Aanpassingen voorpagina

conso

Fold it
Waarom is het aantal 'Recente discussies' op de voorpagina geslonken tot slechts 15? Als het de bedoeling is dat dit zo blijft zou ik dat erg jammer vinden.

Ik heb het vermoeden dat een aantal categorieen inmiddels helemaal niet meer op de voorpagina verschijnt...?

Dat een aantal categorien er niet in voorkomen klopt. De algemene discussies, nieuwe leden en de marktplaats komen hier niet in voor.

Naast deze lijst op de voorpagina zijn in de menubalk de pagina's 'Nieuwe Berichten' en 'Berichten van vandaag' te vinden. Daar is de mogelijkheid om de recente discussies van alle categorien te bekijken. Dan heb je een lijst van 500 onderwerpen. Mij lijkt dat dit ruim voldoende is.

Laatst gewijzigd:
Goed argument. Toch vind ik het persoonlijk ook erg prettig als
er op de frontpage een wat grotere lijst met de nieuwe berichten zou staan. Helemaal ideaal zou natuurlijk zijn als dit in de persoonlijke gebruikersinstellingen ingesteld zou kunnen worden. :)

Dat een aantal categorien er niet in voorkomen klopt. De algemene discussies, nieuwe leden en de marktplaats komen hier niet in voor.

Naast deze lijst op de voorpagina zijn in de menubalk de pagina's 'Nieuwe Berichten' en 'Berichten van vandaag' te vinden. Daar is de mogelijkheid om de recente discussies van alle categorien te bekijken. Dan heb je een lijst van 500 onderwerpen. Mij lijkt dat dit ruim voldoende is.

Met 500 onderwerpen kom ik die paar uur vrije tijd per dag wel door inderdaad. Maar ik zie nog steeds niet in waarom de lijst op de voorpagina nu tot 15 beperkt wordt. Het is niet voor niets je voorpagina tenslotte.

Threads komen nu op de voorpagina, en bij nieuwe berichten , en bij berichten van vandaag voor. En ook nog onder het relevante forum natuurlijk.

Het komt de overzichtelijkheid wat mij betreft niet ten goede. Het doet me denken aan de tijd dat synths opeens bijna geen knoppen meer hadden en eindeloos menuduiken onvermijdelijk werd. Gelukkig zijn veel van de fabrikanten de afgelopen jaren tot bezinning gekomen.

ik dacht ook eerst dat er iets mis was met mijn browser... erg vervelend, die korte lijst, zowiezo werkt de paginering (nog) niet..? Maar een grote lijst is echt veel handiger, zeker als je een beetje dingen aan het volgen bent, zonder dat je je notification mail bij de hand hebt... Mag het terug naar de oude lijst? Please? Niet alle verandering is verbetering.

beetje raar om het te veranderen. Bij het redesign was het ineens ook zo, toen kwam er al meteen veel feedback van mensen die graag meer topics op de voorpagina wilden (zoals het ook was in de vorige versie van het forum) en dat werd toen meteen aangepast.
Dus waarom nu weer teruggedraaid?

If it ain't broken....

ik snap niet dat er nog mensen zijn die via de frontapge binnen komen...?!

"berichten van vandaag" is alles wat je nodig hebt...

Als het de normaalste zaak van de wereld is dat iedereen nu via 'berichten van vandaag' gaat binnenkomen dan is dat dus toch eigenlijk de nieuwe frontpage? Kan de crew dit dan misschien voor de verandering eens gewoon even duidelijk aangeven, en daarna de 'oude' voorpagina geheel deleten? Een beetje contact met de gebruikers?

Nu worden die via allerlei routes weer terug op het oude bestaande pad geleid. Dit is het forte van managers. De inhoud van het forum verandert er tenslotte niet mee. Zo creeer je vooral ruis, versnippering, extra kamertjes. Op een synth is ruis nuttig, op synthforum werkt het vertroebelend.

Of wordt er gekozen voor een route waarop iedere week of maand het aantal threads van de oude homepage verder verkleind wordt..., totdat het een vervallen pagina is geworden? Optimaliseren is iets anders dan vermenigvuldigen en opstapelen.

Ik zou het zelf trouwens ook een vooruitgang vinden als er eens ergens centraal (voorpagina, oud of nieuw!) een sticky zou verschijnen waarin de veranderingen op het forum bij elkaar worden gezet. Dan zou deze thread bijvoorbeeld al onnodig zijn.

Laatst gewijzigd:
ik snap niet dat er nog mensen zijn die via de frontapge binnen komen...?!

"berichten van vandaag" is alles wat je nodig hebt...

ik vind het altijd wel leuk om ook de nieuwsitems te zien als ik binnenkom op 't forum.
Het heet verdorie niet voor niets de frontpage. ;)

nou voorheen hoefde ik helemaal niet via een andere pagina naar binnen want er stonden gewoon genoeg berichten op de frontpage.

Moet ik nu mijn manier van synthforum gebruiken gaan aanpassen omdat iemand anders het anders doet?

oh ja, hier een link naar de discussie ten tijde van de lancering van synthforum 2.0 eind 2007
Alleen op de eerste pagina zie ik al een stuk of 5 replies van mensen die graag meer topics op de frontpage zien (ok toegegeven, er zit ook een reply van mezelf bij ;)).

Nogmaals de vraag, waarom is het dan nu weer terugveranderd? Ik kan me niet herinneren dat er ergens een discussie is geweest waarin een groot aantal gebruikers aangaf graag minder berichten op de frontpage te zien.

Geef mij ook maar de 'achterdeur'. :)

Moet ik nu mijn manier van synthforum gebruiken gaan aanpassen omdat iemand anders het anders doet?
wie zegt dat jij dat zou moeten dan?

dus nogmaals: als iemand meer berichten wil zien dan momenteel op de frontale vagina dan gaat men via die andere link
en men kan so wie so ff die page bookmarken nutuulk... it's a siempel si?

tot zover dan maar weer...

liever gewoon een leuke korte overzichtelijke frontpagina en niet 100 van die topics.
van mij mogen de breed uitgemeten nieuwsberichten ook veel korter.

en wat betreft de discussies zoeken;
heb je toch de berichten van vandaag zoekfunctie voor:koffie:

ik kreeg eigenlijk het idee dat categorieën berichten/threads met een verhoogd risico op ruzie of commentaar op het forum wat uit het eerste blikveld zijn gehaald.
past prima in het sf beleid lijkt me.

liever gewoon een leuke korte overzichtelijke frontpagina en niet 100 van die topics.
van mij mogen de breed uitgemeten nieuwsberichten ook veel korter.

en wat betreft de discussies zoeken;
heb je toch de berichten van vandaag zoekfunctie voor:koffie:

tsja, er wordt steeds gedaan alsof de "berichten van vandaag" link hetzelfde resultaat geeft als de voorpagina maar dat is niet zo.
In berichten van vandaag krijg je alle berichten, dus ook nieuws en marktplaats posts door elkaar. Terwijl op de voorpagina dit is uitgesplitst. Apart blok voor nieuws, aparte blokken voor marktplaats en apart blok voor recente topics. Daarom gebruik ik liever de voorpagina om het forum te verkennen dan de nieuwe berichten of berichten van vandaag links.
En er stonden ook helemaal geen 100 topics op de voorpagina, maar wel iets meer dan 15, en dat vond ik net prettig.

wie zegt dat jij dat zou moeten dan?

euh, degene die deze aanpassing heeft doorgevoerd "zegt" dat tegen mij.
Ik haalde eerst alle functionaliteit die ik nodig had uit de voorpagina, maar nu heb ik daar nog een extra link voor nodig.

dus nogmaals: als iemand meer berichten wil zien dan momenteel op de frontale vagina dan gaat men via die andere link
en men kan so wie so ff die page bookmarken nutuulk... it's a siempel si?

dus nogmaals: het gaat niet alleen maar om veel berichten, maar ook de indeling/ordening.

En even voor de duidelijkheid: Ik zal er niet wakker van liggen, maar vind het wel een beetje lastig. En jammer dat er zo gemakkelijk "dan doe je toch zus en zo" gezegd wordt, terwijl dat gewoon niet hetzelfde resultaat oplevert en zonder even uit te leggen waarom het in de eerste plaats veranderd is.

Maar goed ik heb niet het idee dat er serieus geluisterd wordt dus
tot zover dan maar weer...

Het aantal nieuwe berichten op de voorpagina is ingekort om o.a. ruimte te maken voor wat andere onderdelen. Zoals in deze discussie al aangegeven kun je als alternatief via het forum zelf of via "Nieuwe berichten / Berichten van vandaag" aan de slag.

Dat nieuws uit een aantal categorieen gefilterd wordt uit de voorpagina klopt, dit is al meer dan een jaar zo.

Eventueel nog een alternatief: je kunt per forum ook een RSS feed instellen, op die manier kun je je fix aan berichten nog verder personaliseren :)

Tja, dat bedoel ik dus, fait accompli. Welke nieuwe onderdelen dan, waar wordt dat gecommuniceerd? Wie zit daar op te wachten? Ik snap best dat je verbeteringen wil doorvoeren, maar de stap van het oude naar het nieuwe forum was al bijna traumatisch, daar zijn we nu aan gewend, met pijn en moeite, maar nu worden er weer unilateraal veranderingen doorgevoerd. Ik wil best het DSF financieel ondersteunen, maar dit zijn toch wel dingen waardoor ik twijfel.

Back