Ik heb besloten dat ik gewoon klaar ben met het gepiel met een PC editor, en dat ik daarom een vervanging zoek voor mijn matrix-1000.
Het plan is om de MicroWave en de Matrix-1000 te verkopen en van dat budget één analoge polyfoon te halen die wel te programmeren is.
Zijn er in die categorie polyfone 2OSC analoge synthesizers te vinden die qua klankopwekking een beetje de zelfde specs heeft als een Matrix-1000?
De volgende machines had ik zelf al bedacht:
- Matrix 6(r) (maar die schijnen enorm kut te programmeren te zijn alsnog?)
- Prophet 600 (poly mod sectie, maar de klank?...)
- MKS-70 / JX-10 / JX-8P (een beetje te simpel misschien?)
- Misschien iets anders?
- Misschien toch een VA?
Uiteindelijk ben ik wel tevreden over de MicroWave I, die vind ik prima te programmeren en heel af en toe een keer in een editor duiken voor het inladen van nieuwe waveforms is ook niet zo erg denk ik. Dus die koop ik dan wel een keer terug (die dingen zijn nu al jaren 300-350 euro).
Het plan is om de MicroWave en de Matrix-1000 te verkopen en van dat budget één analoge polyfoon te halen die wel te programmeren is.
Zijn er in die categorie polyfone 2OSC analoge synthesizers te vinden die qua klankopwekking een beetje de zelfde specs heeft als een Matrix-1000?
De volgende machines had ik zelf al bedacht:
- Matrix 6(r) (maar die schijnen enorm kut te programmeren te zijn alsnog?)
- Prophet 600 (poly mod sectie, maar de klank?...)
- MKS-70 / JX-10 / JX-8P (een beetje te simpel misschien?)
- Misschien iets anders?
- Misschien toch een VA?
Uiteindelijk ben ik wel tevreden over de MicroWave I, die vind ik prima te programmeren en heel af en toe een keer in een editor duiken voor het inladen van nieuwe waveforms is ook niet zo erg denk ik. Dus die koop ik dan wel een keer terug (die dingen zijn nu al jaren 300-350 euro).