Synths voor strings/pads

Otlen

Lid
De Roland JD-800 (met string expansion) staat om zijn mooie strings en pads bekend. Wat zijn modernere alternatieven voor deze synth?

kijk eens naar een korg wavestation, ook mooi voor pads en kost rond de 250 euro 2e hands
het hangt er natuurlijk wel van af voor welk karakter strings je wil gaan, wil je echt analoge pads ala jaren 80 dan zijn de jx3p / 8p en juno serie interessant maar ook korg heeft zo weer een eigen karakter. trouwens zijn de jd800 en jd990 perfect voor strings en pads

Korg 01/w heeft strings en pads die ik persoonlijk mooier vind dan die van de JD-800 met string kaart. Is ook nog eens stukken goedkoper.

Hele fraaie analoge strings en pads haal je ook uit de jx-8p of jx10.

Modernere synths zijn o.a. Virus (C, Ti rest ken ik niet zo..), V-synth, Nord 3 schijnt ook oké te zijn (ken ik niet zo), uhh.. vast nog wel meer.

Ik denk dat ik zelf voor een Novation Supernova II zou gaan..

Wat ik er van gehoord heb.. 8~

Ik kan me herinneren dat de Kawai K5000 hele mooie pads en strings had.
Heb hem zelf nooit gehad maar wel een keer bespeeld bij een vriend.
Mooie, stijlvolle bak.

JX8p zeker. Maar echt modern is 'ie niet meer :) DSI Prophet 08 vond ik ook wel mooi klinken in de winkel.

Ik denk dat ik zelf voor een Novation Supernova II zou gaan..

Wat ik er van gehoord heb.. 8~

Zeker een fijne en ideale synth qua bediening en gemak! Vind de virus alleen net even lekkerder klinken :)

Korg Trinity strings vind ik erg mooi, op het randje tussen synthetisch en realistisch. Maar ja al die persoonlijke voorkeuren hè. Veel gaan luisteren/spelen, is beter.

Alpha Juno ook zeker een goeie voor het geld.
Jup, en analoog. Ligt eraan wat voor strings je wilt natuurlijk, maar met de Alpha Juno krijg je wel van die typische mooie strings zoals je vaak hoort met Bochum Welt eigenlijk.

Korg Trinity strings vind ik erg mooi, op het randje tussen synthetisch en realistisch. Maar ja al die persoonlijke voorkeuren hè. Veel gaan luisteren/spelen, is beter.

Triton ook. Fijne bak voor pads...

Alternatieven genoeg dus...

Back