Multi mac studio

DarkIVI

Niels van der Leest
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het verdiepen in de materie van cluster computers, multi computer opstellingen. Ik heb alleen geen idee hoe ziets kan werken.
Voor de duidelijkheid zal ik schetsen wat ik voor me zie.

Ik heb op het moment 1 alu iMac 20" 2,6 (geloof ik :S) DP.
Ik draai logic studio en een hele reeks EWQL libs (EWQL SO Platinum, Symphonic Choirs, Ministry of Rock en Storm Drum 2). Nou lees ik heel vaak, zelfs bij installatie van SO Platinum, dat je het beste de libs kunt verdelen over verschillen HD's/Computers.
De set-up van bijvoorbeeld Nick Phoenix (producer van EWQL studios) heeft 9 computers die simultaan werken als één super computer.
Nou heb ik niet het geld om zoveel hardware aan te schaffen (en mijn vrouw zal het ook gooien op ruimte gebrek :P maar dat is een ander verhaal). Maar ik zou graag op een of andere manier willen weten hoe ik het thuis voor elkaar kan krijgen dat ik bijvoorbeeld een power mac G4/G5 op mijn iMac kan aansluiten om de rekenkracht te verhogen zodat ik grotere projecten kan draaien zonder dat ik overload errors krijg.

Nog even een aantal vragen op een rij dan maar:

1) is dat überhaubt mogelijk om 2 of meer MAC's op elkaar aan te sluiten en er een "super" computer van te maken
2) is het zinvol om het dan met een G4/G5 te doen
3) wat zou ik daar voor nodig hebben
4) ERG BELANGRIJK....is er hier iemand die daar ervaring mee heeft.

Dank voor het lezen en eventueel beantwoorden van deze lange post.

Vriendelijke groeten,

Niels

Lees jezelf in over Logic Nodes. Daarmee kan je meerdere PowerPCs aan elkaar hangen om plugins te laten berekenen door andere PowerPCs.

En een G4 is leuk als je er er nog een paar heb staan, maar ik denk dat het pas zin heeft vanaf een G5 ofzo, zeker als je een MacPro als main setup heb, want dan is het allemaal maar beperkt die extra rekenkracht relatief gezien.

Back