Dave Smith MoPho

Update, als ik mijn filter dichtdraai hoor ik hetzelfde 'fwiepje', maar alleen via de headphone out, direct uit de Mopho dus. Als ik hem opneem heb ik er geen last van, mijn mixer laat hoogstwaarschijnlijk die subsone vibraties niet door....want via de mixer in de koptelefoon hoor ik het niet, dus ook niet in m'n opname.

Ik heb daar geen probleem mee.
Er zit gewoon een karrevracht sublaag in, en dat zet alles wat geluid moet maken serieus in beweging.
Tijdens het tracken, nog voor je hem opneemt misschien een highpass zetten, op 25 Hz ofzo.
Ik heb hier zo'n spectrum analyzer en die flitst er gretig op los in het sublaag, zelfs het 20 Hz balkje heeft nog nooit zo ver moeten uithalen.

Ik denk niet dat er iets mis is met je Mopho.

Ik zal hem morgen eens met een andere geluidskaart opnemen, niet via m'n mixer dus.

Ik heb net ontdekt dat het normaal is. Ik heb naar de bass demo op de website van DSI geluisterd en daar hoor ik ook duidelijk dat geluidje.

Kan ik dat wegwerken met een EQ-bakje ofzo? Ken er niet veel van. Hopelijk werkt mijn mixer die ik in bestelling heb het weg. Anders wen ik er wel aan.

@Napoleon: ik lees dat je een Boss DS-1 pedaal hebt (gehad). Heb je die al geprobeerd op de MoPho?

Laatst gewijzigd:
Ik zal straks eens een mp3 posten met en zonder 'subsonic' filter.
Een beetje EQ kan dat.

@Napoleon: ik lees dat je een Boss DS-1 pedaal hebt (gehad). Heb je die al geprobeerd op de MoPho?

Ja, dat heb ik wel eens geprobeerd en het klinkt best leuk :)

In deze (verder vrij beroerde) track hoor je de Mopho die door een pedaal wordt gehaald (het distorted lead soundje), al geloof ik dat dit de MXR Doubleshot Distortion is en niet de DS-1.

Haalt die DS-1 nu alle laag weg (waar de MoPho nu net zo goed in is) of valt het mee? Ik twijfel of ik niet zou doorsparen voor een MXR Double Shot.

DS-1 haalt wel veel laag weg ja, dat is een van de redenen waarom ik hem zelf minder gebruikte dan bijvoorbeeld de MXR waar je met EQ het laag goed kunt behouden (of zelfs nog meer boosten)

Wat je natuurlijk ook kunt doen is een pedaal als send effect aan een mixer hangen, en dan het signaal van de pedaal mengen met het originele signaal. Stel dat je het hoge, schelle van een DS-1 mooi vind, maar je wilt het laag van de Mopho houden, dan kun je het volgende doen:

Je doet een send van het Mopho-spoor op je mixer naar het pedaal. Dit laat je terugkomen op een spoor op je mengtafel. Op het Mopho kanaal draai je het hoog EQ en midden EQ gedeeltelijk weg en eventueel boost je wat laag, op het spoor van de DS-1 draai je juist het laag weg en hou je het midden/hoog in stand. Op die manier krijg je de hoge (over)-tonen van je pedaal maar hou je het lage subbas geluid van de Mopho.

benieuwd wat voor moois hier uit klomt....hoop dat ie ergens te testen is

Mijn MoPho kraakt idd harder. Ik zal er maar mee leren leven zeker?

Wat voor distortion zou ik nemen voor de MoPho. Is een Boss DS-1 voldoende?

Nee jôh da's zonde boss zuigt. Neem een russiese(zwarte) Big Muff dat klinkt veel mooier, of als je wat meer geld kan uitgeven de EHX Hot Tubes:{. Blijft je laag ook intact. Tis jammer dat de mopho niet voor alle functies een knop heeft(of controler)anders had ik'm ook wel aangeschaft. Maar geneuzel met computers of menuutjes is voor mij een onoverkombare drempel.

Ik vind de Big Muff zelf niet zo fantastisch klinken (heb de mijne net weggedaan vorige week), ik zou eerder voor een MXR Doubleshot gaan.

Ik vind de Big Muff zelf niet zo fantastisch klinken (heb de mijne net weggedaan vorige week), ik zou eerder voor een MXR Doubleshot gaan.

welke de rus of de amerikaan, want dat maakt nogal een verschil. Ik heb juist de doubeshot weggegeven aan een bevriende gitaarist, en er een leuke phaser voor terug gekregen. Maar als je echt heftig wil kan ik alleen de Hot Tubes aanraden. Warm, heftig, rauw, goede toon controle, input volume, master volume dus hij kan ook erg hard. En als je een boss DS-1 heb moet je een Death by Audio-Total Sonic Annihilation kopen dan word een boss pas bruut. Mijn maat heeft een versie met 2 knoppen, daar komt ook mijn tandsteen handtekenig vandaan. Als je daar de Hot tubes doorheen gooit heb je een dodelijk wapen.

Ik had de Rus.

En die is nu weg, evenals mijn DS-1 :)

Ik heb nog een Fulltone Ultimate Octave en Cry Baby op eBay staan.

Verschillen zijn subtiel...

Hangt ook van je patch af of je het nu hoort of niet.

Probeer eens twee oscillatoren die heel lichtjes ontstemd zijn tegenover elkaar. En zet dan de oscillator slop op minimum en maximum.

Ik heb hem ook sinds vandaag. Wat een fantastisch ding. Je kan er enorm vettige, brutale geluiden uit halen.

Ik hoor alleen bij een aantal geluiden een klikje als ik de noot loslaat. Is dat normaal? Ik heb het opgenomen.

Dat is nu analoog vs digitaal, dude...
analoog spul zit altijd vol met van die "artefacten"

in dit geval heeft het natuurlijk vooral te maken met de envelope instellingen van de analoge filter, en die is minder "perfect" dan een cleane digitale emulatie.

binnen en paar jaar komt er wel een gratis vst uit, met de "mopho filter" waar 100+ uur ingekropen is om diezelfde eigenschap te emuleren die jou nu stoort.

je moet maar denken: "my Mopho is alive!!"

het zit tussen je oren. maar ik kan mij voorstellen dat sommige mensen eigenlijk liever het perfecte digitale geluid prefereren boven het analoge dat gekenmerkt wordt door een hogere noise floor en bepaalde karakteristieke imperfecties. als het je blijft storen, dan is de mopho en mss wel elk analoog spul niet naar jouw smaak?

great sounds btw! :okdan:

Back