DCO's - toch analoog?

Ik weet eigenlijk niet wanneer de 'Osc Slop' is geintroduceerd. Het zou me niets verbazen als het pas later is geintroduceerd omdat men de eerste generatie DCO-analogen te strak vond klinken? Geen idee of het een uitvinding van DSI is, lijkt me dat het al langer bestaat.

Inderdaad tref je op de modernere VA's ook een soortgelijke optie, bij de Virus heb je bijvoorbeeld de 'analog boost' die ongeveer hetzelfde doet.

Ik heb een Oberheim Matrix 6, maar niet binnen bereik nu, en vraag me af of een soortgelijke parameter daar ook al niet op zit...? Herinneren doe ik het me niet nu...

Ik weet eigenlijk niet wanneer de 'Osc Slop' is geintroduceerd. Het zou me niets verbazen als het pas later is geintroduceerd omdat men de eerste generatie DCO-analogen te strak vond klinken? Geen idee of het een uitvinding van DSI is, lijkt me dat het al langer bestaat.

Het "strak klinken" was een zegen; pas laterna zijn we gaan zeuren over "te strak" :).

Inderdaad tref je op de modernere VA's ook een soortgelijke optie, bij de Virus heb je bijvoorbeeld de 'analog boost' die ongeveer hetzelfde doet.
Maar analog boost is beter te vergelijken met een EQ-trucje zoals een exciter. Subtiele distortion en wat hoog weghalen wordt al gauw als warm en vet gezien.

De Ion heeft analog drift, denk dat die er meer in de buurt komt :).

Ah OK, dat kan inderdaad wel kloppen. Ik verwar het met de detune opties op de unisons. Er is blijkbaar geen analog drift optie aan boord. Ik zal eens in de manual kijken voor ik nog meer wartaal uitsla :P

Of was het indertijd echt de bedoeling om helemaal van die Osc Drift af te komen?
idd, ff de boel weer calibreren...

De DW-8000 ook? Dat is toch ook een van de eerste romplers? Volgens mij zijn alleen de ruis, het filter en de versterker analoog.
kweenie of je dat wel een rompler mag noemen in the true sense...
het zijn maar slechts korte waves in plaats van de gebruikelijke zaag/blok/tri enzo...

Ik heb een Oberheim Matrix 6, maar niet binnen bereik nu, en vraag me af of een soortgelijke parameter daar ook al niet op zit...? Herinneren doe ik het me niet nu...

Nee.

Noise LFO hooguit ;)

heb 2 crumars ds2, volgens mij een van de eerste('78 ) met dco's
en.. geen zorgen over drift, hebben ze van zichzelf al

Laatst gewijzigd:
De uitleg op http://nl.wikipedia.org/wiki/DCO_(oscillator) is absoluut niet van toepassing op de DCOs gebruikt in de Juno/JX en Poly-61.

En inderdaad, er is in dit forum al heel veel gesproken over de werking van een DCOs in deze synths, inclusief uitleg.

Zoekwoorden: DCO Integrator en kijk ook eens hier :)

Zeker handig dit. Ik zou volgende keer iets beter moeten zoeken zie ik al. :o:
Bedankt in ieder geval. :W

De DW-8000 ook? Dat is toch ook een van de eerste romplers? Volgens mij zijn alleen de ruis, het filter en de versterker analoog.

Je hebt gelijk...de dw8000 is een rompler/samplespeler met analoge filters..
juno's inderdaad ook en vergeet de synthex niet ook dco,maar niet de minste!!!!
Ik hou van vco's maar vindt het soms een gedoe om ze goed gestemd te krijgen...

De synthex vind ik "DE" synth waarvan je kunt balen dat er dco's inzitten en er een fatsoenlijke S/H sectie ontbreekt. Een DCO Drift functie op deze synth zou hem een stuk aantrekkelijker maken.... :D

Back