wat voor muziek luister je ?

da goose

DaGooseMusic.nl
Ik denk dat als ik zeg dat we hier met z'n allen zo'n beetje bezig zijn met dansmuziek en in ieder geval electronische muziek dat dat redelijk de lading dekt.
Nou weet ik dat de jongere generatie over het algemeen aleen hun muziek kent en dus niets van het laten we zeggen 'oude klassieke' werk.
Hoe zit dat precies? zijn er mensen die net als mij, ook veel naar andere muziek luisteren dan alleen maar electronische muziek?

Ik zal een voorbeeld noemen, ik zit al sinds vanmorgen naar OA otis redding, carlos santana, Buena vista social club en dat soort dingen te luisteren en zit hier regelmatig met kippevel (goosebums 8o) ) te luisteren en ga er ook af en toe echt voor zitten om het weer is goed te beluisteren, zo mooi !!

Ik heb deze muziek ook allemaal op plaat en cd maar heb onlangs is een zooi mp3's gedwonload omdat dat gewoon makkelijker is, ik maak een playlist aan en zet winamp op random en laat me elke keer verrassen door de track die komt na de vorige, erg leuk om dat te doen!

meteen ff een oftopic vraagje in een topic wat nog niet eens gestart is:

ik wil een goed klinkende geluidskaart hebben voor in mijn server, gewoon stereo out, geen breakoutboxen, gewoon simpelle uitgangen.
Wat wel een vereisde is is een optical SPdif in, ik heb een sateliet tuner er boven staan en wil nog wel is digitaal wat opnemen.
Ik heb nu een SBLive! erin hangen maar dat klinkt toch minder... wat is een leuk niet al te duur kaartje? tis dus ECHT alleen out en In, meer niet

Veel 80's, klassiek en van die muziek waar van die gasten drummen op autovelgen etc. Eigenlijk iedere muziek die je ook weer mooi electronisch kan remixen:) Ben niet zo into rock etc.

En op een 24bits geluidskaartje klinken mp3's een stuk mooier dan op normale 16bitsgeluidskaarten. Dus als je er 1 goedkoop kan krijgen...

terratec

terratec

terratech 24/96 goedkoop ,en goed ! (alleen dat spdif blijft een raadsel) Lecz
suc6

Ik luister voornamelijk Electronische muziek (dance trance techno), maar ik heb ook 1 klazieke cd liggen van Dune (Forever) met daarop een aantal Piano solo's en een aantal bekende klazieke nummers zoals Who wants to live for ever all against odds nothing compares 2u. Opgenomen met The londen Session Orchestra & Verena von Strenge (= 8~ :{ ). Die cd is echt super! Ik heb nog geen enkele niet Electronische muziek cd gevonden die beter is.
En dan heb ik nog een cd van Birgit en anastacia maar daar luister ik niet naar (gratiz gekregen...).

Maar waar ik de laatste week veel naar luister is T.A.T.U. die cd is echt goed!! voor al de russische nummers.

Luister naar veel soorten muziek.

Maar jaren 70/80, R&B en soul voeren op het moment een beetje de boventoon.

Eigenlijk vind ik op zijn tijd alle muziek wel prettig, alleen metall, country en folk
daar maak je me niet blij mee.

Simon

Tja GooseGoose, van een bakkie espresso ga ik nu niet direct genieten als iemand een Thunderdome cd draait op de achtergrond. :D

Ik vind het heerlijk zelf te freaken met sounds. Gisteren even met 6Trak ge-msn-ed tot uurtje of 3 of 3.30 in de ochtend. Damn, die beheerst het sound designen wel goed zeg :halleluja

Maar goed, luisteren... Dan weer helemaal geen freaky muziek. Vind het heerlijk om naar klassieke pianostukken te luisteren. Chopin, mmmm. Bluesartiesten als BB King, Bonnie Rait, Lee Hooker zijn een genot. Bob Marley kan ik uren van genieten en Bocelli (tja, mag ik...) heeft een keigoede stem. Toto, Aha, King, noem maar op. Allemaal lekker. Kan nog wel uren door gaan. Behalve de echte opera nummers met gillende keukenmeiden wordt me iets te veel. O ja, iedereen gelijk Uberjam kopen van Scofield. Die cd is zowat versleten van het luisteren. Damn, die gast freaked echt met gitaar en electronica. De swinging factor bij die gast... 1000 maal respect voor zijn kwaliteiten.

Oh laatste twee tips:
Bobby mc Ferrin, stemgenie
Guns n' Roses (voor degenen die dit niks vinden, luister maar eens naar Estranged, Patience, Nightrain).

Okay afnokken, al wil ik er nog wel 100 bijschrijven :okdan:

Naast heel veel electronische muziek geef ik de voorkeur aan klassiek/film of soms wat pop-oldies.
Maar eigenlijk houd ik van zoveel meer... ik kan bijvoorbeeld ook geboeid zitten kijken naar zo'n vage Franse muziekzender waar soms echt gave optredens te zien zijn, vaak jazz-achtig maar ook andere soorten muziek, hele aparte dingen*... fantastisch om van die virtuozen aan 't werk te zien... maar sja dat soort muziek luister ik verder niet echt in 't 'dagelijks leven'... ik kan natuurlijk ook niet alles gaan luisteren :)

*bijv. een gast op een viool met een recorder erbij, hij ging zeg maar loopjes spelen, telkens nam hij wat op en dat ging dan in de herhaling... en vervolgens speelde hij weer wat nieuws erbij totdat 't echt zo meesterlijk werd

momenteel luister ik naar oa:

the Isley Brothers -compilatie
The soft machine - softs en third
Justin Timberlake album
Metro Area album

Olaf

Sja, mijn muzieksmaak is nogal humeur-afhankelijk; varierend van ambient-verdwaalmuziek tot harde (schranz) tekno, en van rustige Cuba-klanken tot Heavy Metal.. Ik hou van vrijveel, maar R&B en HipHop/Rap vind ik dan wat minder..(hoewel de combo's Rap/Metal en Rap/Drum'n Bass wel weer leuk zijn..)=> maar over 't algemeen meer de 'alto'-muziek en minder de MegaTop100 etc.. Dus ik vind niet alleen de muzieksoort die ik maak mooi.

Hmm, ik en een normaal antwoord..:confused:
misschien begin ik ziek te worden..

Mijn laatst gekochte CD (gisteren) is die van Solomon Burck, "Don't give up on me".

Die 80's mixen die ik hier tegenkwam in "Tracks" vind ik helemaal geweldig. Ik heb dat tijdperk net een beetje heel erg gemist omdat ik rond die tijd meer bezig was met naar dhr. Starink z'n werk te luisteren... Voor de rest : Dire Straits, Kenny Loggins, heel veel Queen, beetje Supertramp, en vooral veel ouwe zooi van m'n moeder. Maar dat was vroeger. Nu heb ik in m'n eigen mp3-collectie (heb m'n cd's overgezet) vanalles staan - zelfs dat ouwe spul. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik 't heb gedownload (ik ga geen compilatie cd kopen om toevallig even 1 van de 20 nummers dat me aanstaat te luisteren.) maar m'n moeder heeft nog de originele singletjes :D, dus dat zit wel snor.

Nu staat er maar een klein beetje trance in m'n lijst. Trance is voor mij friet - eens per week is het heel erg lekker, maar je moet 't niet elke dag krijgen. Er zit behoorlijk wat 2-step/UK Garage in, een schijfje Warp in de vorm van Aphex Twin, Boards of Canada en Squarepusher, wat drum 'n' bass van Ram Trilogy, LTJ Bukem en Adam F. Bijna alles van JM Jarre, een album van Nine Inch Nails, m'n maxisingles van Prodigy, Ken Ishii (buig, buig), en verder nog een slootlading demo's van synthesizers en spul dat een vriend van me van tijd tot tijd opstuurt - concepten van popsongs. Ik probeer nu een beetje het spul van Turn Up The Bass te pakken te krijgen, en dan vooral het 1990-spul. 1993/4 heb ik zo al op CD of op tape. Wezenloos interessant, er valt wel van te leren (ook hoe het vooral niet moet :P )

Dus, dat is het ongeveer. Al dat progrock spul wil ik gerust nog wel eens beluisteren, maar volgens mij is 't niet zoveel voor mij. Ook al zit men maar al te graag terug te denken aan al die geniƫn van de seventies - dat zijn voor mij dus Mike Oldfield en Jarre.

Ik vind SID-files (Commodore 64) trouwens ook wel errug luisterbaar. Werkt goed als je ideetjes nodig hebt. Van sommige songs kun je gewoon direct een heel snoeilekker clubnummer bouwen omdat een riffje gewoon gelijk goed is. (en dat gebeurt dan vervolgens niet omdat ik er geen tijd voor heb.)

Over het algemeen luister ik naar techno en electro maar ik vind echt zoveel muziek leuk.
Mijn cd-kast is echt een muziekale hoer :) Er staat echt van alles in, Prince, REM, Bob Marley, Beastie Boys, U2, Toto ,Prodigy, klassiek, heel veel begin jaren '90 eurodance en hardcore, Madonna en zelfs Kylie Minogue (echt supergave remixen op de fever bonus-cd). Mijn criterium is nooit het hokje waar het ingeduwd wordt, maar of het lekker klinkt :)

Tja, mijn muzikale voorkeur is erg groot....ik zal je even een aantal cd titels geven om het contrast te verduidelijken;

Curtis Mayfield
Isaac Hayes;
Melvin van Peebles
System of a down;
Nikka Costa;
Type o Negative
Tool
Marilyn Manson
Levellers
Nirvana (oud werk)
Bloodhound Gang
U.N.K.L.E