Jomox 888/999 of Roland TR-909?

909 is zwaar overpriced cult, de rest is wijsheid

mijn top 5:

1. Native Instruments Battery
2. Drumazon
3. Novation Drumstation V2
4. Jomox
5. (Ales je ECHT perse van je geld af wilt en unprocessed kale kneuter kwaliteit op de koop toe neemt) de TR-909

Unprocessed Kale kneuter kwaliteit? Vreemde opmerking... je kent de machines wel hoop ik?

Jazeker wel, ik vind (mijn mening) alleen een kale TR-909 op een lijn input "iel" klinken. Hij heeft nog al wat level, EQ en processing nodig om een beetje "vet" te worden. Daar doen VA en sample based alternatieven het een stuk beter.

Met zo'n beetje je hele top 5 hier op mn Mackie snap ik echt helemaal niets van die opmerking. Ik zou je mixer nog maar een keer aanzetten en je 909 naast de genoemde plugins laten draaien met een identiek pattern.

Ik heb zelf een TR-909 EN een Drumstation V2 gehad. vond het verschil minimaal, waarbij ik bij de Drumstation nog makelijker tot resultaat kwam ook.
Had uiteindelijk de TR-909 verkocht en daarvoor een JP-8080 + 2 hands 106 aangeschaft. En dit alles zat bij mij ook op een Mackie 8bus 32.

Dus iets genaunceerder dan: Ja een TR-909 is leuk, maar niet zeker beter en behalve cultstatus voor MIJ het 3 a 4 voudige qua investering NIET waard.

Drumstation kan ik inkomen, ik heb zelfs wel eens een R8 of RY30 in de mix verkozen qua kick. Maar plugins boven een 8 of 9 qua kick kan ik me echt weinig bij voorstellen. Ik heb hier een Fireface dus prima converters en het verschil is echt levensgroot wat dynamiek betreft. D16 is zeker de beste optie in plugin-land, al vind ik drumazon niet de kwaliteit van nepheton. Het hangt trouwens ook samen met wat je verder gebruikt, als alles in-the-box is en je daar dan de kick van de 8 of 9 instuurd kan ik me voorstellen dat je wel even aan het klussen bent om hem wat te temperen ;)

Ik heb zelf een TR-909 EN een Drumstation V2 gehad. vond het verschil minimaal, waarbij ik bij de Drumstation nog makelijker tot resultaat kwam ook.
Had uiteindelijk de TR-909 verkocht en daarvoor een JP-8080 + 2 hands 106 aangeschaft. En dit alles zat bij mij ook op een Mackie 8bus 32.

Dus iets genaunceerder dan: Ja een TR-909 is leuk, maar niet zeker beter en behalve cultstatus voor MIJ het 3 a 4 voudige qua investering NIET waard.

Laat me raden:

Jij stuurde hem aan met midi (triggering) en gebruikte de indv. outs?

Ik heb ze niet naast elkaar gehoord maar wel afzonderlijk van elkaar.
Ik moet zeggen dat de Drumstation zeker wel een lekkere punch heeft
maar het klinkt net allemaal niet, de 9090 doet het dan 10x beter :{

Laat me raden:

Jij stuurde hem aan met midi (triggering) en gebruikte de indv. outs?

Wat is er dan mis met de individuele outs rsb?
Dat je de sequencer niet zou gebruiken vind ik ook wat spijtig, dan mis je de helft van het concept.

Gagarin

De summing op de master outs is geweldig, ik haal enkel de kick er los uit op een indiv out. En ondanks dat de sequencer inderdaad legendarisch is gaat het bij mij fijn via midi(mn 808 al helemaal). Ik heb de 9 al sinds 1989(400 piek! Dat was toen al een werelddeal!) en ken hem onderhand zo goed dat ik die feel nu op elke sequencer wel kan neerzetten.

Ik snap niet dat mensen niet direct horen hoe veel beter de TR's zijn dan alle klonen, maar wellicht ben ik gewoon erg lui. De TR's hoef je gewoon niets aan te doen, hij staat direct als een huis. En als er iets moeilijk is in huismuziek is het wel de kick. Geen zin om daar dagen aan te spenderen als ik gewoon de 9 of 8 aan kan zetten. het is simpelweg effectief je tijd indelen ;) Ik snap echt nog steeds niets van Raphies opmerking, wat moet je in vredesnaam nog doen aan die kick? Probeer je er een trompet van te brouwen oid? er heerst hier enkel verwarring...

Ik heb de 9 al sinds 1989(400 piek! Dat was toen al een werelddeal!) en ken hem onderhand zo goed dat ik die feel nu op elke sequencer wel kan neerzetten.

Das bijna 20 jaar. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat als iemand 20 jaar lang ervaring heeft met een 888/999 of md "moeite" moet doen om er een goede kick uit te halen.

Nee idd ik maak zo 16 verschillende kicks op mn Md die allemaal voldoen voor huismuziek.

Dan kan ik zo ook nog allemaal layeren en tegelijk afspelen loooooool.:Z

Effectief je tijd indelen ? We zitten niet op kantoor.

Ook nog maar weer even op dit draadje inhaken dan.
Na aanschaf van m'n MOOG Little Phatty en het terug luisteren van oude Drumstation V2 opnames, moet iktoch wel eigenlijk bekennen dat kicks in plugs niet "dik" klinken, ze gaan wel hard, laten de scope op exact dezelfde plekken uitslaan, maar klinken gewoon meer hol/meer digitaal, hetzelfde met hats de hats op m'n drumstation opnames klonken veel "romiger"en dikker.

Ik denk dat m'n referenties misschien iets te veel verziekt zijn geraakt door het overschot aan trance de laatste jaren, maar ook ik wil nu terug naar de dikkere sound + dat ik niet meer vast wil zitten aan sampletjes monitoren, maar gewoon lekker zelf een analoge kit in elkaar wil draaien.

Wat is dan op dit moment de beste drumcomputer, met de meeste direct toegangkelijke edit mogelijkheden EN induviduele OUTS?

Digitaal samplebased wil ik niet meer (heb al HALION1, KONTAKT en Battery)
Dus ik zat zelf de denken aan de X-Base 999, is dit nu nog steeds de ultieme drumcomputer aangezien de Linn2 nog steeds vaporware is?

Wat is dan op dit moment de beste drumcomputer, met de meeste direct toegangkelijke edit mogelijkheden EN induviduele OUTS?

Met het risico met pek en veren het forum uitgejast te worden...

ehm

De Tr-808 of 909?

:D

LOL, ik wil geen Vintage, maar gewoon NIEUW in doos

Wat is belangrijk:
Analoog (samplebased VA heb ik al genoeg)
dik (volle dikke sound)
tweakabillity
induviduele outs

nice to haves:
sequencer
effects
kit user slots

Back