de hd1 is een kleine Vdrumset die best leuk is
de mesh snare is niet rimshot/click compatibel maar door verschillende samples op verschillende velocity's is ie toch wel gaaf... >EDIT als je zacht speelt heb je de gewoon vel sound zeg maar, speel je harder dan heb je dus die rimclick EDIT<
een duurdere kit is de TD-4 die heeft wel een multizone snare en klinkt beter
de Yamaha's ( ik ben yamahafan) zijn toch wel minder... qua klank een beetje maar qua speelbaarheid zijn de Vdrums beter... ( nuances trigger sensing)
afijn kijk maar
een andere kit vergeljkbaar met roland hd1 zou Dtxplorer zijn
mijn optiek ben je klein behuisd en wil je lekker meppen met cd/mp3 speler?
ga dan voor de Hd1 wil je meer dan is een td-4 een optie...
ik heb de Hd1 niet maar heb behoorlijk wat research gedaan naar drumkits...
de Hd1 heeft midi out ( geen in) dus kun je ehm aan battery/bfd/dfh/guru enz hangen
Bedankt voor je reactie Jd.
ja die TD-4 is me iets te duur.
wel jammer dat ie geen midi in heeft. ik wil hem wel voor me producties ook gaan gebruiken.
maar ik kan ook een andere drumcomputer eraan hangen of is dit niet mogelijk?
als je midi out hebt kun je er een andere module aan hangen ja ( dus ook een drumcomputer...
de Medelli's heb ik zelf getest en das bagger
de roland speelt echt fijn
als je nog ff wacht dan zakt de prijs ook nog wel verder
midi in is niet echt nodig lijkt me of wil je de sounds van de hd1 gaan gebruiken???
de audio out is alleen stereo minijack dus ff een goede verloop kabel kopen als je er voor gaat
wat ik ook wel doe is van te voren de manual ff lezen ( dan worden een hoop vragen meestal wel beantwoord....)de gemiddelde muziek verkoopjoop snapt er vaak toch geen ruk van
mijn neef heeft die kit, toffe sound, cool voor die prijs, lekker compact ook. Let wel op; alleen een minijackje out, en 80% van de kits is troep . Er valt niks zelf te editten qua kit samenstelling.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.