piano

embryo

Nieuwkomer
hallo iedereen.

ik ben een 22 jarige gast van België. Sinds mijn 16 speel ik muziek. Ik ben zanger geweest in verschillende groepjes. Met 1 van die groepen zijn we gegroeid, en we begonnen meer en meer op te treden, dus alles ging goed.

Dan heb ik -na een luide knal op een optreden- oorsuizen gekregen en ben ik moeten stoppen met muziek. Ben er vrij depri van geweest omdat het mijn passie was. Vorig jaar ben ik dan terug herbegonnen. Ik heb mijzelf wat piano aangeleerd en ben nu nummers aan het schrijven waar ik ook nog op zing en gitaar op zet.

Ik zal spijtig genoeg nooit meer kunnen optreden, maar ik kan muziek gewoon niet laten. Ik MOET gewoon kunnen musiceren.

Ik heb van een vriend een redelijk goede piano geleend maar die heeft hij nu terug, wat wil zeggen dat ik zonder zit. Nu komt dus mijn vraag:
Ik wil graag een elektronische piano kopen. Ik ben zo stom geweest om naar een muziekwinkel te gaan. Daar hebben ze mij de roland Fantom G serie laten horen... Ben er nu verliefd op, maar dit past toch niet echt binnen mijn budget. Zou graag onder de 1500 euro blijven.

Wat wil ik van de piano?
- mooie pianoklank
- MOOIE vioolklanken, liefst zowel aparte als orkest
(ik hou wel van strijkers)

dat zijn eigenlijk de enige vereisten. Maar ik merk dat keyboards vaak te "electro" zijn voor mij. Ik moet geen dansmuziek maken. Gewoon zachte pianoklanken, met trage strijkers op, eventueel wat blazers. Het is meer voor "soundtrack" muziek.

merci bij voorbaat

Best erg van je gehoor. Ik voel met je mee, mijn oren zijn ook niet meer wat ze waren.
Als het echt gaat om goeie pianoklanken kan je misschien zoeken naar een GEM module (ik geloof iets van Promega 3 of zo) en dan een lekker gewogen midi-masterkeyboard erbij.
Als je ook nog mooie andere klassieke instrumenten erbij wil, waarom geen Roland module a la JV2080 of zo?

Welkom.

Je moet een beetje door de dance presets heen luisteren als je die niet gaat gebruiken... Voor 1500 kan je wel iets moois krijgen! Nieuw, 2e hands..
Nieuw een Yamaha MO8 of 2e hands een Yamaha S90ES. Daar zou ik als eerste naar kijken als ik je wensen lees.

Inderdaad. Op zich heb je niet per se een synth nodig voor jouw wensen, maar voor de flexibiliteit (om de nét niet goede geluiden te kunnen finetunen) is dat wel erg handig natuurlijk. De Yamaha's staan bekend om de goede pianoklanken en (piano)klavieren. Maar hadden ze zoiets ook niet staan in die winkel? Dan zou je gewoon iets van Roland, Triton en Yamaha (de grote merken binnen het soort synth dat jij zoekt = rompler) kunnen vergelijken om te kijken wat jou het beste bevalt.

Vervelend trouwens, van je oren! Heb je daar nu nog altijd last van? Sterkte ermee in ieder geval... :erm:

Best erg van je gehoor. Ik voel met je mee, mijn oren zijn ook niet meer wat ze waren.
Als het echt gaat om goeie pianoklanken kan je misschien zoeken naar een GEM module (ik geloof iets van Promega 3 of zo) en dan een lekker gewogen midi-masterkeyboard erbij.
Als je ook nog mooie andere klassieke instrumenten erbij wil, waarom geen Roland module a la JV2080 of zo?

Een JV2080 is een mooi speeltje , maar als je ietsjes meer budget wilt spenderen aan een module (meer in budget blijven) is een KME-1 zeker aan te raden (op voorwaarde dat je geen synthese ofzo gebruikt..).
Kurzweil zelf heeft ook heel wat interessante beestjes, luister daar eens rond?
En tweedehands misschien?
Succes!

Kurzweil K2600 valt wel okkazie te tippen en die zijn sinds toen nu nog steeds onovertroffen qua geluid en realisme, (Ook de PC serie is leuk en iets geodkoper, 2661 is de nieuwste)check de verschillende uitvoeringen, er zijn gewogen toetsenbakken bij maar ook gewone plastieken 5 octaafs.
Just my 50 cent

Succes
men medeleven..
P.

(uit t'Antwerpse) :)

Roland FP7? Heeft volgens mij ook nog een lekkerder toetsenbord dan de Fantom.

Bericht door een moderator:
Twee identieke threads samengevoegd. 1 Thread is voldoende.

Misschien een rare vraag, maar waarom kijk je niet naar een stage piano als je alleen bent geïnteresseerd in piano en wat strings?

Ik ga mee met Prophet's advies, een mooie Kurzweil zal je zeker bevallen. Succes met je keuze !

De PC3 heeft echt geweldige orchestrale geluiden. De PC3X is echter niet nieuw voor onder de 1500,- te krijgen. Ik zou nog even doorsparen.
Je kunt ook een K2600 gaan zoeken, maar dat is een vrij complexe machine die veel meer kan dan jij zoekt. Mocht je toch die K2600 willen zorg dan dat het orchestral board erin zit, tenminste als je mooie strijkers wilt.

Ik zeg: doorsparen tot je een PC3X kan halen.

Componeren gaat toch het best achter een piano (als je het niet direct vanuit je hoofd noteert). Geen gedoe met versterking, pedaaltje zit precies op de goede plek, alles meteen op de goede hoogte, muziekstandaard voor je papieren. En je kan er ook nog een kop koffie opzetten.
Koop gewoon een clavinova, het duurste model dat binnen je budget past. Orchestrale geluiden zijn niet super, maar als je wilt gaan produceren heb je zowiezo meer nodig, een module of software kan er dan ook wel bij.

De PC3 heeft echt geweldige orchestrale geluiden. De PC3X is echter niet nieuw voor onder de 1500,- te krijgen. Ik zou nog even doorsparen.
Je kunt ook een K2600 gaan zoeken, maar dat is een vrij complexe machine die veel meer kan dan jij zoekt. Mocht je toch die K2600 willen zorg dan dat het orchestral board erin zit, tenminste als je mooie strijkers wilt.

Ik zeg: doorsparen tot je een PC3X kan halen.

Bekijk vooral even deze thread met betrekking tot de PC3x:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=95819&highlight=kurzweil+pc3x&page=3

Daarin kan je lezen dat de PC3x meer een updated K2600 is dan een opvolger van de PC2 (met uitzondering van het samplegedeelte) en minstens net zo complex, zo niet complexer, maar gelukkig komt ie met een PC/Mac editor. PC3x kun je voor onder de 2000 euro kopen, afgeleverd en wel.

Ja Stage piano is denk ik betere keus als ik het zo hoor.
Een yamaha stagepiano heeft over het algemeen wel goeie strings sounds en piano.
Korg kan ook, maar mischien is daar de piano weer wat electro.

hallo iedereen.

Wat wil ik van de piano?
- mooie pianoklank
- MOOIE vioolklanken, liefst zowel aparte als orkest
(ik hou wel van strijkers)

dat zijn eigenlijk de enige vereisten. Maar ik merk dat keyboards vaak te "electro" zijn voor mij. Ik moet geen dansmuziek maken. Gewoon zachte pianoklanken, met trage strijkers op, eventueel wat blazers. Het is meer voor "soundtrack" muziek.

merci bij voorbaat

Als je ook nog mooie andere klassieke instrumenten erbij wil, waarom geen Roland module a la JV2080 of zo?[/quote]

KIJ effe naar een Viscount VIVA X..(zie plaatje..

2e hands 300 euro relaxte sounds 64 meer als genoeg !! , easy layering of splits van 2 sounds met 1 druk op de knop..wat te beschaafde effectjes...mooie lege bovenkant waarop je dan de genoemde JV2080 kunt plaatsen.op de materiaal marktplaats hier op synthforum staat er een van mij voor slechtts 245..(:>> is echt niet te duur merk ik (:>>

MIJN Viva X is niet te koop :dubbel:, misschien niet de top maar als je waar voor je geld wil...wel..

Met deze set ben je je voor 555E dus helemaal weer het muzikale mannetje...en laat de rest maar hijgend achter de nieuwste spullen aanrennen dan, gaan wij gewoon muziek maken..

Murc

Attachments

• VIVA X.jpg
    VIVA X.jpg
    3,4 KB · Bekeken: 140
Back