Waar DAW PC aanschaffen?

Kan zelf ook geen duidelijke aanwijzingen vinden dus ik ga er van uit dat het een broodje aap is.
Punt is dat al dat verkeer toch via 1 punt langs moet (southbridge dus) en dat de bottleneck in het geheel is. Maakt het verder ook niets uit of het op het moederbord 1% sneller is of niet.

Heb zelf ook firewire onboard en via PCI gebruikt en maakte voor mijn geen verschil. (Was beide even ruk)

Ik heb dus deze week een nieuwe Quadcore bij Teachmusic besteld en Renier Vreugde (ja die van die toffe Cubase filmpjes!) heeft me zeer duidelijk advies gegeven over wat het beste voor mijn studio, werkwijze én portemonnee is.

Ze gaan de DAW op mijn setup aanpassen, tunen XP voor je, indien gewenst passen ze de 3Gb Switch en userva voor je aan.

Het is het eerste wat ik daar koop en ik voel me er nu al goed geholpen!
Heb, na een tijdje verdiepen, ook bij Teachmusic een DAW besteld. Als ik alles zelf los zou kopen was ik rond de € 900,- kwijt (bij Alternate, Azerty etc... kan een tientje meer of minder zijn). Bij Teachmusic kwam ik op € 1.025,- inclusief inelkaar zetten, stil maken en transport. (Misschien iets goedkoper mobootje maar dat boeit me niet zo, Q3Arena Demo draait ook prima op mijn ouwe P4-reutelbak). Dus zeg 10% a 15% duurder inderdaad, maar dat is het mij absoluut waard, alleen al om het advies totnutoe.

SPECS
Case: Antec Performance One P182
Mobo: Asus ??
CPU: Quad Q6600
GPU: Asus EN8500GT SILENT/HTP/256M
PSU: Corsair CMPSU-520HX
HDD: 2 x Samsung SpinPoint F1 640GB
DVD: Asus DRW-2014S1T
RAM: 4 GB DDR2-800 Corsair/Kingston

:verkoght:

Als je wilt gamen kan je ook een 8600GTS silent scoren. Dat werkt net ff beter en zoveel scheelt het ook niet qua prijs.

Op zich dank voor de tip. Ik ga toch niet gamen, zou misschien wel een goedkopere GPU erin kunnen zetten zelfs.

Heb, na een tijdje verdiepen, ook bij Teachmusic een DAW besteld. Als ik alles zelf los zou kopen was ik rond de € 900,- kwijt (bij Alternate, Azerty etc... kan een tientje meer of minder zijn). Bij Teachmusic kwam ik op € 1.025,- inclusief inelkaar zetten, stil maken en transport. (Misschien iets goedkoper mobootje maar dat boeit me niet zo, Q3Arena Demo draait ook prima op mijn ouwe P4-reutelbak). Dus zeg 10% a 15% duurder inderdaad, maar dat is het mij absoluut waard, alleen al om het advies totnutoe.

SPECS
Case: Antec Performance One P182
Mobo: Asus ??
CPU: Quad Q6600
GPU: Asus EN8500GT SILENT/HTP/256M
PSU: Corsair CMPSU-520HX
HDD: 2 x Samsung SpinPoint F1 640GB
DVD: Asus DRW-2014S1T
RAM: 4 GB DDR2-800 Corsair/Kingston

:verkoght:

Ik heb inmiddels ook de Teachmusic DAW in gebruik genomen en ik zal mijn positieve eerste ervaringen met hun hier even op een rijtje zetten.

• Erg goede, vlotte en prettige communicatie!
  • Gedegen en goed advies mbt. je eigen setup en je werkwijze
  • Vlotte afhandeling!!
  • Keurig in elkaar gezet, alles zit netjes weggewerkt, geen rommelig lopende of los liggende kabels.
  • Erg goed getweaked en afgestemd op mijn systeem/werkwijze (meerdere UAD's, 4Gb RAM, veel usb controllers etc.)
  • Geleverd met een XP SP3 versie (ik heb een nieuwe OEM erbij genomen)
  • Goede documentatie van datgene wat ze gedaan hebben
  • Héél erg goed ingepakt (heb laten verzenden)
Dan de DAW zelf
  • ONGELOFELIJK STIL!!!!!!
  • snel
  • stabiel
  • ze hebben de moeite genomen 2 partities aan te maken voor je

Ze hebben in ieder geval een nieuwe en zeer tevreden klant erbij. :okdan:

Op zich dank voor de tip. Ik ga toch niet gamen, zou misschien wel een goedkopere GPU erin kunnen zetten zelfs.

Het voordeel van die 8600 is (ik heb 'm zelf ook) dat er in tegenstelling tot bij el cheapo grafische kaarten geen kleine nijdig-zoemende propellor op zit maar een groot koelblok met vinnen. 0db! :) Ik speel Team Fortress 2 op beste kwaliteit @ 1440 x 900, hardstikke vloeiend.

Ik heb hem gewoon zelf gebouwd

Antec P182
XFX NForce 780i SLI
XFX Geforce GX2 9800
OCZ 4 gieg geheugen
Twee Samsung Spinpoint F1's (hele stille goede harde schijven)
Asus DRW-2014S1T
Ultra silent fans
Quad core Q9540
Be Quiet! Dark Power 650W voeding ( aanrader, superstil)

Had natuurlijk al een motu 828 mkII ( die ik op 2-4 ms run nu)

Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop, het loopt allemaal als een zonnetje.

kan je nou met zo,n Eye4 AV Pro Station ook het internet op? of moet je die nog NAAST je internet pc houden? dus de vraag is .. kan ik mn computer die ik nu gebruik voor internet msn en dat soort grappen dan weg doen? of moet ik ze allebij aan de stroom zetten 1 -voor internet,msn enz enz enzoveurts 2- voor DAW enz enz enz?

ik gebruik nu deze pc voor alles... internet EN daw ,dit werkt goed .. alleen ik wil meer vst,s kunnen inladen en meer kwaliteit in mn muziek kunnen brengen.. wat nu niet lukt (CPU Verhaal)

waarom zou je met een eye4 doos niet het net op kunnen ?

ik heb ook zo'n doos en ga er gewoon mee online.

je moet gewoon ff op passen met virussen ed.

anders gewoon ff i4-music bellen

Laatst gewijzigd:
Gebruik je oude PC als internetbak en om updates binnen te halen (2ehands PCs brengen toch weinig op), en zorg er voor dat er op je nieuwe alleen muziekdingen komen te staan. Extragratis bonus: je maakt muziek ipv om op forums rond te zwerven ;).

Tegenwoordig heeft een gemiddeld moederboard wel een internet/netwerk aansluiting, en zo niet, dan is een een netwerkkaartje zo erin gezet. Dat zal het probleem niet zijn. Met een virusscanner erop kan het niet zo snel fout gaan. Ik doe alles op 1 pc. Het is gewoon een kwestie van een beetje opletten en schoon houden. Gaat er wel iets mis, dan heb ik in een half uur weer een image terug gezet.

Ik snap wel dat men bij de meer profi studios liever geen internet op de pc heeft, maar voor thuis is het toch mooi wanneer je alles op 1 bak kunt doen. Die oude pc kun je natuurlijk altijd houden voor internet, maar ik zou `m gebruiken om back ups op te zetten en als reserve-systeem.

Wat ook wel kan is via een virtuele machine gaan internetten.
Daarmee kan van alles mis gaan en houd je de rest gewoon normaal.
Pleur er een lightweight linux distro met firefox erop en je kan al loos.

Ik snap niet dat mensen 500 euro extra willen betalen voor wat extra service...

Ik heb in losse onderdelen een pc gekocht, en voor 800 euro was ik klaar,
quadcore q9550 ( 4 x 2,89ghz, 12 mb cache)
4gig ddr2 ram 800
asus p5q s le mobo ( heeft 2 extra pci slots voor mn geluidskaarten)
coolermaster fluisterstille kast
550 watt voeding]
2x samsung harddisk.
en nog een redelijk goeie videokaart ook ...]]

Dit systeem is superstabiel ( nog nooit gecrasht in 5 maanden tijd)
en stil, en wat betreft het afstellen van windows voor audio applicaties... tering man, dit is zon snelle bak dat dat finetunen geen enkele zin heeft....
ik draai ( heb ik getest) met gemak :
8 legacy cells( met 2 synths erin)
12 sylenth 1
6 wavestations
8 ms 20
iedere synth speelt dan 5 stemmen met lange decay tijden
5 x waves trueverb
10 x mde-x delays
1 x emulator-x
en dan nog 5 x battery 3 met hier en daar wat reverbs en delays erop

puur voor de test hoor.

in dit geval staat mn cpu op 50-55 % en mn werkgeheugen geeft geen krimp.
Dus dat finetunen met zon snelle bak is volgens mij gewoon een beetje marketingpraat, en ja, dan betaal je dus de hoofdprijs.
Oh had ik al gezegd dat die 800 die ik heb betaald inclusief 50 euro voor het inelkaar zetten was?

Laatst gewijzigd:
ok.. ik denk dat ik even ga bellen naar i4 .. eens kijken wat die mensen er van gaan zeggen.. ik hoor het toch liever van de makers zelf..
dank voor de tip.. in principe de beste optie op het aan hun te vragen,zei hebben het systeem ten slotte gemaakt

Gebruik je oude PC als internetbak en om updates binnen te halen (2ehands PCs brengen toch weinig op), en zorg er voor dat er op je nieuwe alleen muziekdingen komen te staan. Extragratis bonus: je maakt muziek ipv om op forums rond te zwerven ;).

maar het is wel gezellig .. op forums rondzweren met je virituele vrienden:koffie:

ok.. ik denk dat ik even ga bellen naar i4 .. eens kijken wat die mensen er van gaan zeggen.. ik hoor het toch liever van de makers zelf..
dank voor de tip.. in principe de beste optie op het aan hun te vragen,zei hebben het systeem ten slotte gemaakt

Tuurlijk, in deze tijd van kredietcrisis op een paar honderd euro kijken, wie doet dat nou?....

Tuurlijk, in deze tijd van kredietcrisis op een paar honderd euro kijken, wie doet dat nou?....

je kan beter nu iets meer uitgeven en weten dat het werkt.

zodat je muziek kan maken, ik betaal ook veel om mijn huis te laten schilderen. ieder zijn eigen keuze

je kan beter nu iets meer uitgeven en weten dat het werkt.

zodat je muziek kan maken, ik betaal ook veel om mijn huis te laten schilderen. ieder zijn eigen keuze

Dat is nogal een verschil, een huis schilderen of een pc'tje samenstellen...
Maar als jij je huis laat schilderen voor pak hem beet 3000 euro, en ze zoeken de verf dan voor je uit, dat is handig, maar als je dan 500 euro kunt besparen door zelf een uurtje of twee rond te kijken en dan zelf de verf te kiopen die ze moeten gebruiken vind ik je een beetje raar als je dat niet minstens overweegt.

Back