Aanpassingen voorpagina

Ik wil best het DSF financieel ondersteunen, maar dit zijn toch wel dingen waardoor ik twijfel.

Maw, je betaalt SF alleen als het doet wat jij wil? :dubbel:

Volgens mij kun je nergens een recht ontlenen aan het forum, zelf het recht niet dat er gecommuniceerd wordt naar de gebruikers toe.
Alles wat je krijgt is meegenomen lijkt me.

zucht wha'eva

Sja euh..

Ik kan me er wel aan storen dat SF geen url-rewriting actief heeft voor de forums en de topics, dus ik ga niet betalen zo lang ze dit en dat en zus en zoo.. :D

Zo serieus? :P

Ik lees uit je verhaal dat je vindt dat wijzigingen op dit forum aan jou en de andere leden voorgelegd zou moeten worden. Met welk doel?

Het doel zijnde feedback uit het forum. Om te horen of mensen het een goed idee vinden, of er misschien andere suggesties zijn die nuttig zijn. Wij gebruiken het forum het meest, dus misschien is het een goed idee om ons om input te vragen vóór een wijziging plaatsvindt? Of zeg ik nu echt iets vreemds?

Wij gebruiken het forum het meest, dus misschien is het een goed idee om ons om input te vragen vóór een wijziging plaatsvindt? Of zeg ik nu echt iets vreemds?
dat hebben ze al eens gedaan omtrent de google adds middels een enquette thread...
maar daar is niets mee gedaan dus waarom nog eens vragen om zoiets? :D

en voordat de schaapskooi weer open gaat; mij kunnen die adds geen zeik schelen want ik kom toch niet via de front binnen

Maw, je betaalt SF alleen als het doet wat jij wil? :dubbel:

voor mij geldt dat wel. zo ongeveer dan!
ik moet eerlijk zeggen dat ik na recente akkefietjes het sowieso al een beetje gezien heb hier, maar ik ben in ieder geval een fervent gebruiker geweest en een bijdrage van mijn kant leek me zeker niet onredelijk. ik merkte dat ik werd tegengehouden door het feit dat er in het verleden discussies zijn geweest met moderators, waarbij uiteindelijk goede argumenten van o.a. mijn kant alleen maar hebben geleid tot weerzin bij de mods, gesloten discussies en willekeur achteraf bij andere kwesties. dus ik merkte bij mezelf de gedachte op, dat als de heren (niet allemaal hoor, er zijn ook nog wat wisselingen geweest) menen alles zelf het beste te weten of in ieder geval tegen beter weten in hun mening doordrijven, dat ze dan ook maar zelf moeten sparen en betalen.
misschien flauw, maar ik kan het niet ontkennen, zo zit het voor mij.

Laatst gewijzigd:
Even wat reacties tussendoor:

dat hebben ze al eens gedaan omtrent de google adds middels een enquette thread...
maar daar is niets mee gedaan dus waarom nog eens vragen om zoiets? :D

Dat was een draadje uit augustus 2006, we leven inmiddels in februari 2009. Zie ook mijn eerdere draadje over oud zeer ;) Oude frustraties mag je natuurlijk hebben, maar zijn niet bevordelijk om fris en fruitig de toekomst in te gaan :)

Over het al dan niet doorgeven van elke wijziging aan de leden:

Het doel zijnde feedback uit het forum. Om te horen of mensen het een goed idee vinden, of er misschien andere suggesties zijn die nuttig zijn. Wij gebruiken het forum het meest, dus misschien is het een goed idee om ons om input te vragen vóór een wijziging plaatsvindt? Of zeg ik nu echt iets vreemds?

Mooi voorbeeld is dezelfde situatie (de enquete over advertenties). Hieruit kwamen de volgende cijfers:

Enquete: Advertenties op Synthforum.nl?
Ja! Een prima manier om de kosten mee te dekken 109 43,60%
Ja, maar alleen als het echt niet anders kan 63 25,20%
Nee, liever niet 28 11,20%
Nee! Ik ben tegen advertenties op 't forum 50 20,00%

Het lijkt me aannemelijk dat je rekening houdt met wat 'de meerderheid' graag wil. Ik maak uit de resultaten op dat 69% van de leden er mee kon leven dat er advertenties op het forum kwamen (44% vind het prima, 25% zegt "Ja, alleen als het niet anders kan") en de resterende 31% vond het niet zo'n hip idee.

Alleen al in zo'n situatie zijn er dus 31% van de mensen teleurgesteld en voelen ze zich niet erkend in hun mening.

Daarnaast is het praktisch ook niet haalbaar om bij *elke* wijziging vooraf een referendum te houden.

Wat me wel haalbaar lijkt is het aankondigen van (grote) wijzigingen. Hier gaan we wat voor bedenken. Overigens geldt ook dan wat ik in mijn andere reactie schreef: je vraag / opmerking is niet altijd uitvoerbaar :)

Tot zover weer!

mijn persoonlijke mening is dat het even wennen is en ik voortaan één extra click moet maken naar berichten van vandaag om meer te zien. Ik kan er wel mee leven ondanks dat ik het liever op de oude manier zag.

Mij persoonlijk is dit niet een punt om ineens te gaan twijfelen aan een donatie of niet.
Boel wordt een beetje teveel opgeblazen, als het puur om het aantal treads gaat (oud zeer even niet meetellende hè).

Het aantal nieuwe berichten op de voorpagina is ingekort om o.a. ruimte te maken voor wat andere onderdelen. Zoals in deze discussie al aangegeven kun je als alternatief via het forum zelf of via "Nieuwe berichten / Berichten van vandaag" aan de slag.

Dat nieuws uit een aantal categorieen gefilterd wordt uit de voorpagina klopt, dit is al meer dan een jaar zo.

Eventueel nog een alternatief: je kunt per forum ook een RSS feed instellen, op die manier kun je je fix aan berichten nog verder personaliseren :)

Mijn donatie is al vlot nadat de mogelijkheid daarvoor (eindelijk) gecreeerd is, overgemaakt. Voor alle duidelijkheid wil ik daar graag even aan toevoegen dat ik het volslagen onzin zou vinden dat er naar donateurs meer geluisterd zou moeten worden dan naar niet-donateurs. Ik heb die bijdrage overgemaakt omdat ik hier al ongelooflijk veel nuttige info en support gevonden heb. Ik beschouw het als een bijdrage achteraf en als bedankje aan iedereen achter de schermen voor het vele gratis verrichte werk.

Maar het antwoord op mijn oorspronkelijke vraag over het inkorten van het aantal threads op de voorpagina blijf ik erg merkwaardig vinden. Op die homepage heb je inhoudelijke threads en te koop en te koop gevraagd gesplitst, en dat is prettig. Verder zijn er een paar catagorien uitgefilterd. Duidelijk.

Bij "Nieuwe berichten / Berichten van vandaag" krijg je alles weer door elkaar gedonderd opgediend. Oftewel, voorop heb je overzicht (nu nog maar heel weinig threads) en met doorklikken krijg veel en totaal ongeordend. De logica :eureka: hierachter ontgaat me nog steeds volkomen.

Ze staan op datum/tijd van post gesorteerd.

En...? Dat maakt het toch helemaal niet overzichtelijker? Inhoudelijk, marktplaats etc. (denk aan al dat om de haverklap omhoogkicken van handel) alles door elkaar.

Voor alle duidelijkheid wil ik daar graag even aan toevoegen dat ik het volslagen onzin zou vinden dat er naar donateurs meer geluisterd zou moeten worden dan naar niet-donateurs.

ik ook en ik hoop maar niet dat er Jip en Janneke's rondlopen hier die dat in mijn post hebben gelezen.
aan een forum doneer je natuurlijk vooral in de vorm van informatie en hulpvaardigheid, zou ik denken. maar goed, dat terzijde -het ging hier helemaal niet over die donatie. ik bedacht ineens hoe het bij mij zat toen ik Demians post las. mijn fout dat het off-topic ging. gelukkig wordt deze thread niet meer zo gevolgd als vroeger het geval geweest zou zijn. hij staat niet meer op de voorpagina.

Waarom is er overigens gekozen voor 15 terwijl er dan aan de onderkant plaats over is voor meer?
Zover ik kan zien kunnen er wel 18 berichten op de frontpage. Is toch weer 20% meer dan nu.

Dat een aantal categorieen niet meer op de frontpage verschijnt is volgens mij al behoorlijk lang zo. Ik vind dit op zich wel goed overigens al zou het voor nieuwe leden wel leuker zijn als hun voorstelberichtje op de frontpage kwam misschien. Dan was het onthaal mogelijk iets warmer.

Maar ach, het is zoals het is........

Voor mij doet SF reeds al 85% wat ik wil.

Ik denk dat nergens dingen voor 100% gaan zoals men het liefst wil, maar dat wil niet zeggen dat de waardering daardoor onevenredig hoeft te dalen.

Als ik dit forum dus met een passende donatie wil honoreren zou ik dus 8,5 euro moeten overmaken, uitgaande van een tientje bij 100% waardering.
Daarbij omslaan donaties voor dit forum eigenlijk beloning en compensatie voor 2 perioden, namelijk, het verleden, en de toekomst.

Een donatie is in dit geval dus eigenlijk een beloning voor wat al is geweest en een voorschot op wat nog komen gaat.
Als 8,5 euro dus de waardering is voor de prestaties in het verleden dan moet er dus eigenlijk nog wat bij voor de toekomst.

Maar volgens mij denken de meeste mensen er niet zo over na, ze geven niet, of ze geven gul.

En zo moet het ergens ook zijn.

Hehe, dit heeft allemaal geen bal met het oorspronkelijke topic te maken..

Het aantal nieuwe berichten op de voorpagina is ingekort om o.a. ruimte te maken voor wat andere onderdelen. Zoals in deze discussie al aangegeven kun je als alternatief via het forum zelf of via "Nieuwe berichten / Berichten van vandaag" aan de slag.

ik zie geen nieuwe onderdelen? Of gaan die nog komen? Komen die nog eens onder de lijst met berichten dan?
Ik kan natuurlijk niet in jullie plannen kijken maar het lijkt me dat je de berichtenlijst zo lang kan maken als je wilt zonder dat dat andere dingen in de weg zit.

Dat nieuws uit een aantal categorieen gefilterd wordt uit de voorpagina klopt, dit is al meer dan een jaar zo.

dat vind ik idd juist wel fijn, want de nieuwe berichten/berichten van vandaag links vind ik het persoonlijk niet overzichtelijk omdat alles door elkaar staat. Bijna de helft van de berichten in die lijsten is marktplaats.

Ze staan op datum/tijd van post gesorteerd.
Ola!

Wat mij betreft DE post van de dag! Briljant! :)

En leo, jij keert vaker het synthforum je rug toe dan dat ik 'Ik hou van je' tegen mijn vrouw zeg. Bijzonder vaak dus en significant minder doeltreffend.

Ik besef dat alle veranderingen leiden tot het wennen aan een nieuwe omgeving. Overigens vind ik de oude opzet, met meer berichten op de voorpagina fijn werken. Wellicht oko gewenning. Gezien alle commentaren lijkt het mij een goed plan om het meer user defined te maken, dus dat je gewoon kunt selecteren hoeveel berichten je op de voorpagina wilt zien. Of nieuws uit/aan. Maar wellicht wordt hier al achter de schermen aan gewerkt.

Wellicht nog een tipje voor de mod's: Ik besef dat er veel energie gaat zitten in jullie bijdrage aan het synthforum, maar als ik 1 tip mag geven, stel jullie dan open voor de opbouwende kritieken en schiet niet direct in de verdediging. DIt zal iig de discussie transparanter maken. Opbouwende kritiek kan alleen maar tot een mooier forum leiden. Waardeer dit dan ook.

Wellicht handig om iig de marktplaats berichten uit de nieuwe berichten te halen, dan is het overzicht weer een stuk beter imo.

waarom zou je daar eigenlijk willen kijken/binnenkomen? t'is maar een opsomming van catagorien...

enne, de voorpagina is misschien leuk om nieuws te lezen maar om daar nu elke dag voor terug te komen...??!!

ik blijf er bij, Nieuwe berichten & Berichten van vandaag is where the action is...
ff boekmarkeren et voila done and ready... :mexico:

waarom zou je daar eigenlijk willen kijken/binnenkomen? t'is maar een opsomming van catagorien...

enne, de voorpagina is misschien leuk om nieuws te lezen maar om daar nu elke dag voor terug te komen...??!!

ik blijf er bij, Nieuwe berichten & Berichten van vandaag is where the action is...
ff boekmarkeren et voila done and ready... :mexico:

Ik blijf erbij dat ik een andere mening ben toegedaan dan jij :)

...dus jij vindt het niet ontzettend onhandig om te proberen de relevante posts tussen de marktplaats posts uit te moeten zoeken?
Ik zou misschien de Nieuwe berichten en Berichten van vandaag gebruiken als het niet voor de helft marktplaats was. De gefilterde en uitgesplitste voorpagina is veel handiger.

Back