Digitaal is beter!

Franz.K.

Ouwe rot
Alle mensen die digitale synths beter vinden dan analoge.. post hier wat!

Ik vind de D-50 ROLAND een van mijn all time favs...die is digitaal
Verder ben ik zeeer tevree met de Yamaha Motif XS rack, ook digitaal

Solaris is in bestelling, ook digitaal.

Toch hou ik het meeste van analoge geluiden, raar he ...

En nu?

ik heb iets met waldorf. dat is zo digitaal als wat (de analoge filters hier en daar vergetend) en in mijn optiek gebouwd uit absolute liefde voor synthese.

Deze Rocky Mount Instruments Harmonic Synthesizer lust ik wel.
rmi_harmonic_synthesizer.jpg

En m'n micro modulair vind ik ook een lekker rood monstertje, die enorme hoeveelheid aan geluiden in je binnenzak is met analoog niet te doen.

Ik vind chocolade ook beter dan vanille ;).

kansloze titel maar ik ben altijd groot (!!!) fan van NM geweest :biertje:

Digitaal is wel beter... voor het milieu!

De helft van de tijd is het signaal 'nul',
dus 50% minder energie verbruik dan analoog!

}:| :duivels: :eureka: :confused:

Digitaal is niet beter!

Analoog is mooier (is met heel veel analoog)
Digitaal is makkelijker

Digitale foto's kunnen nog steeds niet tippen aan analoge foto's. Foto's gemaakt met een rolleiflex uit het jaar 0 zijn nog altijd mooier dan die digitale shit van tegenwoordig.
http://www.twin-lens.org/

We leven in een snelle maatschappij. Gemak dient de mens, dus digitaal. Een analoge klok moest men vroeger opwinden, nu zit er een standaard chinees plastic uurwerk in met een batterijtje

Alle mensen die digitale synths beter vinden dan analoge.. zwaai met je armen

Beetje een inhaak-topic...

Digitale foto's kunnen nog steeds niet tippen aan analoge foto's.
Alles wat je daar laat zien is een kok-keuken kwestie. Analoog maakt niks automatisch mooier als je niet weet hoe je met je apparatuur moet omgaan.

digitale synths klinken anders maar zeker niet beter of slechter dan analoge synths.

Ik vind dat ze allebei hun plek hebben. Digitaal met hun polyfonie, multitimbraliteit (is dat een woord) en effecten, om nog maar te zwijgen van specifieke digitale synthesemethoden als FM of samples, of Virtueel Analogen van Virus tot G2 Modular. En de analogen voor hun karakteristieke warme en volle geluid en 'vintage sound'.

Ik zou zelf niet de keuze willen maken voor het een of het ander, ik wil ze gewoon allebei.

de ene digitale synth is de andere niet. daarom is de ene gewild en de andere niet. eigenlijk net als bij analoog. vergelijk de jd800 met een dx7 of een ms20 met een minimoog. koud geluid is vaak wel erg leuk. het is maar wat je zoekt voor sound.

IK vind analoog (m'n VX600 en de drumstation???)
wel beter klinken voor 't oor... dan bv. drumsamples of m'n K2000.
Maar voor de VX is't wel o zo lastig dat ie moet opwarmen voor ie toonvast is. Digitale ruis of rare hoge frequencies zijn wel onaangenaam - zeker bij hoog volume. Analoge ruis valt per afzonderl'k instrument wel op, maar in't geheel - zeker ook bij hoog volume - valt dat nog wel goed mee vind 'k...

Ik zeg JD990, JD990, JD990!!! Zeg dat maar es snel 3x achter elkaar, :)
Analoog heeft door de karakteristieke klank zijn charme, en de ruis en vervorming daarvan, daar hou ik van 8o.

Digitale romplers met uitbreiding hebben wel het gemak dat je heel veel eruit kunt halen voordat je het beu bent. Voor de massa!!! Digitaal is meestal ook compact te krijgen, gelukkig.

Neem dat analoog gewoon digitaal op en speel met effects/filters/envelopes op een sampler, kan toch niet zeggen dat je dan hoort dat het digitaal of analoog is zeker?
Geluid blijft gewoon vibratie die we kunnen horen door de lucht op deze planeet.. het is wat je ermee doet en hoe je het tesamen brengt.

Back