Jomox 888/999 of Roland TR-909?

Dat snap ik niet? xplain?
Ik neem aan dat een 12bit gesamplede 909 kick niet blijft staan in de MDUW

Je kunt gewoon zelf samples laden dus dat is geen probleem. De sound van de MD zou ik echter niet eens durven vergelijken met die van de Jomoxen of de TR's. EEn MD wordt totaal van tafel geveegd.

Aardige misser want de bediening en sequencer van de MD zijn echt top (beste op de markt misschien wel).

Beste keuze wat betreft sound vs bediening zou voor mij een X-base 999 zijn. Fijne sequencer, parameter locks, filter.

Gewoon goed.

mits voldoende controle over de parameters kan je wel veel met de MD UW

je moet gewoon goed zijn digitaal randje kennen om het te doen verwijnen

"Always trust the rabbit"

Attachments

• msn-08.jpg
    msn-08.jpg
    23,9 KB · Bekeken: 78
909 voor de sound, machinedrum uw voor mogelijkheden en interface.

ik weet dat een 999 wel ff vetter is dan een een MD of een MD-UW
in een 999 kan je ook gewoon een 909 samplekit in pleuren.

Je kunt gewoon zelf samples laden dus dat is geen probleem. De sound van de MD zou ik echter niet eens durven vergelijken met die van de Jomoxen of de TR's. EEn MD wordt totaal van tafel geveegd.

Aardige misser want de bediening en sequencer van de MD zijn echt top (beste op de markt misschien wel).
.

Ik, als MD-UW bezitter ben het er niet helemaal mee eens dat een TR of een jomox de MD totaal van tafel veegt. Het is wel degelijk mogelijk om de MD te laten beuken als een malle, mits je (zoals Rvooh eerder schreef) de MD goed genoeg kent om het uit het apparaat te halen. Er zitten echt bepaalde parameter standen van machines in die MD waar je de woofer mee uit je monitoren kan blazen..

Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een TR909 of een Jomox onder mijn vingers heb gehad dus het is niet eerlijk om de vergelijking te maken. Maar utieraard heb ik beide weleens gehoord.

De parameter locks en de sequencer zijn inderdaad echt top ben ik het helemaal mee eens.
Maar dat je de sound aanmerkt als misser (of begrijp ik je verkeerd), ook daar ben ik het niet helemaal mee eens, absoluut een kwestie van smaak.
Als je een 909 dikker vind klinken dan koop je die toch gewoon? Ikzelf vind het geluid van een 909 niet opwegen tegen de functionaliteit van de MD-UW, allemachtig wat een mogelijkheden.

Naja, zoals jullie kunnen lezen ben ik wel gecharmeerd van de MD-UW. Niet echt objectief. Maar ik snap best dat andere mensen gek zijn van een 909 of een 999 en eigenlijk ook wel stiekem van een 808 (Wie krijgt nou geen kippvel van die kick..)

Om even terug te komen op de topicstarter zijn vraag,

- Voor live tweaken, de MD-UW, ooit weleens de RAM machines in werking gezien/gehoord?

- Ik kan je helaas geen input geven over een jomox of een bak uit de TR serie maar ik denk dat je ook open moet staan voor andere bakken. Kijk naar de functies die je nodig hebt en nog belangrijker... Welke sound staat je het beste aan?

Laatst gewijzigd:
mja, een MD is heus wel leuk en bruikbaar en gaaf maar het klinkt niet als een
jomox,808,909.

Voor mij is het eerst toch sound en als die je niet aanstaat dan kan hij nog zulke gave functie hebben, je gaat je er toch aan storen.....

Bij een 999 gaat alles door een analoge VCA, dat geeft toch een bepaalde kleuring die je leuk of niet leuk vind. De sequencer van een MD is echt wel slimmer dan die van de jomox.

Uiteraard houd ik wel van de MD sound. Maar vind ik de 909 ook dik klinken.
Het is natuurlijk fout om eerst naar de functionaliteiten te kijken en dan pas naar de sound.. (wat ik in mijn vorige post misschien iets krom verwoorde)
Maar als je beide apparaten oke vind klinken dan kies ik toch voor het apparaat met de meeste mogelijkheden en gezien de huidige 2dehands prijzen ook nog voor de beste prijs.

Uiteraard ben ik het er volledig mee eens dat de klank niet te vergelijken is.

ff over die Machinedrum..

Klinkt een UW nou hetzelfde als de standaard versien en wat zijn de verbeteringen eigenlijk tussen de MKI en de MKII?

... en wat bedoel je eigenlijk met:

"..ooit wel eens de RAM Machines in werking gezien/gehoord?"

:)

ik weet dat een 999 wel ff vetter is dan een een MD of een MD-UW
in een 999 kan je ook gewoon een 909 samplekit in pleuren.

doelde meer op de parameter-locks en jamm functies, wat een in mijn ogen een hele creative/muzikale functie is van de md. dat icm met een tr-909 voor de sounds? voor mij een mega platform!

Ik snap het niet echt denk ik.
Zo'n 909 gebruik je toch ook niet in een track zonder een effect of compressor.
Daar moet je toch ook eninge moeite voor doen om m dik te laten klinken ?

Ik ben dol op fx maar vooral de kick uit de 909 en de 808 hoef je niet veel voor te doen. Soms een beetje het hoog deruit maar verder is het meteen okidoki. Das precies waarom de 808 en 909 voor mij onvervangbaar zijn, alle andere drumbakken ben ik een halve dag mee bezig om de kick een beetje stabiel te krijgen. Mooiste is ook dat je de 8 of 9 niet debiel hard hiervoor hoeft te zetten of het laag helemaal open hoeft te gooien. Spijkers voor je mix, die bakken. En dat doet niets ze na...

Back