De grote Cubase 4 draad

Het wil nog niet echt een "groot" topic worden :D

Hebben jullie d´r ook last van dat presets verdwenen zijn bij verschillende softsynths,als je ze later weer eens opent ?

Yep, heel vervelend. Is me dit weekend overkomen. Battery die ineens de juiste preset niet meer kon traceren. Hele drumtrack naar de gallemiezen.

Ik maak nu mee dat een generic remote niet meegesaved wordt met de .cpr :(

Het is een project dat ik orgineel in SX3 was begonnen. Hebben hier meer mensen last van?

- Ruler die ondanks Snap On niet strak op b.v. 33 komt. Ik moet altijd inzoemen om dit zeker te weten. Soms werkt het helemaal niet meer, dan is de ruler ondanks Snap On niet strak te krijgen (alsof snap off staat zeg maar). Omdit te verhelpen moet ik div. quantize steps selecteren, werkt dit niet dan moet ik het progamma opnieuw opstarten.
Ook als ik met de linker Alt toets copieer dan moet ik altijd max inzoemen of cubase het wel stark neerzet, dit zelfs als quatize op 1/1 staat.
En dan als ik op het einde van een song ga cheaken of alles strak staat kom je altijd wel weer dingen tegen die net niet strak staan, egr frusterend.

Hier heb ik gelukkig geen last van. Kan ook niet waar zijn dat dit een C4 bug oid is.

Digitalen tikjes en afgelopen weekeinde zelfs gekraak, waar dat van daan komt.

Firewire interface? Waarschijnlijk te lage asio buffer icm. te hoge CPU load.

Mijn problemen met Cubase,

- Sinds de nieuwe update is Halion weg.

Dan heb je ws. de originele DVD niet in de pc gehad tijdens de update, mij ook gebeurd :) Rollback gedaan, originele C4 disc erin en toen werkte het wel.

- Ruler die ondanks Snap On niet strak op b.v. 33 komt. Ik moet altijd inzoemen om dit zeker te weten. Soms werkt het helemaal niet meer, dan is de ruler ondanks Snap On niet strak te krijgen (alsof snap off staat zeg maar). Omdit te verhelpen moet ik div. quantize steps selecteren, werkt dit niet dan moet ik het progamma opnieuw opstarten.
Ken het...

Gebruik je geregeld keycommands ? bv. de < en > om naar het begin van je project te springen ? ik denk dat in je transport bar de klok en sec. aanduiding omgedraaid zijn... gebeurd mij ook geregeld als ik iets te snel gewerkt heb.

Als je deze dan weer omklikt zou alles weer strak moeten zijn.

Bedankt voor al het meedenkende hulp.

Ik werk nu met 4.1 en ga vanavond 4.1.2 + 4.1.3 installeren. Heb in de bijgeleverde pdf. al iets gezien over dat er iets was geupdate aan de ruler.

Batteraaf:
Nee die gebruik ik bijna nooit, gebruik meer de num. pad voor snelkeuze.

Dat met het rollback, was da? Ik bedoel hoe doe je dat. Mioet ik cubes opnieuwe instaleren of...?

Fles:
Dat met die tikjes is denkik niet een hoge cpu load, denk zoals je aangaf "te hoge buffer". Zo uit m`n hooft staat ie erg extreem. Heb het na mijn weten alleen als ik de Ti gebruik.

Als je in XP bij Software kijkt > Updates weergeven

Dan zie je de laatste updates voor de programma's die je gedaan hebt. Ik heb toen daar gewoon de laatste update die ik aan C4 deed verwijderd, originele DVD erin en de updates en hotfix weer gedaan.

Ik word echt gek van dit $%^& cubase 4 ! Ik raak constant presets kwijt in Kontakt 3 en Sonik synth ! Hier valt niet mee te werken!

En ja hoor, nu krijg ik weer meldingen dat er niet genoeg geheugen is ?? Het is hetzelfde project waar ik al weken aan werk ????
Ongelooflijk dit... het heeft goed gewerkt ooit..... En waarom blijft kontakt 3 maar drives af scannnen , en waarom duurt het 10 seconden voor ik het programma uberhaupt te zien krijg... Ik krijg van die cubase vst visioenen...

Ik krijg van die 'wrong user behind keyboard error' visioenen.

wat flauw fuse,

cubase (studio in mijn geval) 4 is gewoon enorm buggy.

wat ik zelf regelmatig mee maakte is dat wanneer ik parts kopieerde (zonder ctrl + D maar met knip en plak) was dat veel parts ineens niet meer strak waren..

omdat ik t allemaal niet meer vertrouwde kon ik alsnog alle parts gaan checken of t wel strak was..
was dit zat mn vertrouwen in cubase was gewoon totaal weg en de workflow veranderd in checken, checken en nog eens checken of alles wel goed was..

Ben weer terug op sx3

Edit -

Ohja die gaten die eerder vermeld werden had ik ook (parts die ineens inkrimpen waardoor er noten weg vallen aant begin of eind)..
eigenlijk had ik precies dezelfde problemen als metatron behalve die tikjes en gekraak

Laatst gewijzigd:

Als je visioen juist was geweest dan had je een gefrustreerde hard werkende audiotechnicus/producer gezien , die zijn werk probeert te doen.
En die dus niet de hele dag de tijd heeft om op een forum de bink uit te hangen , dus help me , of zeg gewoon niks.

Ik begrijp de aard van de problemen niet zo goed eigenlijk, ik draai momenteel nog op een 5 jaar audio P4 2,8Ghz met 3 Gb ram en itt 2,5Tb aan HD's.

Uit veel VST's gebruik ik presets, gaat perfect, ook zelf gemaakte presets. K3 draait als een zonnetje. Zelfs met de Orchestral presets uit de librarie.

Ik heb bij preferences de autosave functie ingesteld op 5 min en dan maakt hij 2 .bak's ipv. 1. Heb het alleen ng nooit nodig gehad.

Wat heb je voor systeem Tactic?

Ik begrijp de aard van de problemen niet zo goed eigenlijk, ik draai momenteel nog op een 5 jaar audio P4 2,8Ghz met 3 Gb ram en itt 2,5Tb aan HD's.

Uit veel VST's gebruik ik presets, gaat perfect, ook zelf gemaakte presets. K3 draait als een zonnetje. Zelfs met de Orchestral presets uit de librarie.

Ik heb bij preferences de autosave functie ingesteld op 5 min en dan maakt hij 2 .bak's ipv. 1. Heb het alleen ng nooit nodig gehad.

Wat heb je voor systeem Tactic?

De aard van het probleem is heel simpel, Cubase 4.1 werkt gewoon niet goed met sommiige setups die wel goed werken met cubase 4.03 of lager. Ik heb nu eindelijk na 1 jaar een stabiel systeem met cubase 4.1. Dit terwijl op hetzelfde systeem 4.03 of lager altijd stabiel gewerkt heeft.

Dus eindelijk heb ik het nu stabiel maar de oorzaak van dit soort problemen ligt toch echt bij de cubase 4.1 versie, en niet bij de mensen die al die jaren probleemloos gewerkt hebben.

Overigens wil stabiel nog niet zeggen dat het bugvrij is, want het zit echt stampvol bugs. De preset bug die tactic ondervindt is een bekende (overigens niet erkend door steinberg, want hij staat niet in hun officiele lijst) en wordt veroorzaakt (bron VST developer die zijn vst's moet aanpassen) doordat de complete vst preset list nu anders in je projectfile wordt opgeslagen. Er zijn veel meer mensen die hier last van hebben (ik zelf gelukkig niet).

Voor mij is het belangrijkste dat die niet meer te pas en te onpas crashed zonder aanwijsbare reden. De bugs die er nu in zitten kan ik met wat kunst en vliegwerk wel omheen. Maar ik snap heel goed de frustratie van tactic want je hebt er als muzikant geen enkele invloed op en ongetwijfeld is de setup van Tactic ook wat complexer en niet getest door Steinberg.

De PC configuratie zelf is niet van invloed op de stabiliteit van cubase (altans niet dat soort problemen). De gebruikte hardware drivers wel, en dat gaat erg ver (zelfs als je ze niet gebruikt in cubase heeft het toch grote invloed).

Tactic,
wat je eens zou kunnen proberen is al je preferences weg te gooien (de files). Dat is een soort van wondermiddel voor cubase 4.1 om weer een tijd met wat minder problemen te kunnen werken.

hmmz, als ik dat allemaal zo lees, ga ik toch een beetje twijfelen over de upgrade naar studio 4...

Ze zouden die jongens van Steinberg eens moeten dwingen om gewoon één versie van Cubase helemaal stabiel te maken voordat ze weer met een nieuwe versie aan komen kakken.

Dat, en Midex 8 drivers voor 64-bit Windows.

Misschien dat ik dan ooit weer eens voor een van hun producten geld ga neerleggen.

Hoi Batteraaf,
Bedankt voor je uitgebreide uitleg van jouw systeem en werkwijze.

Als je een ouder project in C4 laad,zonder Kontakt 3,en je wilt
K3 met jouw default outputs in C4 hebben,kan je dan gewoon de default laden?
Of moet je die dan opnieuw maken?

hmmz, als ik dat allemaal zo lees, ga ik toch een beetje twijfelen over de upgrade naar studio 4...

Ach,dat valt wel mee hoor...bij mij is Cubase 4 juist veel stabieler dan vorige versies,alleen heb ik die preset bug (schijnt bij iedereen wel eens voor te komen)...

O ja...en mensen met Kontakt 3 problemen : gebruik gewoon eens Instrument tracks....geen gezeik met output configs,plus veel snellere laadtijden...en een veel overzichtelijkere Cubase...

Midi tracks gebruik je eigenlijk alleen nog maar voor plugs en external instruments met afwijkende outputs : meerdere outputs via 1 midi kanaal of mono inputs van external instruments...

Voor de duidelijkheid nog even mijn configuratie:

asus p5 met intel dualcore 2,13 ghz
2 gig ram
3 harddisks (samsung, wd en maxtor)
rme multiface
2 x uad

software :
cubase 4.1.2
kontakt 3 (ik maak veel gebruik vd library)
colossus
sonik synth 2
realstrat
realguitar
bfd 2
diverse uad plugins + wat gratis spul...

allemaal gebruiken ze vrij veel ram ... ik heb gemiddeld zo'n 1,7 gb in gebruik per project, wat tot voor kort geen problemen gaf... Misschien is 3 gb ram een optie ???

Back