Waar DAW PC aanschaffen?

Deze kast is niet stil, dat kan ik je op een briefje geven...

Lieverd, ik heb hier een kast staan van..let op, hou je vast. 25 euro! Stille ventilators erin, harde schijven in rubbers opgehangen. (schik niet, dat kost je maar liefst 1,50 aan rubbertjes...sssstt niet verder vertellen hoor.) En dat ding is stiller dan mijn laptop!

Tuurlijk slaat die rekensom wel ergens op!?! Ik heb zo'n soort systeem zelf gebouwd 3 jaar geleden, en het enigste waar je een beetje meer voor uit kunt geven, is de kast/voeding en monitor! De rest is gewoon allemaal van intel harde schijven van western digital en video kaart van nvidia.

Kijk het is spijtig als je er nu achter komt dat je goedkoper uit had kunnen zijn, maar dan hoef je nog geen onzin uit hoefen te kramen over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt.

Ik heb geen verstand van computeronderdelen,daarom heb ik een vriend van me (die er wel verstand van heeft,bouwt zelf systemen) de boel laten uitrekenen...die raadde me aan om voor die paar centen extra een specifiek muziek systeem te laten bouwen,ook omdat het op die manier meteen aangepast werd aan mijn specifieke wensen (de gebruikte hardware en software)...

Gaat trouwens om een C2D systeem,quadcores waren er 1,5 jaar geleden nog niet...

Dat je verstand hebt van computeronderdelen wil nog niet zeggen dat je weet hoe je een goed systeem specifiek voor muziek kunt maken...en aangezien I4 (en ook anderen) talloze van die systemen bouwen,zullen zij vast iets beter weten hoe ze dat moeten doen...

Verder niks persoonlijks,maar gewoon maar wat prijzen noemen kan iedereen...maar neem dan ook alle overige punten in overweging...daar heeft de draadstarter iets meer aan denk ik...

\
Jij lijkt me niet iemand die blind spullen koopt, fuse ook niet, maw das al 3x

Inderdaad, en je dan kijkt welk board ik gekocht heb (INTEL DP35DP) en je leest dan alles na bij intel over dit board. Kun je lezen dat dit board geen geheugen ondersteund met cas 4!

Lieverd, ik heb hier een kast staan van..let op, hou je vast. 25 euro! Stille ventilators erin, harde schijven in rubbers opgehangen. (schik niet, dat kost je maar liefst 1,50 aan rubbertjes...sssstt niet verder vertellen hoor.) En dat ding is stiller dan mijn laptop!

Topvoeding zeker? Lekker koel ook allemaal?

Ik heb geen verstand van computeronderdelen,daarom heb ik een vriend van me (die er wel verstand van heeft,bouwt zelf systemen) de boel laten uitrekenen...die raadde me aan om voor die paar centen extra een specifiek muziek systeem te laten bouwen,ook omdat het op die manier meteen aangepast werd aan mijn specifieke wensen (de gebruikte hardware en software)...

Gaat trouwens om een C2D systeem,quadcores waren er 1,5 jaar geleden nog niet...

Dat je verstand hebt van computeronderdelen wil nog niet zeggen dat je weet hoe je een goed systeem specifiek voor muziek kunt maken...en aangezien I4 (en ook anderen) talloze van die systemen bouwen,zullen zij vast iets beter weten hoe ze dat moeten doen...

Verder niks persoonlijks,maar gewoon maar wat prijzen noemen kan iedereen...maar neem dan ook alle overige punten in overweging...daar heeft de draadstarter iets meer aan denk ik...

Tuurlijk je moet je er ook echt in verdiepen, er is zat te vinden op internet over het tweaken van een pc speciaal voor muziek. Dat heb ik dus ook gedaan, en mijn systemen. (heb er inmiddels 4 gebouwd, 5e komt er aan.) Lopen allemaal als een tierelier en zijn nog nooit gecrasht.

Topvoeding zeker? Lekker koel ook allemaal?

Voeding 350 watt Thermaltake, das dus een A merk.
CPU Koeler is de BLUEORP II komt niet boven de 17dB

Idle zit mijn pc, op 27 graden on full komt ie niet boven de 50.

Voeding 350 watt Thermaltake, das dus een A merk.
CPU Koeler is de BLUEORP II komt niet boven de 17dB

Idle zit mijn pc, op 27 graden on full komt ie niet boven de 50.

Prima spul dus.

ter info:
Ik heb een 550 watt Antec Neo
Ik heb een passief gekoelde cpu. (Noctua)

Prima spul dus.

ter info:
Ik heb een 550 watt Antec Neo
Ik heb een passief gekoelde cpu. (Noctua)

Grappig die Neo 550 heb ik ook voor mijn nieuwe pc.
En die Noctua is inderdaad top! Wat voor cpu heb jij? en wat wordt de temp?

Grappig die Neo 550 heb ik ook voor mijn nieuwe pc.
En die Noctua is inderdaad top! Wat voor cpu heb jij? en wat wordt de temp?

Ik heb m'n net nieuwe pc nog niet echt 'gestressed' ik heb hem iig zo rond de 25 a 30 graden.

ik heb verder een Antec P182 met de 3 standaard fans. MEGA STIL!
en een Seagate 750GB 32mb Sata schijfje...

Wat is tegenwoordig eigenlijk een goed tweak progje? en wat zijn goede progjes om temp enzo mee uit te lezen? SiSoftSandra vink niks eigenlijk, veel te uitgebreid, niet interessant voor me...

oh ja, CPU is een C2D 6850 nu nog op 3.0 ghz. Ik wacht op de Q9450, kon toch niet wachten :) :) dus die koop ik later wel eens, als ik hem al nodig heb...

Op de site van musicxp.net had je altijd goede hints en tips. Ik heb ergens ook nog een pdf liggen, zal die eens opzoeken.

Beste prog om je temp mee uit te lezen is die je bij je moederboard krijgt. Of koop voor 37 euro dit leuke tooltje. http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=68241 die heb ik zelf ook. kun je op 4 plaatsen tegelijk je temp aflezen in je systeem.

Met die 6850 kun je trouwens zeker nog een paar jaar goed uit de voeten!

Gaat er nog iemand on-topic ?

Ik zou eerder zeggen 40% komt ie

Q6600 = 195
Moederbord = 100 (maximaal)
2 GB Geheugen = 35
80 GB Hardisk = 35
250 GB Hardisk = 50
DVD Brander = 25
Toestenbord etc = 20
Kast + voeding = 75 euro
Windows XP pro (OEM) = 85
19 inch Monitor = 140

Totaal = 760 euro

Eye4 AV Pro Station Quad Kost bij i4 1299 euro's scheelt 540 euro.

Maar goed als je echt A-technisch bent, kun je er beter inderdaad niet aan beginnen. In ieder geval veel plezier met je nieuwe DAW! :biertje:

NU ZEGT OOK DIONE HET WEER: Het verschil is ongeveer 10 - 15 % Punt volgende zin.

We hebben het hier over degelijke DAW pc's, niet over el cheapo 'stofzuigers'.

Bovendien heb ik meer dan genoeg kennis om zelf een PC te bouwen, ook daar gaat het helemaal niet om! Maar het wordt al moeilijker als je een PC moet hebben die EN stil is EN goed koelt, kijk maar naar je zelfgemaakte lijstje producten ;)

NU ZEGT OOK DIONE HET WEER: Het verschil is ongeveer 10 - 15 % Punt volgende zin.

We hebben het hier over degelijke DAW pc's, niet over el cheapo 'stofzuigers'.

Bovendien heb ik meer dan genoeg kennis om zelf een PC te bouwen, ook daar gaat het helemaal niet om! Maar het wordt al moeilijker als je een PC moet hebben die EN stil is EN goed koelt, kijk maar naar je zelfgemaakte lijstje producten ;)

Deze pc is degelijk, stil en koelt goed ik spreek uit ervaring.
Antec PerformanceOne P182 EU Retail
Antec NeoHE 550Watt ATX HE550EC
Corsair TWIN2X2048-6400C4 2x1024MB 800MHZ
Gigabyte GA-P35-DS3R s775 Intel GA-P35-DS3R
Samsung 750GB 7200rpm S-ATA 3.5 32MB Cache HD753LJ
Asus GeForce EN 8600 Silent/HTPD 512MB PCI-e Retail 90-C1CJ8A-JUAY00Z
Intel Core2 Quad Q9450 s775 2.66GHz FSB1333Mhz 8mb Box BX80569Q9450
Tuniq tower 120 CPU cooler
Nec AD-7191S DVD/RW Black 20x12xRAM Light Scribe S-ATA Oem

ik heb alleen (tijdelijk) een Q6850 en een Noctua(niet tijdelijk)

Dit is tot nu toe een erg goede pc. Cubase4 draait heerlijk en m'n RME9652 draait ook prima, zelfs op 1.5 ms (maar met niet al te veel tracks ofcourse :P)

Mijn huidige PC begint te kraken in zijn voegen als ik muziek voor onze volgende CD opneem en er vervolgens allerlei effecten op los laat in Cubase. Ik wil dus een nieuwe PC aanschaffen (durf een MAC toch niet zo goed aan....). Maar ik weet ook dat een PC voor gewoon huis-tuin-en-keuken gebruik toch net weer andere specificaties heeft dan een DAW PC.

Wie weet een goeie PC computerzaak die mij goed kan adviseren en die naderhand ook goeie service biedt?

Heb je verder al enige tips?

Als het een zaak MOET zijn dan zou ik ook voor EYE4 gaan.

Op de site van musicxp.net had je altijd goede hints en tips. Ik heb ergens ook nog een pdf liggen, zal die eens opzoeken.

Beste prog om je temp mee uit te lezen is die je bij je moederboard krijgt. Of koop voor 37 euro dit leuke tooltje. http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=68241 die heb ik zelf ook. kun je op 4 plaatsen tegelijk je temp aflezen in je systeem.

Met die 6850 kun je trouwens zeker nog een paar jaar goed uit de voeten!

tnx 4 da tips. musicxp.net ken ik al. is die nog steeds up 2 date?
zijn er ook goede softwaretools om temps uit te lezen?
die azerty tip is zeer ok, maar wil het eigenlijk met software uitlezen...

Deze pc is degelijk, stil en koelt goed ik spreek uit ervaring.
Antec PerformanceOne P182 EU Retail
Antec NeoHE 550Watt ATX HE550EC
Corsair TWIN2X2048-6400C4 2x1024MB 800MHZ
Gigabyte GA-P35-DS3R s775 Intel GA-P35-DS3R
Samsung 750GB 7200rpm S-ATA 3.5 32MB Cache HD753LJ
Asus GeForce EN 8600 Silent/HTPD 512MB PCI-e Retail 90-C1CJ8A-JUAY00Z
Intel Core2 Quad Q9450 s775 2.66GHz FSB1333Mhz 8mb Box BX80569Q9450
Tuniq tower 120 CPU cooler
Nec AD-7191S DVD/RW Black 20x12xRAM Light Scribe S-ATA Oem

ik heb alleen (tijdelijk) een Q6850 en een Noctua(niet tijdelijk)

Dit is tot nu toe een erg goede pc. Cubase4 draait heerlijk en m'n RME9652 draait ook prima, zelfs op 1.5 ms (maar met niet al te veel tracks ofcourse :P)

Waarom maar 1 HD ?? Verder een mooi systeem wat te vergelijken is met de I4 quad, op de Q9450 na dan. Zit er Firewire op dat mobo? Zo ja, welke chip?

Waarom maar 1 HD ?? Verder een mooi systeem wat te vergelijken is met de I4 quad, op de Q9450 na dan. Zit er Firewire op dat mobo? Zo ja, welke chip?

Ik heb een aparte FW kaart, onboard FW heb ik niet erg veel goede ervaringen mee. Ik denk eerlijk gezegd, dat deze stiller is als een EYE4...

Kijk maar eens naar het filmpje van de Antec P182 op www.antec.com

Oh ja, 1 HD, omdat deze seagate echt snel genoeg is. en nog stil ook. 2e hd kan altijd nog (en heb al externe hd's voor backup en nog een ander systeem voor backups.)

ik wilde het net zeggen. of desnoods (niet zo netjes) de specs opvragen en dit dan zelf bij elkaar schrapen (met behulp van tweakers prijslijsten enzo).
En ookal weet je er niets vanaf, denk dat het altijd goed is om het te leren :)

En dan heb je een doos vol losse meuk en een lege kast..... dan vergeet je ergens een onderleg plaatje en schiet je je mobo aan gort, het gekut met jumper instellingen ook maar niet vergeten.

Voor die 150€ ofzo die je dan bespaart laat ik mijn pc liever assembleren door een deskundige! 2 jaar pick up & return garantie erbij ;)

Zelf heb ik slechte ervaring met een Gigabyte moederbord.
Dan zou ik liever voor een Asus P5 variant gaan.

Same here.... dat gigabyte board heb ik na 2 maanden eruit gegooid!!! Om de haverklap CMOS fouten etc etc

Back