Dave Smith MoPho

Nope, de feedback en suboscillators zijn Mopho-exclusive. Voor de rest is de Mopho inderdaad gelijk aan een 1-stemmige P'08.

Het zou mogelijk moeten zijn (lijkt me) om met een software-update de Sub-Oscs toe te voegen aan de P'08. De feedback wordt een lastiger verhaal omdat dat volgens mij hardwired op het bord zit.

Laatst gewijzigd:
Man, wat een machine...

Je moet je output(s) van de Mopho maar eens naar één van je outboard effect bakken sturen, kies een random effect programma of combinatie op de effectenbak en stuur dat lekker terug in de Mopho, speel dan met het audio in level op de Mopho, da's pas genieten.

Heel leuk wordt als je het niveau net iets voor de crazy feedback een beetje dichtdraait, dan begint het allemaal lekker te zweven, vooral met modulatie effecten en pitch shifters.

Pas wel op, je creëert soms gigantische hoeveelheden sublaag, als je sub onder je buro staat begint je broek plots te wapperen :-)

Ik heb hem ook sinds vandaag. Wat een fantastisch ding. Je kan er enorm vettige, brutale geluiden uit halen.

Ik hoor alleen bij een aantal geluiden een klikje als ik de noot loslaat. Is dat normaal? Ik heb het opgenomen.

Attachments

• untitled.mp3
    741,2 KB · Bekeken: 123
Ik heb ook een drum 'n bass geluid van de Microkorg op de MoPho nagemaakt. Eerste dat je hoort is de Microkorg, tweede de MoPho. Enorm verschil.

Attachments

• Microkorg vs Mopho.mp3
    759,6 KB · Bekeken: 136
Hmmm ik wordt veel te enthousiast van dit soort verhalen. Kappen nu. :erm::erm:

8~8~8~:{

Misschien wel een leuke duo met je Evolver :) Bij mij jeukt het ook een beetje. GAS ;)

Hier alvast een leuke soundbank, wel even backupje maken van je bank 1, want die wordt overschreven.
Midi Ox is je vriend, ff sysexje versturen naar de Mopho, zo gebeurd.
Een paar eigen brouwsels en wat Prophet patches en andere meuk.

'Njoy,

Bob

Attachments

• Bank A.zip
    11,8 KB · Bekeken: 147
Ik heb ook een drum 'n bass geluid van de Microkorg op de MoPho nagemaakt. Eerste dat je hoort is de Microkorg, tweede de MoPho. Enorm verschil.
Zo, dat klinkt goed! Die zou wel lekker kunnen klinken naast een Pulse.

Toen deze net werd aangekondigd werd ik voor gek verklaard dat ik er een wilde (zeker omdat ik al een P'08 had). Als ik zo de laatste pagina's van deze draad zie denk ik dat ik postuum toch nog gelijk heb gekregen :)

Leuke tip trouwens, Bob123, dat wil ik ook weleens proberen.

Ik heb hem ook sinds vandaag. Wat een fantastisch ding. Je kan er enorm vettige, brutale geluiden uit halen.

Ik hoor alleen bij een aantal geluiden een klikje als ik de noot loslaat. Is dat normaal? Ik heb het opgenomen.

Dat zal aan het programma liggen, waarschijnlijk is het weg als je de release van je VCA en/of VCF wat hoger zet.

Ja, de filters zijn inderdaad beperkt. Gebrek aan/uit knop vind ik niet zo'n probleem op zich.

Stabby, wil je misschien nog es wat sounds uit die mopho opnemen? Ben er wel nieuwsgierig naar! Beetje rommelen met de parameters..

Voor het geld dat je van die er-1 krijgt kan je weer je mpc financieren.. Dan moet je helaas wel op zoek gaan naar goeie samples. Ik heb wel een leuke verzameling samples van verschillende drumcomputers (808, 909, 606, 707 en meer) stuur maar een pm , misschien dat ik je ergens mee kan helpen?

Hier een goor stukje Mopho, ben nog braafjes geweest.

'Njoy,

Bob

Attachments

• mopho.mp3
    624,5 KB · Bekeken: 120
Damn, dat tikje is irritant. Hebben jullie dat ook? Zie de MP3 die ik een paar posts geleden heb neergezet. Ik hoor het bij veel geluiden en prutsen met de release helpt niet.

Anyway, het eerste stukje heb ik met presets gemaakt, het tweede stukje met gewijzigde presets.

Attachments

• Test.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 124
  • MoPho.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 113
Die tikjes zijn tyisch als er zich een groot volumeverschil voordoet op zeeer korte tijd. Onze hersenen interpreteren die overgang als een "tik". Dit kan voorkomen bij de release, atack van de ampenvelope, of als een square LFO het volume moduleert, enz...

Ik zit met smart te wachten op een (tekstuele) vergelijking met de SCI Pro-One.

Back