Jomox 888/999 of Roland TR-909?

Heb wat serieuze high end hifi verkocht en dat gaat weer 1:1 op in deze hobby.

Ga binnenkort maar eens beginnen met een productiestudio te vermarketen voor de Rewire / Cubase gebruikers. kunnen ze hun compostie voor weinig met professionele apparatuur revoicen, tracken en summen.

Is toch leuk als je je reason of FL track kan uitmixen op een TL audio en Jomox, Virus Ti combo

tja, ben je dan al niet bezig met hele nieuwe tracks bouwen. Zitten gasten uren lang naar een goede bd sample te zoeken, vervang je hem ruckzichlos met een jomox bd hehe :D

Precies en dan ook nog eens door een SSL channelstrip, daar kan tocg geen Fruity tegen op....:duivels:

Zou niet de enige reden moeten zijn aangezien de 999 ook parameter locks heeft.

het is binnenkort zover .. een homp belastinggeld, vakantiegeld ..etc

voor mij een nieuwe drumdoos in aantocht.

ben wel benieuwd naar de jomox 999 eigenlijk maar denk dat mijn voorkeur uitgaat naar een tr909. ben een technoman van het eerste uur. heb nu een drumstation v2 en moet zeggen dat die plezierig klinkt, werk er al lang mee maar heeft veel nodig om dik te klinken. de kick van de 909 geeft de echte dikke doffe house dreun die geen andere bak heeft. x-base klinkt zeker leuk en vooral de mogelijkheden, dat is dan weer een gemis op een 909. machinedrum is leuk maar teveel voor mij qua opties etc, het is een drumsynth maar hij klinkt zeker goed en wordt veel gebruikt ook.

Ik zou ze eens gaan beluisteren...

Met de nieuwe Xbase-jes kun je natuurlijk meer parameters editten... én (!) niet iedereen heeft er een!

Alsof iedereen een 909 of 808 heeft :eureka:

software en plugins zijn sowieso geen optie voor mij, ben 100% studio hardware man.
ikzelf heb nu een drumstation, ik ken de 909 echter wel heel goed. de drumstation is zeker leuk voor de knaken en resultaat. een probleem echter is dat de geluiden via de individual outs vrij zacht zijn. met wat compressoren en eq is er echt wel wat van te maken wat zeer overtuigend klinkt.
maar als je het geld hebt koop een 909 als je de echte authentieke sound wil. een 909 kick staat meteen als een huis, geen uren gezeik met eq en compressie .. toch nog even weer kloten aan je eq omdat het nét niet klinkt. 909 is gewoon techno en heeft echt een dikke oemf, een harde doffe dreun.
zeker ben ik ook een voorstander van de functionaliteit van de jomoxjes, wel techno maar net wat anders. wat wel weer zo is is dat je ook kunt verzuipen in de mogelijkheden.
koop je een synth dan kun je een synth kopen met 1000 sounds toeters en bellen of koop je alleen een bass synth omdat je echt gewoon bassen wil maken want als je die 1000 sounds toeters en bellen bak hebt gebruik je die dan wel of zoek je echt een karakteristieke sound. je kunt alles natuurlijk gewoon proberen en kijken wat bij je past.

Ik zelf vind ze allebei erg ruig. Heb nu alleen de TR-909, maar heb ook de een jomox gehad. Beiden hebben ze hun eigen sound.

Een leuk resultaat krijg je imo. alleen als je er flink mee gaat stoeien, over een analoge tafel, natuurlijk.

Hmm ik snap niet als je geld hebt voor een buizenmixer, en avalon spul, dat je dan lang nadenkt over een keus tussen de een-of-de-ander.. waarom niet allebei (of 2 bakken die elkaar aanvullen)??

Zou zelfs voor een combi durven gaan van : Pearl Syncussion + Jomox Xbase... best-of-both-worlds toch?

Veel plezier met de Jomox btw, lijkt me echt een gave bak

:D
TR909 en anders idd een TR808

Hangt er een beetje vanaf wat voor muziek je maakt.

Jomox is leuk, maar is het net niet. (voor mij)

hey kwastert ff nie ,...maar had jij niet een plan om alje roland gear te verpatsen ,..toen ..?
klinkt als ...hxxg veraad hehe

mijn mening jomox spul is wel degelijk goed/hard
aster filters in de 888/999 zitten istie helemaal af

persoonlijk klinkt by mij een stukje tr808/909 niet zoals uit t doosje komt kbewerkt t met filters ..distortions/en an dere fx

een sson jomox met een toffe sampler met filters komje een aardig eind mee ,..denk dat de keuze puur op cash gebaseerd is by velen ,..

Lijkt me duidelijk :D
Ik ben inmiddels ook voor de JOMOX gegaan. als alle betalingen zijn afgeboekt dan staat er eind deze week weer een leuk Musicstore pakket op de stoep:

TL-Audio M1-8 Buizentafel (toch weer net iets mooier/flexibeler dan de fattrack)
Avalon AD-2044 voor op de main insert
JOMOX 999

deze dus http://www.tlaudio.co.uk/docs_07/product_07/M1.shtml
toffe keuze benk helemaal voor [ipv je distressors ...ff helemaal
r-onstressen :okdan:]
http://www.tlaudio.co.uk/docs_07/product_07/M1.shtml

ola kzagter ineens eentje 2e hand op ons forum ..
1800.- & sold !
nicey
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=114549

in een wat strakkere omgeving qa recording lijkt me soon tafel naast bv een digitafel wel lekker werken ,..
oja jomox geneuzel .hehe

tis gewoon purisme / luxe ding asjebv een tr808/909 naast elkaar kan laten lopen thuis
voor mensen die geen 2500.- willen uitgeven
denk ik dat bv een jomox best kan werkn ....
tr707 ernaast en een sp12/linndrummetje,...& klaar !! mijn mening :doei:

sorry roland !

vb ; lekker lomp / hard dat wel
http://www.youtube.com/watch?v=gkw16EFfK8Q&feature=related:duivels:

bad quality ,........ya get the point =)
regel een regelwerk/andere loop sequencer ...vermona drum rack eraan en tweaken das tweaken ,..ant aan een tr doos valt ook weer niet soveel te tweaken ..[vindt ik ]

ik heb bv drie drum modules aan mn regelwerk hangen de ddr30 roland / pearl sc40 analog drum filters / en de formanta russia drums
naast mn trgeweld
werk ok !

genoeg vermona ..demo,s ...voor t tr808 achtige getweak
leuke combies mogelijk

Back