De grote Cubase 4 draad

Downloaden gaat erg langzaam...en de pdf's met bugfixes en nieuwe functies kan ik niet eens openen...jammerrrrrrr....

zit een hele vette nieuwe optie in :halleluja
send midi clock in stop, zodat al je hardware nu gewoon door kan lopen met arps en zo zonder dat je in cubase eerst op play moet drukken.

ook gaaf dat je de piano van de yamaha s90es nu erbij krijgt. Dat is toch wel erg handig om die gewoon in vst te hebben.

Hier ook binnen. Eerst nog even wat afmaken voordat ik ga testen of het wel snel genoeg crashed. :D

Idem hier...

Vind wel dat ie wat magertjes is qua nieuwe functies...

Zit die Motif XS vst3 erin al?

Ik weet dat die als aparte download via Yamaha enkele weken is uitgesteld, maar ben benieuwd of ie er bij jullie al inzit?

Zo ja, is ie een beetje te schaleren? Want ik vind die standalone op OSX een beetje aan de krappe kant via Studio Manager...

Jammer dat die looks van cubase zo enorm ******* zijn, ik kan er nog steeds niet aan wennen, maar dat had ik al vanaf Cubase3.0 ofzo hehe. Die device panels en studio connections in Cubase ben ik stiekem een beetje jaloers op, want met logic moet dat via de enviroments, maar dat ziet er ook niet uit zon editor dan..hehe

Zit die Motif XS vst3 erin al?

Ik weet dat die als aparte download via Yamaha enkele weken is uitgesteld, maar ben benieuwd of ie er bij jullie al inzit?

From the Cubase website:

Yamaha MOTIF-RACK XS / MOTIF XS6/7/8 integration

Completely new and extended support for the MOTIF XS has been added to Cubase 4.5:

* Integration through IEEE1394
Thanks to exclusive technologies by Steinberg and Yamaha, Cubase automatically detects any Yamaha MOTIF XS unit which is connected via FireWire to the computer. The detected MOTIF is automatically configured and immediately ready to use as an external VST3 instrument, including all the corresponding audio and MIDI channels – directly in the Cubase environment!
* VST 3 editor for MOTF XS*
The new Editor for MOTIF XS supports VST 3 and introduces major advantages in managing MOTIF data: any voices and multi data from the MOTIF XS can be saved and loaded directly to and from Cubase MediaBay. Search, find, preview, load and play all MOTIF Voices with the content focused tools in the MediaBay. The Editor now also supports automation of basic voice parameters which can be saved together with the Cubase project.

(* Please note that for full functionality a separate MOTIF XS VST3 Editor installer needs to be downloaded from the Yamaha support pages)

Helaasch! =( Nog even geduld hebben ben ik bang

iemand hier al gebruikerservaring met de CC121?

Ja, maar ik zou er zelf nooit 1tje kopen. Te duur.
En zowieso heb ik een mixer staan die ook veel van dat kan doen.
Maar als je elke dag zwaar aan het editten bent dan is het qua ergonomie stukken beter dan een muisarm krijgen.

Hoe klinkt die piano? is het de +/- 75 mb versie uit de S90ES? :)

ja, is dezelfde piano (die overigens 32 mb is in de s90es)

enige wat je mist is de resonantie modelling die de s90es (of de motif xs) met het pedaal toevoegt.

Thanks Quifster.

Ik ben zeer benieuwd dan en gaaf dat ze dat zomaar kado doen!
Hoe zijn de andere 'fantastische' sounds?

ik krijg niet alles gedownload, 4 + 5 van de soundbank krijg ik nog niet binnen, morgen verder proberen

maar ik had ook is een vraagje, het zal wel simpel zijn maar ja ik weet niet hoe...

in fruityloops laad je een sample in met rechtseklik en dan kan je meteen inladen en de stepsequencer programeren, bestaat er een soort vsti voor cubase die dat kan ?

er staat wel een stepsequencer in cubase maar die is toch alleen voor midi ?
ik wil rechtstreeks wavfiles inladen en niet eerst audiotrack aan maken en dan importeren, locatie zoeken etc...dat is allemaal zo omslachtig en dan kan je nog geen stepsequencer gebruiken

voor een kick te laden doe ik bijvoorbeeld, eerst audio track aanmaken en dan m'n sample importeren en dan eerst ook nog is de lengte goed maken en dan copieren en plakken

het moet toch simpeler kunnen met een programma dat al zoveel jaren bestaat.

wie kan me helpen...

Ja, maar ik zou er zelf nooit 1tje kopen. Te duur.
En zowieso heb ik een mixer staan die ook veel van dat kan doen.
Maar als je elke dag zwaar aan het editten bent dan is het qua ergonomie stukken beter dan een muisarm krijgen.

Ik denk dat ik 1dd maar eens een middagje zelf ermee ga spelen ergens, misschien te combineren met een shopping date voor mijn UAD-2 kaartje :mega:

Cubase 4 zit bij mij nog vers in de doos ivm een uit de hand lopende verbouwing van de zolder (cq nieuwe studio in wording).
Kan ik de 4.5.1 update gewoon over een kale 4.0 versie installeren of moet ik eerst alle eerdere updates installeren?

Cubase 4 zit bij mij nog vers in de doos ivm een uit de hand lopende verbouwing van de zolder (cq nieuwe studio in wording).
Kan ik de 4.5.1 update gewoon over een kale 4.0 versie installeren of moet ik eerst alle eerdere updates installeren?

nee kan over de 4.0 versie....zie site van steinberg...verder zijn er weinig veranderingen vind ik...ze hebben t meer aangepast voor de hardware van yamaha en steinberg...

Ik heb cubase 4.5.2 aan het draaien op Windows xp dat gaat redelijk.
Maar ik krijg binnenkort een nieuw systeempje en zit te twijfelen tussen vista 32 of 64 bit. zijn er ervaringen hier?

Ik draai vista x64 en heb na enige verandering van hardware geen problemen meer.

Cubase 4.5.2. draait redelijk stabiel en de meeste plugins draaien ook goed. Niet alle VST werken even lekker, maar de meeste wel.

Meer geheugen is de reden geweest voor x64. Ik heb nu 8Gb en vista doet het zeer goed.

weet iemand waar ik de Cubase 4 update met paypal kan kopen? Heb nog tegoed, maar er zijn weinig sites waar ik deze via paypal kan betalen. Zo niet, dan koop ik C4 update wel normaal via Thomann en gebruik ik m'n paypal tegoed om Sylenth1 te kopen (met groepskorting). 8~

battery en cubase

battery en cubase

Beste mensen,

Ik ben sinds pas overgestapt van fl studio naar cubase.
Nu ben ik bezig met battery en heb deze ingeladen.
In de pianoroll heb ik een kick getekend, maar als ik nu dit afluister dan lijkt het wel of ik het dubbel hoor.

Dus elke kick hoor ik twee keer en het lijkt dat battery ook nog eens die kick laat horen.

Mischien is dit voor sommige voor julie een rare vraag.

Gr
Richard

Back