Dave Smith MoPho

Ik hou vooral die LinnDrum II drummachine in de gaten die Dave samen met Roger Linn maakt.
Trouwens vandaag een Mopho nieuw gekocht voor 295 euro :)

Voor welke muzieksoort gebruiken jullie hem?
Ik ben namelijk erg benieuwd of je er (hard) trance, hardcore leads en sounds uit kan halen...

Zou iemand misschien een mp3 kunnen uploaden van een lead en/of sound?
alvast bedankt!

Nou ik hem maar besteld, leek me wel leuk voor mn basslijntjes.
Ben benieuwd!!!

Bloed kruipt waar het niet gaan kan ... Na al mijn Dave Smith synths verkocht te hebben over de afgelopen 2-3 jaar (Mopho, Evolver, Prophet '08 ) ga ik vanavond toch maar weer een tweedehands Mophootje ophalen omdat ik de DSI sound in mijn setup mis :) Voor 200 euro lekker analoog geknetter.

In het filmpje van RenƩ komen toch best wat aardige geluidjes langs.

Ik vind het maar vreemd dat de Mopho bovengemiddeld vaak van eigenaar verwisseld op de tweedehandsmarkt. Is hier een speciale reden voor?

Ik denk het gebrek aan hands-on, in elk geval op de desktop. Het is een prima synth maar niet erg toegankelijk tenzij je de PC editor gebruikt. En het hele idee van een analoge synth voor veel mensen is juist het programmeren met al die losse knopjes. Dus ik kan me goed voorstellen dat mensen zo'n ding kopen met het idee lekker analoog bezig te zijn, blijven hangen in de presets, niet doordringen in de diepere/interessantere delen van de synth en hem dan maar weer weg doen.

Leuke feature is dat je de desktop ook vrijwel helemaal vanaf de Prophet 08 kunt programmeren. Wel een beetje dure oplossing misschien, maar als je er toch 1 hebt staan... Ik vind het op zich prima te doen via de VST plugin (ook wel makkelijk met die instant recall), maar vanaf de frontend zelf doe ik er niks mee.

Ik vind het maar vreemd dat de Mopho bovengemiddeld vaak van eigenaar verwisseld op de tweedehandsmarkt. Is hier een speciale reden voor?

Lage aanschaf drempel door de betaalbaarheid daarna wellicht wat Nap zegt. Misschien te weinig synthese kennis om er echt iets mee te bereiken en niet hands-on genoeg om er echt fijn mee te rommelen.

Ik denk dat het niet aan het apparaat ligt maar eerder aan de verwachting in combinatie met de lage prijs.....
Dit is eigenlijk de reden waarom veel apparaten in deze prijsklasse relatief snel van eigenaar wisselen. Bij een investering van 1000euro denk je toch iets beter na.

Ik heb de mopho vanaf het begin en ik zou hem niet snel weg doen.
In het begin vond ik hem wel wat minder maar naarmate ik hem meer gebruik ben ik ook meer overtuigd.
Het geluid is gewoon erg mooi en rauw.
Ik gebruik er geen editor bij maar die mis ik ook niet echt.
Als je meer ervaring met de mopho hebt is ie ook veel sneller te editen.
Bovendien vind ik de muziek maken ook belangrijker dan het editen.
Als ik eenmaal een mooi geluid heb is het tijd om muziek te maken en dan ben ik wel weer een paar weken verder voordat ik een nieuw geluid maak.

Ik sta op het punt een Mopho keys aan te schaffen. Denk dat de Prophet 08 het wel gezellig gaat vinden. Nu haal ik vooral bassen uit de 08, denk dat na aanschaf van de Mopho de 08 een iets breder idee krijgt :-)

Ik was van plan om de Mopho keys nog dit jaar te kopen, maar na het zien van onderstaand artikel op Matrixsynth, ben ik weer aan het twijfelen gegaan:

http://www.matrixsynth.com/2013/09/how-to-make-your-dsi-mopho-sound-better.html

Er zou immers een fabricagefout zitten in de Mopho's (keys & desktop), waardoor je een erg storende vervorming krijgt in de pulse wave. In het artikel staat ook hoe je het kunt verhelpen, maar dan vervalt uiteraard de garantie.

Is jullie hier iets over bekend?

Back