Jiehoe! Mijn laatste ebay aanschaf. Een oscilloscoop!

JohnnyBusca

rocket scientist
Jiehoe!

Ik heb een oscilloscoop gekocht! Een vintage!!!!!

oszi1.jpg

Jiehoe! Ik ben blij en kan niet wachten tot ie binnenkomt!

is zekers ontzettend gaaf zo'n ding.
gebruikte we vroeger bij het soundsystem ook, die filmde we dan en projecteerde dat.

hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag??

Kijk, dit is natuurlijk een prul oscilloscoop, maar hij ziet er zo tof uit.
Dat er bananenstekkers aanzitten is natuurlijk erg handig voor mijn Bohm. Ik wil deze vooral gebruiken om bijvoorbeeld een VCO output op de X te zetten en dan een VCO door een filter op de Y. Dan zie je als het goed is langzaam een EI ontstaan. Super spannend natuurlijk. Flink veel bij drinken, en dan die groene gloed op je vriendins gezicht...
Daarnaast een AppleII met oranje monitor...

Echt vet!

Maar ik heb er 32,50 euro voor betaald. Is misschien wat veel, maar dan heb ik er toch eentje.

oszi2.jpg

Lekker toch..:luv:

Dat is wel een heel apart nachtlampje. :)

Maar had je geen last van flashbacks van oude practica? ;)

Origineel geplaatst door fuse
Dat is wel een heel apart nachtlampje. :)

Maar had je geen last van flashbacks van oude practica? ;)
Jip...... Misschien moeten we samen nog maar een keertje over 'netwerken' gaan nadenken...

Ehhmm....... digitale techniek kan toch ook?

Maar dan wel zonder die kabouter puntmuts. ;)

Off-topic

Off-topic

Heb je echt een AppleII?
D'r staat weer een complete CMU-800 te koop op ebay.com. Inclusief software en kaart voor AppleII.

$33,- en nog ruim 1,5 uur te gaan.

einde offtopic.

Een oscilloscoop is ook retemakkelijk om te zien wat je nu precies met je geluid doet. In die ene synth programmeervideo (in rdamse bieb) werd ook alles uitgelegd aan de hand van een scoop.
Errug verhelderend

vet zo'n ding!

leuk bijkomstigheid is dat het lekker sci-fi ruimteschip achtig staat als er music n00bs (vrienden ofzo) in je studio komen kijken

Zo, eergisteren is ie binnengekomen en hij is dus letterlijk net zo groot als het eerste plaatje op een 21" monitor. Massive!

Er is een nieuwe wereld voor mij opengegaan. Mooie blokvormen, door een filter.. met of zonder resonance. Verschillen tussen filters. Niveau verschillenen, PWM, alles zo mooi in beeld. Je hoort het niet alleen, je ziet het ook.
Lekker verschillende wavevormen op een mixer zetten en dan langzaam een vorm erbij draaien, waveshaper aan het werk zien ipv horen. Verschillen tussen Bohm en Doepfer (filter in Bohm is dezelfde als 1 filter in mijn doepfer, dus met zelfde VCO als bron zie je het aansturingstraject die de verschillen maken), enzovoort..

Natuurlijk heb ik synths voor het geluid, maar die is echt interessant.

Extra voordeel: Als ik hem aanzet dan ruikt binnen 5 minuten mijn kamer naar oude electronica! :)

ik ben

ik ben

Vett jaleors!
top dingetje, ik zoek er al lang naar!
wil namelijk de output van mijn mrs-2 (compufonic) bekijken! in realtime...
wie weet er een voor mij?
J.:stupid

Mocht iemand nog interesse in zo'n scoop hebben; ik heb er eentje (werkend) en je kunt 'm GRATIS af komen halen!!

Back