Je kunt gewoon zelf samples laden dus dat is geen probleem. De sound van de MD zou ik echter niet eens durven vergelijken met die van de Jomoxen of de TR's. EEn MD wordt totaal van tafel geveegd.
Aardige misser want de bediening en sequencer van de MD zijn echt top (beste op de markt misschien wel).
.
Ik, als MD-UW bezitter ben het er niet helemaal mee eens dat een TR of een jomox de MD totaal van tafel veegt. Het is wel degelijk mogelijk om de MD te laten beuken als een malle, mits je (zoals Rvooh eerder schreef) de MD goed genoeg kent om het uit het apparaat te halen. Er zitten echt bepaalde parameter standen van machines in die MD waar je de woofer mee uit je monitoren kan blazen..
Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een TR909 of een Jomox onder mijn vingers heb gehad dus het is niet eerlijk om de vergelijking te maken. Maar utieraard heb ik beide weleens gehoord.
De parameter locks en de sequencer zijn inderdaad echt top ben ik het helemaal mee eens.
Maar dat je de sound aanmerkt als misser (of begrijp ik je verkeerd), ook daar ben ik het niet helemaal mee eens, absoluut een kwestie van smaak.
Als je een 909 dikker vind klinken dan koop je die toch gewoon? Ikzelf vind het geluid van een 909 niet opwegen tegen de functionaliteit van de MD-UW, allemachtig wat een mogelijkheden.
Naja, zoals jullie kunnen lezen ben ik wel gecharmeerd van de MD-UW. Niet echt objectief. Maar ik snap best dat andere mensen gek zijn van een 909 of een 999 en eigenlijk ook wel stiekem van een 808 (Wie krijgt nou geen kippvel van die kick..)
Om even terug te komen op de topicstarter zijn vraag,
- Voor live tweaken, de MD-UW, ooit weleens de RAM machines in werking gezien/gehoord?
- Ik kan je helaas geen input geven over een jomox of een bak uit de TR serie maar ik denk dat je ook open moet staan voor andere bakken. Kijk naar de functies die je nodig hebt en nog belangrijker... Welke sound staat je het beste aan?