[HELP!] Behringer UB1832FX probleem

edfx

ik wil knopjes!
Mijn spiksplinternieuwe Behringer UB1832FX weigert geluid te produceren. Ik heb al alles geprobeerd. Ik heb nog maar niet van de garantie gebruik gemaakt want als ik hem een tijdje uit laat staan wil hij het ook nog wel eens weer gaan doen. Ik ben nogal een n00b op studiogebied dus vandaar dat ik hier eerst ff check of ik niet een domme fout maak. Ik kwam er gisteren namelijk achter dat de wandcontactdoos waar oa de mixer zijn stroom van krijgt niet geaard is. Kan dit de oorzaak zijn? Ik heb namelijk nooit problemen met andere apparatuur die hierop zit.

De ledjes van de mixer branden overigens wel, behalve die van de equalizer. Hij geeft niet aan dat er geluid binnenkomt.
Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik de pc op de tape output had zitten. Toen ik die eruit trok is hij het weer een tijdje gaan doen. Tot ik gisteren terugkwam van een weekje feesten :duivels: en ik weer wou gaan knoppendraaien en er weer geen geluid uitkwam. wellicht dat ie het vanavond als ik van m'n werk terugkom weer wel doet....

Als het alleen aan de wandcontactdoos ligt is het probleem opgelost want ik ga binnen enkele weken verhuizen en daar ga ik dat wat beter aanpakken. Ligt het daar niet aan dan stuur ik hem maar terug naar Thomann (iemand daar ervaring mee?)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

PS en nog een muzikaal 2003 met veel afterpartys enzo toegewenst... :biertje: :dj: 8D

Laatst gewijzigd:
Geen kabelbreuken, zit alles goed en vast aangesloten.

Heb je geen mute knopjes ingedrukt of zo?
Of

Anders gewoon een flinke ram op geven. Meer geweld is altijd beter, al was het voor je gevoel.:)
Geen sporen nalaten natuurlijk. Anders is je garantie weg.

Lijkt me sterk dat alle kabels tegelijk breken.... zo'n pech heb ik zelfs niet. Ik heb alle mogelijke knopjes combinaties al geprobeerd. Maar het gekke is dat als hij het niet doet vrijwel alle lampjes gewoon branden behalve die van de equalizer schuifjes en die wat het geluid input level aangeven. Ik ben dus heel benieuwd of hij het vanavond weer wil doen of definitief stil blijft. Maar aan dat de wandcontact doos geen aarde heeft hoeft dus geen probleem te zijn?

Mischien moet ik gewoon alles eens eruit trekken en helemaal opnieuw aansluiten. En als dat niet werkt kan ik altijd nog die klap geven...

Volgende keer toch maar doorsparen voor een soundcraft....

Er zit nogal wat routing op. Ik doe het zo:

- Per kanaal de Main aanzetten (onderste knopje) de rest (solo, 1-2,3-4, mute) allemaal uit
- rechts op het paneel NIKS ingedrukt, behalve bij Source de knop 'Main Mix'
- ctrl room & phones op 9 uur zetten
- main mix schuif op 15
- koptelefoon in A en als het goed is doet alles het nu

Doet-ie nu helemaal niks op je koptelefoon dan heb je een probleem. Doet-ie het wel op de koptelefoon maar niet over je versterker, check dan of je jacks in Main Out zitten.

Het kan zijn dat je nog wat met de gain moet spelen per kanaal.
Gebruik je een microfoon, check dan even of-ie fantoomvoeding nodig heeft (zie achterkant paneel).

Ik ben wel ff zoet vanavond... eerst alle kabels eruit, stroom, midi en audio scheiden (heb ik net in een ander draadje geleerd) alles weer erin en vervolgens Johan's methode.

Thnx! :)

Als het niet lukt stuur ik 'm gewoon terug naar Uli! ;)

UB1832FX officieel overleden verklaard

UB1832FX officieel overleden verklaard

Ik heb alle goeie raad opgevolgd, geaard stopcontact geprobeerd, zelfs een flinke klap gegeven, maar dit alles mocht niet baten dus ik stuur het hele zaakje maar terug naar Thomann. :(

Bedankt voor jullie hulp.

groeten,
edfx

Back