wat voor muziek luister je ?

linkin park was een keer op tv bij de MTV awards, dat was gewoon JAMMERLIJK slecht! De gitarist bakte er niets van en de zanger had geen 1 toon goed.

Ik vind dat linkin park zuigt

Ik luister naar alles, behalve de "levensliederen" en meer van die meuk. Country zuigt trouwens ook best wel.
Momenteel in de auto: Golden Earring, Body Count, Steel Pulse, Moby, Bob Marley, Prodigy, Beatles, Postmen
en Ghandi. Laat die file maar komen !!!!!!

Mijn favoriete artiest is momenteel nog steeds Madonna, vooral de tracks van begin en midden jaren '90 (toen ze als popartiest serieus genomen wilde worden) zijn in mijn ogen/oren echt geweldig ('Bad Girl', 'You'll See', 'This Used To Be My Playground', 'I Want You' (met Massive Attack) 'Frozen', en nog veel meer (vaak niet-gereleasde) album tracks vervelen me nooit.. En natuurlijk haar Evita-filmversie van de musical ('You Must Love Me'). Blijf jammer vinden dat ze na het Ray of Light album in een minder-melodieuze richting is opgeslagen (Music).. Van mij mag ze Mirwais zo weer dumpen...

Verder is Bjork altijd favoriet geweest, vooral het Homogenic album en een andere geliefde zangeres is en blijft Alanis Morissette (haar CD's en concerten zijn momenteel met meest in mijn CD-, MD- en DVD-speler te vinden). Daarnaast luister ik ook vaak minder pretentieuze (spelling?!) artiesten als Roxette, Paula Abdul (wie kent haar nog :D ), Cher, Kylie, ABBA (pas de complete singles-collection aangeschaft :) ), etc., maar ook Lauryn Hill. Van alles een beetje wat qua popmuzek dus.

Van echte dance muziek moet ik niet zo heel veel meer hebben, alleen oudere house muziek van eind jaren '80 vind ik op z'n tijd erg leuk om naar te luisteren en op z'n tijd misschien een Culture Beat album...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ironfreq
Van mij mag ze Mirwais zo weer dumpen...

Ik neem die zin terug.... Heb zojuist American Life album gekocht (wist niet eens dat hij vandaag ook al in NL uit was) en staan een paar echt waanzinnige tracks op... dit album is echt vele malen beter dan Music (die vind ik echt wat minder, op een paar tracks na)... Knap hoor wat die Mirwais allemaal uitspookt op dit album...

Neemt niet weg dat Madonna van mij ook wel weer eens een wat minder 'dance'-nummers van mij mag uitbrengen...

Ok, sorry kon niet laten dit te posten...

Welke muziek

Welke muziek

Stevie wonder tot 1981,
Motown sixties en begin jaren 70, Marvin gay Earth Wind en Fire. Dalida,Yma Sumac,
Sezen Aksu, Lenny Kravitz, Macy Gray, Tatu, Robbie Wiliams, Norah Jones, Tina Turner (maar dan met the I-cats en Ike Turner), Talk Talk, Prince, Human Leage, New Order, Bach Mozart Beethoven Rachmaninov

En niet te vergeten Mike Flowers pop geweldig dat die een CD op mono uitbracht!

O ja en de meeste van de huidige R@B vind ik shit.
Teveel kattegejank.

Euh...de laatste tijd bijna niets meer, buiten radio 10 gold op mijn werk om dan :-). Daarbuiten zo'n beetje alleen met mijn eigen ding bezig. Dat kun je trouwens goed noemen of slecht noemen...ik denk dat voor allebei wat te zeggen is.

Maar daar ging dit niet over.
Mijn allergrootste favorieten zijn Portishead, Prodigy, Pearl Jam, Pink Floyd, Rage VS Machine, Bob Marley, Red Hot Chilli Peppers. Die Tour of Duty CD's zijn helemaal te gek. En droevige klassiek.
...maar ik luister ook graag naar Muse of Rolling Stones...ik heb wel wat met de engelse sound ja. Artful Dodger, Beatles, Black Sabbath, maar ook 'fan' van Dire Straits, Gloria Estefan, Nirvana.
In de tijd van opkomend Forbidden Paradise luisterde ik veel naar die stijlen. Daarvoor was het veel hardtrance en gabber in de eerste helft van de jaren 90.

Basically vind ik het allemaal nog te gek, maar tegenwoordig krijg je me warm met een heerlijke mix van live & electronisch...van de jaren 30 naar de toekomst gaan hand-in hand. Klassiek...soul...dance, rock....en dan lekker innovatief....hmmm, anyone?

:doei:

Back