Loudness war, erin meegaan of niet ?

Niks lastigs aan. Je hoort toch gewoon wanneer het harder worden van het geluid je dynamiek te veel aantast?

Had n.a.v. dit draadje een track op -6 of -7 db rms genormalised. Ging prima.

loud en louderrrr

loud en louderrrr

Niks lastigs aan. Je hoort toch gewoon wanneer het harder worden van het geluid je dynamiek te veel aantast?

Had n.a.v. dit draadje een track op -6 of -7 db rms genormalised. Ging prima.

Mn laatste release is zoooo kont/kut/**** etc gemasterd.
Loudness war ten top, mega zonde. Lekker de waves L2 op max, dan zal het wel goed zitten.

Label weet van niets, tsss
Beatport, artiest: Pradox, track, deeping.
Luister zelf maar. Kick dreunt te hard, en er zit een gek schel soort van fm geluidje mee te jengelen, die niet in mn origineel zit.

Zonde toch?

...en mensen toch nog steeds maar miepen dat je het masteren over moet laten aan een expert... zo te horen lopen ook die 'experts' niet over van expertise...

Nog ff terug komen op rms.

Ik heb een mix gedaan waar ik alleen 3db heb gelimit en ik kwam uit op -4 db

Amnesys 4 d future is -2db en die klingt er goed en niet plat....
Gewoon erg goed gemixed

Best wel goed voor mainstream!

Toch hoor ik vanaf 2:30 toch wel wat geluiden naar adem happen die ik best gewoon had willen horen.

Ik blijf erbij met een goede mix en een goede chain is -7rms meestal géén probleem.
Ik krijg iedere track zonder additionel artifacts te introduceren comfortabel op -8rms. -6 -5 wordt erg krap en daar krijg je al duckingachtige effecten.

maar uiteindelijk hangt e.e.a. ook van de opname af en het artistieke doel.

Ik had degene gesproken die Amnesys 4 d future had gemixed en hij zei dat hij op -6 db uit kwam.
Ik had gemeten met nugen metering -2db en hij gebruikt waves voor metering en hij had dus -6.
dus het maakt ook uit welke metering je gebruikt.

Dynamiek is zooooo 20e eeuw..

Eerlijk niel, ga niet uit van meters maar van je oren. Ik wil niet doen alsof ik er megaveel verstand van heb maar ik heb soms het idee dat wat punch van bassdrum (en snare) zonder totaal platgedrukt te zijn soms net zo hard kan overkomen maar toch luchtig blijft.

In iedergeval succes met de website en die paar mini verschillen in volumes zal de meerderheid niet erg aan ergeren die het koopt zolang het 320 zijn en gewoon tegen de 0 db rand aan liggen.

Hoe zit het trouwens met onze Faith track? Laat wat weten binnenkort! :okdan:

Mn laatste release is zoooo kont/kut/**** etc gemasterd.
Loudness war ten top, mega zonde. Lekker de waves L2 op max, dan zal het wel goed zitten.

Label weet van niets, tsss
Beatport, artiest: Pradox, track, deeping.
Luister zelf maar. Kick dreunt te hard, en er zit een gek schel soort van fm geluidje mee te jengelen, die niet in mn origineel zit.

Zonde toch?

Die is idd zo plat als een dubbeltje.

Best wel goed voor mainstream!

YouTube - Amnesys - 4D future

Toch hoor ik vanaf 2:30 toch wel wat geluiden naar adem happen die ik best gewoon had willen horen.

Er zit sowieso geen volume verschil tussen de geluiden. Alles is knetterhard naar de voorgrond gedouwd. Zet hem maar op zijn zachtst dan hoor je alle geluiden nog ipv dat sommige geluiden weg zouden moeten vallen als er sprake zou zijn van dynamiek verschillen tussen de verschillende geluiden.

Voor de rest heeft die track dus überhaupt weinig ademruimte.

Als je je tracks hard wil laten klinken kun je tijdens het produceren al een limiter op je master doen. Hoor je gelijk wat het resultaat is en kan je gelijk ingrijpen als bepaalde geluiden de boel verzieken voor de rest.

Als je de limiter na een tijdje bypassed klinkt de ongelimite track meestal niet zoals je hem had uitgemixed zonder limiter op je master, bij mij niet tenminste...

Bij mij klinken tracks met de limiter gebypassed heel clean, te clean eigenlijk en met te veel dynamiek, te groot verschil tussen hard en zacht. Als je de limiter dan weer aanzet word alles rechtgetrokken.

zelf masteren heeft dus ook wel weer voordelen ..;)

Eerlijk niel, ga niet uit van meters maar van je oren. Ik wil niet doen alsof ik er megaveel verstand van heb maar ik heb soms het idee dat wat punch van bassdrum (en snare) zonder totaal platgedrukt te zijn soms net zo hard kan overkomen maar toch luchtig blijft.

In iedergeval succes met de website en die paar mini verschillen in volumes zal de meerderheid niet erg aan ergeren die het koopt zolang het 320 zijn en gewoon tegen de 0 db rand aan liggen.

Hoe zit het trouwens met onze Faith track? Laat wat weten binnenkort! :okdan:

Hey man,

Wat je hoort is het belangrijkste uiteraard, viel mij alleen op dat alles wat prettig aan te horen was (en ik zelf geproduceerd en/of gemasterd heb in de periode 2000-2007) allemaal rond de -10, -11 db rms zit, een uitzondering daargelaten.

De nieuwe Z-T website + geintegreerde shop wil ik eind deze week online hebben, alles is al zo goed als af, moet alleen nog iets van 30 tracks uploaden + bijbehorend releasedesign en info. Totaal zal er dan rond de 1gb aan mp3's te koop staan :mexico:

De Faithtrack en sowieso alle produceerwerken staan op pauze, de webshop heeft even prioriteit, maar alles gaat zeker door volgens plan :D Ik contact je zodra ik iets te laten horen heb :mega:

Back