
Gewoon aan de wand gespijkerd.
Mja ..idiaal is het niet.
Maar wel goedkoop.
Wat afval stukken zijn voor weinig, bij tapijthandel te koop.

Inderdaad, zo'n SE reflection filter werkt prima, maar is behoorlijk aan de prijs.
Ik heb zelf balkjes langs mijn plafond gemonteerd, waar ik met klemmen dekbedden aan kan bevestigen als ik opnames heb. Werkt echt makkelijk, en ik heb 0,0 last van reflecties.
Ik hang er nog wel zwarte doeken voorlangs trouwens, omdat het er anders niet uitziet.

Heb je dit dan door je kamer of puur om de mic heen?

Heb je dit dan door je kamer of puur om de mic heen?
Beide. Ik baker een stuk van ongeveer 4 m2 af waarin ik de microfoon plaats.
Verder heb ik trouwens vrij dik tapijt op de vloer, en de ruimte op zich is in akoustisch opzicht al vrij prettig.

Ik heb geen ruimte van 4 m2 ik kom als ik het een beetje goed doe op 1,5 m2 denk ik ongeveer voor rond om de mic en ik heb al geen tapijt dus das ok wel weer beetje klote maar misschien als ik de mic van het midden van de kamer naar een hoek verplaats dat ik misschien wat meer ruimte krijg.

Kijk eens online naar wat homestudio's. Je zult zien dat het bij de meesten niet zo superdeluxe allemaal is.

Wat knoeien, wat prutsen, wat uitproberen.

ja okok maar ik ga in iedergeval lakens of gordijnen ophangen kijken wat voor verschil dat maakt. Maar nog een vraag is het ok belangrijk dat alles ongeveer even ver van de mic hangt als je snapt wat ik bedoel dus zeg maar alle lakens die om de mic hangen dan b.v. er allemaal een meter van af hangen of hoeft dat niet perse?

De taak van de lakens is geluid absorberen zodat het niet terugkaatst de microfoon in. Geluid verliest energie naarmate het langer moet reizen, en de lakens absorberen niet ideaal, dus wordt er teruggekaatst; ook daar treedt energieverlies bij op. Zet je dus de mic dichtbij, dan treedt er minder verlies op.

Verder ligt het natuurlijk ook aan het patroon van de mic.

http://www.crownaudio.com/mic_web/tips/mictip2.htm

Zoals je ziet mag je 'm gerust dichterbij zetten als 'ie cardioid is.

Als ik het goed begrijp ok gezien de plaatjes zou je dan de achter kant van de mic dichter bij doen als de voor kant en dan ok in een ronde vorm erom heen.

Ik dacht dat je het tegen nu wel al had uitgeprobeerd. Kijk, ik denk dat niemand hier je exact kan zeggen hoe jij dé ideale opstelling maakt. Je moet het proberen. Ik las vandaag nog op een forum over akoestiek dat een te kleine vocal booth nooit goed kan klinken omdat er door diffusers aan te brengen (noppenschuim) wel hoge frequenties worden tegengehouden, maar daardoor gaan de lage en midden tonen overheersen, bovendien klinkt een te kleine vocal booth nooit goed maar altijd 'klein'. Beter is dan dat je een hoekje in je kamer 'dood' maakt, wat matrassen in een hoek, die dienen als bass-trap. Als je er nog een doek voor hangt, of naast je zodat je een soort van hokje maakt, weet ik veel, dan moet je doek pakken waar je makkelijk kan doorheen blazen. Anders heeft het geen nut.

Ik vind dit niet zelf uit.

Ik heb het trouwens geprobeert keb om mijn mic heen ongeveer 1 m2 hokje gemaakt en ik heb wel het gevoel dat ik beter geluid heb! :D

Back