[groene stroom] in de studio

da goose

DaGooseMusic.nl
Ik kreeg vandaag een mooi certificaat van de Nuon dat ik vanaf heden beschik over groene stroom.
Dat houdt dus in dat mijn studio draait op windmolens en biogassen (heb ik zelf ook wel is last van) wat ik op zich al een cool idee vind en ook nog is beter is voor het milieu.

Een paar dingen vraag ik me nog wel af... als het nu stormt en de windmolens draaien sneller... gaat dan ook de BPM's van mijn tracks omhoog en gaan de display's feller branden en gaat mijn versterker harder?
Als je van groene stroom een schok krijgt, is dat dan gezonder ten opzichte van gewone stroom ??

Wie heeft er nog meer een milieu vriendelijke studio ??? ik voel me er echt beter onder... en da's geen gein.. ik ben benieuwd of je het nog terug gaat horen in mijn producties!

Hmmm.... ik maak altijd snachts muziek, da's nachtstroom en goedkoper. :)

Maar groene stroom? Krijg je geen last van vlekken dan? Want groene vlekken krijg je er op 60 graden niet meer uit hoor.

Het is natuurlijk wel beter. Al was het om aan te geven dat je tenminste nog een beetje om het millieu geeft. Dat die stroom uiteindelijk in noorse fjorden of zwiterse watervallen wordt gemaakt is wel vreem want de produktie in nederland is niet echt veel terwijl ze toch doen alsof het nlse windmolens het maken.

yep, ik heb er bij de MPC ook last van... iedere keer als het stormt moet ik een zonnebril dragen om nog enigzins het schermpje af te kunnen lezen 8)

haha.

Hou er ook even rekening mee als het stormt, dan lopen je tracks
ook sneller.
Een voordeel, je brander brandt ook sneller.

maar even tussen wat haakjes enzo, wel een prettig idee dat we in
Nederland steeds meer een groene stroom voorziening hebben.

yup, ook groene stroom. maar bij mij is 't denk ik voornamelijk zonne-energie; 't gaat op de een of andere manier altijd beter/lekkerder als 't zonnetje dik schijnt. zit ik weer de hele dag binnen..

imho is dat allemaal marketingprietpraat..alsof die nuon zo milieu-bewust is..het verkoopt gewoon goed momenteel..zit er al tijden over te denken om ze te bellen of ik ook mijn stroom ook via kern-energie kan krijgen..eens kijken hoe ze daar op reageren...... mits goed geimplementeerd is het nog steeds een van de meest efficiente vormen van energie.. ;)

Olaf, advocaat van de duivel

Ach ja, het liefst had ik een eigen kleine waterstofcentrale met brandstofcellen in huis. Dat is de aller goedkoopste en schoonste oplossing. En je hebt dan geen last van storing via het lichtnet ook nog eens.
Maar als dat normaal is dan zijn er al lang geen hardware synths meer. :)

Is dit grappig bedoeld of zijn het serieuze vragen??? Laat ik er maar eens lekker serieus op ingaan.

Er zijn 2 soorten groene stroom. De een wordt opgewekt door windmolens e.d. De andere wordt alleen maar milieuvriendelijker opgewekt dan wat gebruikelijk is. Hoe dat precies zit weet ik niet.

Je krijgt nog steeds dezelfde stroom binnen als voordat je groene stroom aanvroeg. Ze hebben geen apart kabeltje gelegd voor groene stroom. Maar dat wil niet zeggen dat je er niet goed aan zou doen natuurlijk. Er wordt weldegelijk groene stroom ingekocht natuurlijk.

En ja, je computer gaat er sneller van werken! Natuurlijk! :)

Maaruh, even wat anders. Pas vertelde er iemand dat het mogelijk is om dmv. van de golven in zee stroom op te wekken. (ik zal hier niet verder op ingaan) Geen lelijke windmolens meer! Maar ze doen er tot nu toe helemaal niks mee! Ikke-nie-snap-nie.

Het is waarschijnlijk net alsof je met een stuk legaal software werkt he'! :)

In een achtergrond artikel gelezen dat de groene stroom [momenteel] milieu onvriendelijker is dan de normale stroom.!!

administratieve rompslomp wegens inkoop in buitenland etc. hoe het precies zit weet 'k niet.
Maar ja, d'r zit zeker toekomst in.

trouwens , 'k ben zeker de enige die wind molens heel mooi vindt..=(

Origineel geplaatst door Svart Rose
Maaruh, even wat anders. Pas vertelde er iemand dat het mogelijk is om dmv. van de golven in zee stroom op te wekken. (ik zal hier niet verder op ingaan) Geen lelijke windmolens meer! Maar ze doen er tot nu toe helemaal niks mee! Ikke-nie-snap-nie.

Een greep uit de koppen van de Telegraaf in het jaar 2012: "Kind op Scheveningen door Zeestroomgenerator opgeslokt en verpulvert in het lichtnet terechtgekomen" :duivels:

Serieus, groene stroom is zeker nog duurder ook. Of krijgen we subsidie van de overheid... Nah, laat maar. Geloof dat de overheid onverwacht een extra bezuiniging moet doen van 2 miljard euro dit jaar.

Enne STicKX, als je je mpc schermpje fel vind dan moet je een half uurtje achter m'n K2600R gaan pielen. Garandeer ik je dat je donkere vlekken ziet zweven. Heren Kurzweil moeten hebben gemeend een dat een fel blauw fluoriserend display vet in is onder muziekanten.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Een greep uit de koppen van de Telegraaf in het jaar 2012: "Kind op Scheveningen door Zeestroomgenerator opgeslokt en verpulvert in het lichtnet terechtgekomen" :duivels:

Vast een roddel als het in de telegraaf staat ;)

Volgens mij hebben we weer een threaddeviatie van 1.45 hoor.

Maar DaGoose heeft wel een punt toch?

Onze synths mogen niet op dieren getest worden, alleen op mensen. Moeten millieu vriendelijk zijn, dus geen radioactieve stoffen, zware giffen. De batterijen die we gebruiken mogen ook niet van zware metalen zijn gemaakt. De houten casings gewoon waaibomen hout en geen tropisch hardhout.
Als je je apparatuur niet gebruikt uitzetten, anders gaan de chippie langer mee (dat geldt zeker voor oudere analoge bakken met analoge IC's).

als je wel is op de A7 komt en rijdt tussen medemblik en den oever moet je is opletten hoe ongelovelijk veel windmolens er staan op dat stuk, (bijna) allemaal van de NUON, milieuvriendelijke stroom dus.
Ik ben er een groot voorstander van, ook van heupbroeken bij vrouwen met mooie heupen trouwens... ik heb sinds gisteravond een heupbroeken fetesjsime geloof ik :luv: Erg leuke dame ontmoet in heupbroek waardoor je zo'n lief klein buikje ziet tussen de rand van de heupbroek en het shirtje, maar geen navel, alleen een stukje buik.. 8~
sorry.. ik ga of topic... groene stroom ?? hmm.. ja ,,, en heupbroeken

zoek de hond... goed zoeken hoor!!

zoekhond.gif

Hmm, Den Oever... De goede oude tijd. Toen werd ik nog iedere dag begroet, ging m'n fiets niet op slot en mocht ik van tijd tot tijd gratis mee met de buschauffeur naar Wieringerwerf waar ik nog op "shcool" zat om te leren schrijven.
Inmiddels meer dan 12 jaar in Dordrecht, waar iedereen op straat haast z'n middelvinger al opsteekt bij de suggestie dat je nu weleens de deur uit zou kunnen lopen. :duivels:

Wat ik heb gehoord, DaGoose is dat windmolens nooit iedereen in Nederland kan voorzien van voldoende energie. Dan zou heel Nederland letterlijk volstaan met windmolens. Verder heeft de Overheid de verplichting het landschap mooi te houden. Windmolens kunnen een mooi rustig stukje natuur kwa beeld erg verpesten.

Milieuvriendelijke energie is dus wel mooi, maar het mag niet ten koste gaan van de horizon. Ik wil ook weleens in een groot natuurgebied rondlopen zonder om de haverklap telefoonpalen, energiemasten en windmolens tegen te komen. :biertje:

Origineel geplaatst door Svart Rose

Dat heeft te maken met onderzeese stromen, ze zijn daar mee bezig, maar ik geloof niet dat dat al op grote schaal geimplenteerd kan worden, bovendien kan je die dingen niet zomaar in elk stukje zee knallen.

Bij de weg, als je groene stroom hebt steunt de nuon ed, projecten mee in andere landen. Ik snap werkelijk niet waarom je je er voor op moet geven voor de groene stroom, als dat dan beter is, waarom is dat niet gewoon standaard voor ieder huishuiden? Scheelt bovendien een berg administratie.

zoals hierboven al gezegd..tis puur marketing.....

maargoed. ik vind zo'n rij met windmolens echt helemaal de bomdiggie......supervet gezicht.....misschien omdat ik uit Twente kom heb ik niet zoveel met platteland ed...ik ben meer een sucker voor industrial design ;)

Olaf

Origineel geplaatst door BDeep
Dat heeft te maken met onderzeese stromen, ze zijn daar mee bezig, maar ik geloof niet dat dat al op grote schaal geimplenteerd kan worden, bovendien kan je die dingen niet zomaar in elk stukje zee knallen.

Nee, het ging om het volgende:

De zee golft constand. Als je een boei erin mikt, dan maakt deze een verticale beweging. Een goede boei kan voor veel kracht zorgen. (probeer maar eens een colafles vol met lucht onder te dompelen, dat valt nog niet mee) Met een touwtje aan de boei kan je een magneet met een spoel stroom op laten wekken. (een soort microfoon) Rendabeler zou zijn dit zelfde priciepe maar dan met een goede dynamo. Het is redelijk simpel, en niet eens zo moeilijk om te maken, denk ik. Het zal misschien niet zoveel stroom opwekken, maarja, toch plek zat in de zee. En kleine jongentjes zullen er niet zo worden verslonden. :)

Owh hee grappig! daar had ik nog niet van gehoord, dacht dat je dat bedoelde van die onderzeese stromingen, ze zijn daar wel mee bezig namelijk.

Back