Vroeger..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik ben in de jaren 80 opgegroeid en kan echt wel concluderen dat nederland er toen heel wat beter uitzag...
ook al was ik een stuk jonger

geen stress
geen files
een stuk minder asocialiteit in de hele maatschappij
mensen gingen "normaler" met elkaar om
de treinen reden gewoon als het herfst of winter was
geen mobiele telefoon overlast op openbare plekken
ouders die ZELF hun kinderen opvoeden waardoor kinderen een stuk beschaafder waren als nu
gemiddelde mensen konden een huis kopen
kinderen van nu krijgen alles wat ze willen

etc etc etc

er was ook meer ' lijm" aanwezig
art_large_15478.jpg

is het verder ook niet zo, dat elke generatie met weemoed terugkijkt op z'n eigen "topjaren " ( snif ) ?

eerlijk gezegd : heb echt liever een vette voyager voor hetzelfde geld als dat gepiel met die ms20 en die akai-taperecorder :bekdicht:

wat wel , als ouwe *u* opvalt is ( onvoorstelbaar nu ) dat wij vroeger gewoon de achterdeur open /onafgesloten lieten, er een touwtje aan de voordeur zat waar je aan kon trekken als je binnen wilde. een fietsslot onbekend was. en een oplichter /dief ook zo benoemd werd en behandeld en daarmee z'n maatschappelijke status beschadigd werd. ( nu heet dat oa gouden handdruk, vertrekbonus , afkoopregeling en andere dieventaal )
maar ja , dat is natuurlijk wel weer van voor 1980, fatsoen en schaamte ipv ongegeneerdheid, onverschilligheid en decadentie.

ik vraag me af of over 20 jaar mensen met weemoed terugkijken naar het fantastische begin van de 21e eeuw :erm:

Mensen die 20 jaar jonger zijn dan wij zullen dat waarschijnlijk wel doen ja.

En dat is ook niet raar, want de meeste mensen voelen zich comfortabel bij dat waar ze vertrouwd mee zijn geraakt gedurende de periode in hun leven waarin ze voor het grootste deel gevormd zijn. Dat is je oorsprong, daar kom je vandaan en dat voelt (over het algemeen) veilig, en dus prettig.

nou dan word het dus alleen maar slechter in de toekomst ? :D

ik vraag me af of over 20 jaar mensen met weemoed terugkijken naar het fantastische begin van de 21e eeuw :erm:
Natuurlijk, zie mijn post, nogmaals, de eerste ervaringen blijven in je hoofd in de tijd dat je écht de wereld om jezelf leert kennen, dus niet aan de hand van de familie-opvoeding maar je tijd van ontdekking.

Voor mij was (met alle trots zeg ik dat!) 1991 HET jaar, maar of ik terug naar die tijd NU zou gaan, nee! Alleen als ik terug 17 word misschien...

Vroeger hadden we Donald Duck, in de jaren 90's de Simpsons en later South-Park hehehe :P

zeer waarschijnlijk wel, en ze zullen hun kinderen proberen de plaatjes van justin bieber en lady kakka te "verkopen" als "echte " muziek :D

Toevoeging, zoals ik zei, later, word je volwassen, dan zijn de "betere tijden" al snel voorbij en begint de realiteit. Studeren, werken, familie, enzovoort. Verantwoordelijkheden dragen... etc. Na zoveel jaren van snelle veranderingen zeg je steeds "vroeger hadden we nog..." dus je leeft in een soort nostalgie (uiteindelijk een valse nostalgie) maar als je nog ouder wordt zou je ook zelf zeggen: "vroeger hadden we nog internet".

Vroeger, dus ik zeg 1987, hadden we de Pet Shop Boys in een gewone kleine FM radio in de chart "deze week in Engeland" en je zat te wachten totdat een aankondiging kwam voor de nieuwste single, luisteerde elke dag naar dit omdat je het nummer leuk vond en het nummer gewoon epic is. Nu heb je tien versies van dezelfde track en je luister via youtube naar de eerste 10 seconden en vervolgens vervel je en ga je naar de andere :P

Wat is beter dan? Nogmaals, geen van beide. Het gaat om hoe je het ervaart. :D

niet alleen qua muziek maar ook qua televisie was er gewoon meer moeite gedaan voor het product..
er waren nog geen real life soaps, talentenjachten en nog meer domme sbs/rtl programma's...

is er tegenwoordig nog iets dusdanig kwalitatiefs op TV waardoor het stil is in de straat?
dacht het niet

Ben het ook wel met je eens wat tv betreft, heb hem er daarom 7 jaar geleden al uitgegooid.
De mainstream radio is ook zwaar bagger, luister ik dus ook niet naar.

Maar er zijn wel goeie nog nieuwe of onbekende dingen, en dat is soms een beetje zoeken, maar zolang ik het op deze manier doe heb ik geen last van ergernis qua alle shit die geproduceerd wordt.

Alleen in bouwmarkten kan ik me niet tegen k- muziek en aandachttrekkende reclame filmpjes verdedigen, daarom blijf ik daar ook zo kort mogelijk en soms koop ik zelfs niks om die reden terwijl ik dat wel van plan was.

Vroeger.. waren bouwmarkten veel relaxter.

heb je helemaal geen tv of kijk je geen tv?
hoe kijk je films dan?

is er tegenwoordig nog iets dusdanig kwalitatiefs op TV waardoor het stil is in de straat?
dacht het niet

Het is ook zo, je hebt meer toegang, meerdere kanalen, beter technologie maar niet betere kwaliteit. Het ziet er beter uit, maar niet leuker!

Amper, buiten het journaal soms, kijk ik naar de TV zelfs. Als ik in een maand 1 uur in totaal volhoud dan is het al wat :D

Ja nou, ik heb mijn kabel er uit gedaan, heb nog wel een plasma hier staan, en daar kijk ik idd max 1x in de week een film op, en dan meestal een of andere klassieker of een aflevering van een of andere serie, meestal niet het nieuwste zeg maar.
Ik denk zelfs dat de nieuwste film die ik gezien heb misschien wel 4 jaar oud is.

Verder kijk ik heel af en toe een aflevering van Zembla en soms het Journaal op uitzendinggemist via mijn xbox op de tv, en soms doe ik effe dom lachen om wat dumpert filmpjes of wat youtube, ook op de tv, maar eigenlijk ook bijna nooit meer.

Het kan me eigenlijk ook weinig schelen nog wat er tegenwoordig aan media geproduceerd wordt, er is genoeg ouwe zooi te ontdekken waar meer goeds tussen zit dan er ooit nog gemaakt zal worden, en ook al zou dat niet waar zijn, ik heb geen zin om gespammed te worden door de media, en als het echt goed is kom ik er toch wel achter. (over 4 jaar ofzo)

Maar goed, ik ben niet snel tevreden ook, Lord of the rings heb ik alleen de eerste 30 mins van gezien en nog korte stukjes van wat knok scenes en bij avatar viel ik bij de eerste trailers al in slaap. :D

heb je helemaal geen tv of kijk je geen tv?
hoe kijk je films dan?
iets met peren en zaden en dan op een monitor wellicht? :D
Vroeger.. waren bouwmarkten veel relaxter.
en hoefde je bijv, als je geen lid was van de tent en je een paar platen MDF op maat wilde hebben, NIET voor elke zaagsnede 50 cent te betalen :okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back