Dave Smith MoPho

Wellicht een Ibanez Tubescreamer pedaal, veel gebruikt als een buizenimitator.

Als je die op je verlanglijst hebt staan zijn er maar een paar die dat goed doen. De ibanez- TS-808(met de beroemde chip erin), Maxon TS-808 en de reïsue, Tokai TMD-1(door veel gitaristen beter gevonden omdat je meer controle over je geluid heb met de bright knop) en die retro-sonic eight o eight.

Als je die op je verlanglijst hebt staan zijn er maar een paar die dat goed doen. De ibanez- TS-808(met de beroemde chip erin), Maxon TS-808 en de reïsue, Tokai TMD-1(door veel gitaristen beter gevonden omdat je meer controle over je geluid heb met de bright knop) en die retro-sonic eight o eight.

Offtopic
Jo Onrust, wat voor een distortion zit er in die Ibanez UE400? weet jij dat toevallig?
Sommige zeggen namelijk een TS808, maar dat betwijfel ik

Jij hebt het dus ook? Anders kan ik hem nog gewoon terugbrengen. Het is bij zowat alle bass sounds te vinden. Op mijn Microkorg heb ik dat niet.

Probeer de attack iets trager te zetten en/ of de release wat langer. Leuke sounds in deze thread trouwens. Die mopho klinkt wel leuk.

Dat heb ik dus gedaan, maar het helpt niet.

Check je MIDI-kabel eens.
Ik had door een geoxideerde MIDI-kabel ooit eens hetzelfde aan de hand.
Wilde m'n synth aansturen via MIDI, elke keer dat ik 'n toets induwde op de controller, kreeg ik eerst zo'n 'tik'.
Ik wist niet wat me overkwam ...

Check je MIDI-kabel eens.
Ik had door een geoxideerde MIDI-kabel ooit eens hetzelfde aan de hand.
Wilde m'n synth aansturen via MIDI, elke keer dat ik 'n toets induwde op de controller, kreeg ik eerst zo'n 'tik'.
Ik wist niet wat me overkwam ...

Dat is het zeker niet, het is een gloednieuwe midi-kabel en als ik op de "push it"-knop op de MoPho druk hoor ik het ook.

Hmm, ik kan me uit m'n Mopho geen getik herinneren, maar ik werk niet met de presets.

Normaal gesproken hoor je een tik/klik-geluid als het geluid in één keer stilvalt of als het filter in één keer dichtklapt, en dat los je inderdaad op door je release op het filter of de vca wat langer te maken.

Als dat niet helpt ligt het misschien aan je synth?

Ik denk dat het idd aan mijn synth ligt...

@Bob123: ik heb je patch bank ingeladen, daar hoor ik het ook bij een aantal sounds. Het is het meest hoorbaar bij programma 24 (Lo Drone). Omdat de arpeggiator aanstaat hoor je voortdurend tikjes. Zou je daar eventueel een opname van kunnen maken zodat ik kan vergelijken? Als het niet normaal is zou ik hem graag morgen terugbrengen.

Momentje, ik ga mijn muziek computer in gang zwengelen en zal straks een mp3'tje posten.

GRZ,

Bob

Ziezo, dat ging snel,

Ik heb aan de patch niks veranderd, gewoon de seq aangezet en 2 noten op mijn keyboard ingeklopt...

Tja, die kraakjezzzzzzzzzz, als je goed luistert inderdaad, maar dat heb je met analoog (en digitaal) spul, dat rauwe karakter moet ergens vandaan komen hé...

Ik vind het niet storend, in de mix zal het nooit opvallen.

Mijn Korg Radias kraakt soms ook, een Virus TI kan ook kraakjes geven, hangt meestal af van de amp en filter envelopes, als de attack en release te kort zijn heb je dat al wel eens.

Kraakt jou Mopho harder ?

GRZ,

Bob

Attachments

• Lodrone.mp3
    485,8 KB · Bekeken: 126
En dan nu de Mopho in actie,

De baslijn is helemaal de Mopho, lekker duwen maar.
Deze patch (Bank 1 nr 4 Bob Bass :-) 'tikt' en 'kraakt' ook, maar da's nu net wat het zo opzwepend maakt. Bij mij heeft de Mopho in ieder geval een ereplaatsje gekregen !

Ruwe mix, recht uit de mixer, een beetje samengeperst en een lichte reverb erover. Dus niet zeuren dat de Hi-hats te luid zijn hé. The real thing komt later wel.

Bob

Attachments

• PreMix_beta.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 125
Mijn MoPho kraakt idd harder. Ik zal er maar mee leren leven zeker?

Wat voor distortion zou ik nemen voor de MoPho. Is een Boss DS-1 voldoende?

Mmh, wat dat betreft liggen de meningen nogal uiteen.

Helaas zijn vele distortions gebouwd voor gitaren, en halen ze het sublaag eruit, de Double shot schijnt daar minder last van te hebben.

Als je Mopho echt kraakt zou ik eens bij de Key langslopen...of zet je patchvolume wat lager, op 90 of zo, ipv op 110 of wat dan ook, dat helpt ook, en aangezien het een analoge bak is en er veel 'gain' stages inzitten, zit er ook wat meer tolerantie op dan op een VA.

Als ik die 'krakende' patch op 60 zet klinkt hij veel cleaner...

Proberen zou ik zeggen, en anders omruilen als het kan.

Bob

Ik heb de OS geupdate. Dat gekraak stoort me echt terwijl het in jouw opname wel draagbaar is. Ik heb het bij mij opgenomen (zelfde patch), zou je je mening eens willen geven?

Attachments

• kraak.mp3
    576 KB · Bekeken: 110
Je hebt blijkbaar je filter wat dichter staan, daardoor vallen bepaalde neveneffecten meer op. Er zit een fwiep geluidje in.

Probeer eerst de update en het patch nivo.

Klikken hoor ik niet echt in je opname, gewoon een soort fwiepje, dat heeft mijn Mopho ook, maar omdat bij mij het filter verder open stond hoor je dat niet.
Zal morgen nog eens proberen.

Back