Tee-R-neege-nul-neege //// TR909

monolith

Nieuwkomer
Vraag voor al 909 bezitters of jullie me wat raad kunnen geven aub ?...ik heb pas een 909 , altijd al met 808 gewerkt ... nu vindt ik de 909 toch even wennen (die draaiknop op de 808 voor de klanken te kiezen vind ik wel handiger eigenlijk ...Maar dat is een gewoonte waarschijnlijk ). ik vrees dat er mischien wel iets stuk aan is .. als ik hem in pattern mode zet, is de display leeg! (er staat toch meas/tempo boven ? ) moet ik normaal dan geen tempo zien daar .. ? als ik op de tempoknop druk zie ik een tempo in de display en als ik de knop loslaat is het tempo terug weg ? .; verder .. als ik op BAnk II druk blijft ie ook gewoon in bank I staan .. dus kan ik maar 48 ritmes programeren ipv 96 ? .. zou het kunnen dat een ram geheugen half defekt is ?
de 909 ziet er als nieuw uit en geen kraakje opt geluid .. dus het belangrijkste is uiteraard de sound enz . maar zou toch graag weten of er iets aan kapot is ofdat ik iets verkeerd doe ..
.. hopelijk mag ik deze vraag hier posten , alvast bedankt !

Als je de tr909 in trackplay mode zet dan kan je met "shift" erbij bank II kiezen en geluiden kiezen moet je doen door "instrument select" ingedrukt te houden en dan de desbetreffende "main key" in drukken.(dan moet de tr wel in pattern write mode staan "shift en patternplay knop" zodat de knop gaat knipperen) Doe je bij bv. de bassdrum alle twee de mainkey's indrukken tijdens instrument select dan komt de "flam track" naar voren.

Het duurde bij mij ook even voordat ik alles door had maar nu werkt het perfect.
Ik heb veel handelingen een paar keer moeten doen met de handleiding erbij.
Dus de handleiding zou ik wel gaan lezen tijdens je exploratie van de tr ;)

succes :)

Bedankt voor je reactie :) ,

Ja inderdaad dat werkt en heb mijn handleiding erbij nu.. :okdan:
maar toch nog een Vraagje :

In de pattern play mode (songs of tracks programeer ik niet),
kan je het tempo gewoon zichtbaar
in de display hebben terwijl de pattern speeld ?

of moet je altijd op het tempo knopje duwen om dit te zien (en terug weg als je het loslaat)?

groeten .. Eric

Bedankt voor je reactie :) ,

Ja inderdaad dat werkt en heb mijn handleiding erbij nu.. :okdan:
maar toch nog een Vraagje :

In de pattern play mode (songs of tracks programeer ik niet),
kan je het tempo gewoon zichtbaar
in de display hebben terwijl de pattern speeld ?

groeten .. Eric

Volgens mij niet

Okee geen probleem ! , geen display dan in pattern play.. sparen we weeral electriciteit hehe ...
Kwestie bediening en realtime live dingen aanpassen blijkt voor mij nu de 808 ook logischer.. De sounds plus de 3 triggeruitgangen voor analoge synths/drum zijn makkelijk tijdens het spelen aan te passen ..(zonder te stoppen en dan naar shift- write pattern mode te moeten en instrument select te duwen .. .. ) op de 808 gaat dat gewoon tijdens het spelen , op de 909 is ook de A - AB -B mode er niet .. dacht ik .. maar ....
, maar klankmatig zijn ze een ongelooflijk duo ! wat ieder al wist natuurlijk .. groet ! 8)

Je kan instrument selecteren terwijl de 909 loopt. Net zoals op de 808.
Tevens kan je kiezen tussen STEP of TAP-write TERWIJL die loopt.

A/B-variatie zit hellaas niet op de 909. maar je hebt ook zoveel meer patterns om op-te-slaan dan op de 808 ;)

Back