euro vs euri

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
zoals luitjes met zo'n sig als de jouwe bedoel je? :P

KANSLOOS

nee, want dat is een volledig Engelse zin. Als ik het zou moeten veranderen in wat ik bedoel zou het zoiets als: willekeurigheid schopt ass worden.

Paesi_Bassi_1_fiorino.JPG

terug naar de gulden! :duivels:

En de guldi ? *D

nee, want dat is een volledig Engelse zin. Als ik het zou moeten veranderen in wat ik bedoel zou het zoiets als: willekeurigheid schopt ass worden.

Fijn. Dit onderscheid maakt de zinnigheid van de gehele kwestie zeer duidelijk. Je zou ze toch, al die falende mensen die het anders zien :D

hier ligt de grens dus tussen zeer coole gasten en grote nerds, het wel of niet volledig engels maken van je zin

weer wat geleerd

ik ben ook blij dat je je kan onderscheiden door mensen dus niet cool te vinden als ze in het andere kamp zitten mbt het wel of niet volledig engels maken van zinnen
ik wou dat de politiek ook zo overzichtelijk, zinnig en doeltreffend was

maar ff voordat ik fouten maak

als dus alle woorden engels zijn ben je cool en anders ben je niet te doen, toch?

hier ligt de grens dus tussen zeer coole gasten en grote nerds, het wel of niet volledig engels maken van je zin

weer wat geleerd

ik ben ook blij dat je je kan onderscheiden door mensen dus niet cool te vinden als ze in het andere kamp zitten mbt het wel of niet volledig engels maken van zinnen
ik wou dat de politiek ook zo overzichtelijk, zinnig en doeltreffend was

maar ff voordat ik fouten maak

als dus alle woorden engels zijn ben je cool en anders ben je niet te doen, toch?

Hellend vlak :D

Wat betreft de €uro: Is een legitiem middel om iedereen op te lichten, meer niet. Domweg ondanks alle protest door een stelletje "rijken" (ook wel politici genaamd) door onze strot geduwd. En blijkbaar heeft iedereen zich er bij neer gelegd.:stupid Ik kan me nog stakingen van het vrachtvervoer herinneren toen de diesel meer dan 2 gulden per liter dreigde te gaan kosten. Inmiddels kost diesel 3gulden!:erm:

Wat betreft het taalgebruik: de enigen die écht Neederlandsch spreken en schrijven zijn de (Vlaamsche)Belgen!:halleluja
Dus vraag aan een Belg hoe het €uro meervoud geschreven/uitgesproken moet worden, en je krijgt het correcte antwoord. 8)

tis wel weer vervelend dat die belgen onverstaanbaar ouwehoeren :D

Foutloos maar helaas onverstaanbaar 8)

Ik moest ineens weer denken aan een verhaal, dat ik las toen ik in de brugklas zat ('83 of zo). Was van een Nederlandse schrijver over iemand die keihard z'n hoofd stootte en in de toekomst terecht kwam, 100 jaar later geloof ik.

Het was op zich een leuk verhaal over de veranderde samenleving en ik weet bijna zeker, dat de munteenheid daarin ook Euro genoemd werd - een erg vooruitziende blik dus :eureka:

@ kalusi: ik wil nu niet moeilijk doen hoor, maar je uitleg over desinvestering klopt niet helemaal. Een desinvestering gaat over het buiten gebruikstellen van een duurzaam gebruiks- of productiegoed. Een slechte investering in verkeerde productiemiddelen lijdt vaak tot een snelle desinvestering (een vervroegd buiten gebruikstellen, een verspilling dus ). (een beetje zoals een heel erg dure synth kopen en dan na twee maanden zeggen "bwa toch niet echt mijn ding, buiten die hap!" met een verliesje van 2000 eurI (hihi))Je manager was er dus wel een beetje dichter bij dan je dacht hé. Maar ja, hij voelde zich in ieder geval niet zeker genoeg om zich te verdedigen, blijkbaar.

:) Wat een fijn en nuttig topic weer!

Vanaf nu gebruik ik het woord euri.

..soms, als ik zin heb.

Hee ik vondt net een mooi nutteloos engels voorbeeld:

Het topic heet:

"beat construction course?"

Maar z'n bericht is verder in het nederlands.

oftewel "cursus beats maken"

:stupid

Je zou het ook een slagersopleiding kunnen noemen. :D

ik wil nu niet moeilijk doen hoor
Nee helemaal niet, zo kunnen we van elkaar leren.

@ kalusi: ik wil nu niet moeilijk doen hoor, maar je uitleg over desinvestering klopt niet helemaal. Een desinvestering gaat over het buiten gebruikstellen van een duurzaam gebruiks- of productiegoed. Een slechte investering in verkeerde productiemiddelen lijdt vaak tot een snelle desinvestering (een vervroegd buiten gebruikstellen, een verspilling dus ). (een beetje zoals een heel erg dure synth kopen en dan na twee maanden zeggen "bwa toch niet echt mijn ding, buiten die hap!" met een verliesje van 2000 eurI (hihi))Je manager was er dus wel een beetje dichter bij dan je dacht hé. Maar ja, hij voelde zich in ieder geval niet zeker genoeg om zich te verdedigen, blijkbaar.

Klopt, de definitie als je zoekt op internet is meestal "sluiting van een bedrijfsonderdeel". Omdat echter de economische en technische levensduur verschilt staat dit meestal gelijk aan de restwaarde. Je maakt immers geen keuze voor een dusdanige afschrijvingstermijn zodat je nog geld moet bijleggen op het einde van de gebruiksperiode (een negatieve restwaarde kan volgens mij ook niet). Hoe dan ook, ik denk dat hij niet wist waar hij het over had en als hij het al wist gebruikte hij het m.i. toch in een verkeerde context.
Dan had hij moeten zeggen: "ik wil geen voortijdige desinvestering hebben (voortijdig impliceert meestal een verspilling maar een desinvestering is geen verspilling, de definitie van verspilling is niet desinvestering en zo gebruikte hij het.) en niet: "ik wil geen desinvestering hebben" want een desinvestering heb je altijd op een gegeven moment, zelfs al was de investering rendabel.

In jouw voorbeeld met een synth van 3000 euri, als je 2000 euri verliest heb je een desinvestering van 1000 euri.

Citaat uit mijn boek: "Bij het einde van een project zijn de activa die voor uitvoering van het project zijn aangeschaft, niet langer nodig. Het in deze activa vastliggende vermogen valt weer vrij. Het gaat hierbij met name om de restwaarde van duurzame activa. We noemen dit desinvesteringen. Desinvesteringen veroorzaken een extra ontvangst in het laatste jaar van het investeringsproject.".

Bron: Basisboek bedrijfseconomie, Wolters Noordhoff

Laatst gewijzigd:
Jeuz', net opgestaan en ik ben NU alweer moe.. :D

@Kalusi: in mijn voorbeeld is het de te vroege desinvestering die een verlies van 2000 EUR veroorzaakt. Een desinvestering is geen getal maar een handeling die een boekhoudkundige gevolg heeft. In de boekhouding vinden we de getallen terug die het gevolg zijn van die handeling. Net zoals een investering geen getal is maar een handeling.
maar dan zijn we natuurlijk over de fijnere punten bezig, (om het eens in vertaald engels te zeggen;) )
maar we spreken eigenlijk wel over hetzelfde natuurlijk, en over die manager zullen we maar zwijgen, die man kan misschien geweldig goed verkopen, en daar past wel wat woordenkramerij bij.
@zoidsity: slaap lekker! :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back