wat voor muziek luister je ?

Ik heb nog niet echt jazz en blues gezien.
Als ik naar oudere muziek luister is het vooral jazz en blues.
Jazz met veel piano en bas en weinig trompetters ala Oscar peterson.
Blues ala john lee hooker en poppa chubby.

80's hiphop en electro staan me ook erg aan.
Rock moet ik niet zoveel van hebben (is naar mijn mening te standaard
geworden en biedt nog maar weinig nieuws)

Mijn echt alltime favorite muziek genres zijn toch wel : IDM, electro, d&b,
hardcore, trip hop, ambient en psytrance.

Ik zeg altijd tegen mensen dat ik nogal een brede smaak heb, en dat is ook wel zo... maar het laatste half jaar is het eigenlijk alleen maar trance, psytrance en sinds kort progressive dat de klok slaat... Verder kan ik ook heel goed luisteren naar Marilyn Manson, Korn, Limp Bizkit, Notorious BIG, Method Man, Nirvana, Metallica (het oudere werk dan) en ik zit ook af en toe met m'n moeder's klassieke muziek mee te luisteren. Dat is eigenlijk meer uit producer's oogpunt :)

Ik luister zelden of nooit naar dance of gerelateerde stromingen. Het is zo saai om thuis naar te luisteren. Wat ik dan wel draai? nou uh...heel veel. Onderstaand een compilatie van wat ik juist gekocht heb en all time favorites

Tindersticks
Nick Cave
16 Horsepower
Beth Gibbons
Radiohead
The Doors
Songs:Ohia
Smashing Pumpkins
The Strokes
J. Mascis and the Fog
Dinosaur Jr.
Coldplay

Counting Crows
tapes van feesten tussen 88 en 93
Ice Cube
Public Enemy
The Orb
Beef
Relax

Veel Counting Crows, en morgen weer naar een concert van ze :)

Ho even!

Ho even!

De draadstichter dezes beweert naar danschmuziek (Denz) te
luisteren. Mag ik even ingrijpen. Eenieder die naar dansmuziek
luistert begaat een zgn. categoriële fout. Deze muziek is gemaakt
om op te dansen, niet om naar te luisteren. De aangrijpende mono-
tonie en de eenvoud van het rhytmos, het onbreken van contrapunt,
de afwezigheid van modulatie, de eenzijdige opbouw en structuur zijn
-voor wie dan ook maar met enige muzikale aanleg begiftigd is- duidelijke
signalen dat het hier geenzins muzikale vormen betreft , die zittend in
een lederen fauteuil, aan de haschies- dan wel opiumpijp lurkende, be-
luisterd kunnen worden.
Neen, beter begeeft men zich in de spelonkachtige holen, waar opge-
schoten jeugd bijeenklit om onder een spervuur aan klanken in helleachtig
schijnsel de ingewanden op te schudden - over de uitgewanden doe ik er
beter het zwijgen toe. Of in de stadia, waar de bloem der natie, als willig
melkvee voor aanzienlijke bedragen door het pooierschap ambiërende
kaalhoofdmaffia bijeen gedreven, op en neer hipt. In de hoop op een der
kinderzenders te worden uitgestraald, deint men driftig op de tong kauwend
in halfnaakte dan wel geperforeerde toestand over een zee van kapotgetrapte
bekertjes.
Luistert niet naar denz-ondergaat d' experienz!
Danscht op uw eigen graf- doe-het-zelfgedolven!

Tot zover uw correspondent,
ISPderuiter

Ja ik luister echt naat van alles. Ook het oude werk, reggae, punk,soul,funk, hip/hop,turntablizm, dan alles wat elektrisch is..en rock, metal, punk, echt alles, en zo vinden mensen pop kut, maar als je naar de *muziek* luisterd is dat tog echter wel cool.

Damn ISP. heeft gij filosofie gestudeerd? Of ben je schrijver van beroep? Alletwee? :D

Oh, als ik nog even een culturele must have mag doorgeven aan alle forumleden:
:halleluja NOFX:halleluja
Niet bekend? Luister naar een paar van hun nummers als Vagina, Moron Brothers, Louise, Reagan Sucks, Please play thiis song on the radio en je zult hen weten te waarderen. Kort maar krachtige nummers!

Trouwens Frank Zappa heeft goed nummers als Hebrew Rap, Catholic Girls, Jewish Princess, Cocaine Decisions en natuurlijk het niet te versmaden song: MUFFIN MAN :D

Hellfish
Producer
Peaky Pounder ;)
Manu Le Malin
Joshua
D-Ranged
Akira
Venetian Snares
Rude Awakening
Ouwe Promo (in de filtjes tijd)

Veel engelse en franse hardcore, nederlands HC is tegenwoordig niet echt meer wat voor mij, heb het waarschijnlijk iets te vaak gehoord en er is weinig wernieuwen in die muziek en ja ik zech niet dat het simpel is maar het gewoon ja hoe leg ik dat uit, in de buitelandse HC woord er meestal meer aandacht per geluidje besteed in nederland doen ze dat wat minder, is het al snel bv: een hh loopie maken en die gooi je dan maar door het hele liedje heen. Dit is maar een mening ;)

Ik luister naar veel verschillende stijlen, maar favoriet blijft jazz, en (jazzy) funk staat ook hoog bovenaan m'n lijstje. Verder luister ik ook graag naar electronic stuff, sommige house soorten (Faithless etc), en game-muziek kan mij ook vaak heel erg boeien.
Een aantal van mijn favoriete bands/artiesten:
New Cool Collective (crossover jazz/latig/triphop/funk)
Ray Briant (jazz)
Jimmy Smith (jazz/blues, de 'Hammond-king')
Raise the Roof (jazzy funk)
Faithless

Verder heb ik een redelijk grote collectie muziek van diverse grote jazzartiesten.

Hey leuk zo'n thread ! eindelijk s zo'n vraagje :D
Ik maak zelf electronische muziek (techno, progressive, Techhouse en allerlei tussenvormen van house muziek)
maar als ik iets luister luister ik vooral naar nummers als die van:

- Acda&de munnik (met stip op 1 vanwege teksten!),
- K's Choice (damn wat een stem en teksten!)
- Kane direct en muziek die allemaal van diezelfde producer komen :D (de producties en accent van Dinand haha.)
- triphop achtige muziek (valt toch weer beetje in electronisch maar toch!)
- Robby williams (feel!)
- Nora Jones (erg mooie stem en muziek! :D)
- Blues, jazz en swing vind ik sowieso helemaal tegekke muziek om naar te luisteren!!!:D
- Jameroquai :D (funky!)
- Krezip zuigt enorm zo slecht, maar enkel nummer zoals promis is wel leuk!
- sommige R&B en sommige top40 trackies vin ik ok!

Hoewel de scheidingslijn tussen electronisch en non-electronisch natuurlijk niet of nauwelijks te trekken valt zijn dit dan enkele namen die ik zo 1,2,3 uit me hoofd zo ff op kan noemen, er zijn er veel meer maar ik hou vooral van muziek om naar te luisteren die of lekker in elkaar geproduceerd is (Graig david, Kane en Direct zijn daar wat voorbeeldjes van, tevens ook nummers van Oakenfold en dan kijk ik niet zozeer naar de teksten of composities maar naar de mixen!)
Ook hou ik heel erg van muziek met mooie teksten en met echt gevoel, waarbij ze je kunnen laten voelen waar de teksten over gaan! A&deM. zijn mijn favo, niet zozeer om hun muziek maar om hun teksten die zijn net zo droog en logisch als mijn gedachte gang maar daarentegen direct ook weer heel confronterend soms!

p.s. aan mijn lijstje kan natuurlijk ook meer dance georienteerde muziek worden toegevoegd als underworld, orbital, Sasha, Digweed, Sander Kleinenberg, Dave Clark etc. etc. etc. maar daar ging t hier ff niet over toch!?

[off topic] ik vind het wel LACHEN dat zo'n leuke post van ISP gewoon glashard gevolgd wordt door 2 'normale' reacties, alsof er een spook gepost heeft of zoiets...begrijp U [end off topi] wat is t leven toch grappig, heerlijk

Grootvorscht der Muffins,

ISPdeRuiter is van beroep receptionist in een hotel. Zo heeft hij
zich verzekerd van contacten met mensen uit de gehele wereld;
alle rassen, klassen, geslachten, geloven, rangen en standen
passeren terwijl hij ze wegwijs maakt en assisteert in zijn thuisstad.

Dit ter bevordering van De Studie naar de Aard en Gedragingen
der Menselijke Soort & Hoe deze te Verenigen met zijn Natuurlijke
Leefomgeving naar Tevredenheid van Alle Voelende Wezens.

Ik hoop uw vragen afdoende te hebben beantwoord, doch ben altijd
bereid tot een nadere schriftelijke toelichting,
ISPdeRuiter

ik luister toch het meest naar fourier wave device , te beluisteren op electronicscene . energetische, drum n' bass. zeer knap gemaakt. steekt IMO boven alles uit wat er heden ten dage gemaakt wordt.

Luisterkeuze

Luisterkeuze

vnl. radiomuziek, verder luister ik naar mijn bazinnetje.

Woef,
ISPdeRuiter

deze week zijn favoriet:

Plaid = double figure
Freezone compilatie
Squarepusher = music is rotted one note
Rawkus = Soundbombing 1 & 2

Olaf

ik mag ook graag naar van alles en nog wat luisteren,

wat zoal bij mij in de cd kast/harddisk staat:

Portishead
Massive attack
Phuture 303
Acid junkies
Shpongle
Mad professor
Lee "scratch" Perry
Adrian Sherwood
system of a down
Korn
Linking Park
E-life
NWA
BDP/KRS one
Fu Shnickens
Hijack
Silver Bullet
Cypress hill
Wu tang Clan
Pink floyd
Led zeppelin
Jefferson airplane
Simon and garfunkel
Kim Wilde
U2
Rolling Stones
Beatles
the Doors
etc etc etc en nog veel meer

en een hele zooi hardcore
en een bende livesets (vooral van Dana :) )

ik blijf erbij om mijn oren alleen maar te teisteren met "denz" en maakt nie uit wat andere er van zeggen, ik vind het lekkerrrr! om naar oude pcp te luisteren , dance ecstacy 2001(vooral miro), en promo gaat er ook altijd wel in . tegenwoordig luister ik alleen nog maar naar het donkere, vage pcp achtige van mijn vinyldraaiers, alhoewel speedy j, en drumcode's en alles van f.o.r.m. ook veelvuldig gedraaid worden. ook manu le malin, dione(dna records), en enzyme zijn goed bezig!!
nee, geen klassiek voor deze jongen, wel af en toe u2, maar dan ben ik wel dronken!
:biertje:

Re: wat voor muziek luister je ?

Origineel geplaatst door da goose
Ik denk dat als ik zeg dat we hier met z'n allen zo'n beetje bezig zijn met dansmuziek en in ieder geval electronische muziek dat dat redelijk de lading dekt.
Nou weet ik dat de jongere generatie over het algemeen aleen hun muziek kent en dus niets van het laten we zeggen 'oude klassieke' werk.
Hoe zit dat precies? zijn er mensen die net als mij, ook veel naar andere muziek luisteren dan alleen maar electronische muziek?

Ik zal een voorbeeld noemen, ik zit al sinds vanmorgen naar OA otis redding, carlos santana, Buena vista social club en dat soort dingen te luisteren en zit hier regelmatig met kippevel (goosebums 8o) ) te luisteren en ga er ook af en toe echt voor zitten om het weer is goed te beluisteren, zo mooi !!

Ik heb deze muziek ook allemaal op plaat en cd maar heb onlangs is een zooi mp3's gedwonload omdat dat gewoon makkelijker is, ik maak een playlist aan en zet winamp op random en laat me elke keer verrassen door de track die komt na de vorige, erg leuk om dat te doen!

meteen ff een oftopic vraagje in een topic wat nog niet eens gestart is:

ik wil een goed klinkende geluidskaart hebben voor in mijn server, gewoon stereo out, geen breakoutboxen, gewoon simpelle uitgangen.
Wat wel een vereisde is is een optical SPdif in, ik heb een sateliet tuner er boven staan en wil nog wel is digitaal wat opnemen.
Ik heb nu een SBLive! erin hangen maar dat klinkt toch minder... wat is een leuk niet al te duur kaartje? tis dus ECHT alleen out en In, meer niet

Ik luister voornamelijk naar pure electronische muziek (Jarre, Schulze, Vangelis, Kraftwerk, Tangerine Dream, Ron Boots, en ga zo maar door), symphonische muziek (Genesis, Kayak, Camel, Pink Floyd) en klassieke muziek. Daarnaast vind ik Techno en Trance zeker ook fijn om naar te luisteren.:Z

Back