Polyfoon analoog 2OSC voor +/- 600 euro

bikkel

Everything is on the One
Ik heb besloten dat ik gewoon klaar ben met het gepiel met een PC editor, en dat ik daarom een vervanging zoek voor mijn matrix-1000.

Het plan is om de MicroWave en de Matrix-1000 te verkopen en van dat budget één analoge polyfoon te halen die wel te programmeren is.

Zijn er in die categorie polyfone 2OSC analoge synthesizers te vinden die qua klankopwekking een beetje de zelfde specs heeft als een Matrix-1000?

De volgende machines had ik zelf al bedacht:

- Matrix 6(r) (maar die schijnen enorm kut te programmeren te zijn alsnog?)
- Prophet 600 (poly mod sectie, maar de klank?...)
- MKS-70 / JX-10 / JX-8P (een beetje te simpel misschien?)
- Misschien iets anders?
- Misschien toch een VA?

Uiteindelijk ben ik wel tevreden over de MicroWave I, die vind ik prima te programmeren en heel af en toe een keer in een editor duiken voor het inladen van nieuwe waveforms is ook niet zo erg denk ik. Dus die koop ik dan wel een keer terug (die dingen zijn nu al jaren 300-350 euro).

prophet 600 klinkt volgens mij best oke. maar is volgens mij niet zo uitgebreid als de 2 die je nu hebt.

Klopt maar die MicroWave gaat gewoon tijdelijk er uit. Dat is de enige synth die ik nu kan verkopen en voor het zelfde geld weer terug kan kopen zonder al te veel moeite.

ESQ-1 en Six~Trak zijn enorm aan het stijgen de laatste tijd, dat wordt echt moeilijk.

Zou het zin hebben om te upscalen naar een Matrix-6(r)? Ik vind een Six~Trak al prima te editen, ik ben echt niet zo'n moeilijke. Bovendien is het editen van een Matrix via je PC ook niet altijd een lolletje.

een jp6 misschien??

wordt een lastige denk ik...poly evolver rack mss?
Mja, VA mss die asb bakkies??

Prophet 600 is een heel leuke synth. Nadeel zijn de langzame envelopes en de stepping van de knoppen. Klinkt wel heel goed, en uitgebreid beide oscillators hebben saw, triangle en pulse die gecombineerd kunnen worden + polymod section.

JX8p en JX10 beide gehad JX8p zelfs 2 keer, maar ik vind het niet veel. Niet slecht maar ook niet goed. De chorus is een belangrijk element van het geluid zodra je die uit zet blijft er een weinig bijzondere synth over. Bediening laat ook te wensen over, voor ergens iets te veranderen is het goed maar zodra je serieus gaat programmeren raak je zonder PG-800 in no time gefrustreerd.

Ik bedien zelf de microwave met een novation remote, misschien een aanrader. Is heel goed te doen en dan heb je toch wel een leuke synth voor weinig.

Trage envelopes heb ik in de Matrix-1000 ook, dus dat is niet zo erg. Voor bassen pak ik de ESQ-1 en de ehh....MicroWave I dus ;)

Die Prophet 600 zou hem wel eens kunnen gaan worden, ik zie ze niet zo vaak voorbij komen (alleen die van Leo toevallig laatst nog) maar wel altijd voor een leuke prijs.

Heb je ze al tweede hands voorbij zien komen dan? Die gaan voor een eurootje of 1000 weg tweede hands ongeveer gok ik?

Je kunt ook eens naar de JX-3p kijken. Misschien iets te simpel voor je, maar daarentegen wel lekker goedkoop. Tussen de 150-200

Heb je ze al tweede hands voorbij zien komen dan? Die gaan voor een eurootje of 1000 weg tweede hands ongeveer gok ik?

OJS heeft 1 te koop staat ook op MP,hij gaat maar niet weg
ik denk dat OJS nu met vakantie is.

Trage envelopes heb ik in de Matrix-1000 ook, dus dat is niet zo erg. Voor bassen pak ik de ESQ-1 en de ehh....MicroWave I dus ;)

Die Prophet 600 zou hem wel eens kunnen gaan worden, ik zie ze niet zo vaak voorbij komen (alleen die van Leo toevallig laatst nog) maar wel altijd voor een leuke prijs.
esqis en blijft een erg fette synth 3 osc met een erg easy te editten scherm
alle maal ingangen rondom om t scherm 10 stuks ofso dus met 2 handen editten is bet te doen
beter dan voor een rackie zitten alal micro wave [2 ] in mijn geval 2 x gehad mooie synth geen easy editing

so prophet 600 lijkt me wel wat niet te duur
maar ook weer geen prophet 5 meer de cem reeks ala sixtrak / esq akai reeks
akai 60 / 80 overwogen edit ook easy
en niet te duur allebei ronde 400

en de jx3p is wdb ook egt niet duur
klink als jx magk wel zeggen aleen kunne de jxjes best wat meer qa dynamic

ik heb zat analoogjes ,...en voor die paar poly analog alike midi controlled sounds wilk eigen een virus b / novation nova ofso erby

sc6 lastig kweet t want asje een durepoly bak koopt wilje der nog een naast
en nog en nog /......:bekdicht:

Ik heb echt niet zo'n groot probleem met het editen van een MicroWave, maar goed die ken ik ook wel uit mijn hoofd. En ik begin altijd met basic patch.

Die AKAI's zijn leuk, P 600 toch ook wel, P 2008 tabletop is eigenlijk perfect maar te duur.

Als ik de P 600 neem, zou ik dan de Six~Trak de deur uit kunnen doen in plaats van de MicroWave? Klinkt de 600 een beetje het zelfde als de Six~Trak?

mja op sequencer.de en op ebay heb ik ze al wel zien gaan. mss lukt met een beetje mazzel 900, volgens mij heb ik die dingen nieuw ook voor 1299 ofzo gezien...

900 euro, dat begint er al meer op te lijken.

Maar toch ben ik benieuwd naar de ervaringen met een Matrix 6R programmeren vanaf de front panel. Het ziet er niet zo verschrikkelijk ingewikkeld uit, je kunt toch gewoon de naam van de parameter zien en de waarde die er bij hoort:

matrix6R.jpg

Als ik jouw was (maar dat ben ik natuurlijk niet) zou ik lekker doorsparen voor die p 08 :halleluja

good things come to those who wait

Ik heb een P08 keys en kan bevestigen dat 'ie zeker de moeite (en zijn geld) waard is :okdan:

Een nieuwe P08 module kost trouwens 1250 bij feedback nu, keys is 1700 (heb de mijne daar voor 1600 gekocht tijdens de zomeruitverkoop)

Back