Demo's opsturen: tips & tricks

bobaphat,,,,, je komma blijft hangen! ;) Maar je hebt het wel bij het juiste eind wat mij betreft. Het moet in eerste instantie zo zijn dat je lol hebt in muziek maken... doe het voor jezelf, niet om een plaatje uit te brengen. (Zegt de meneer die zelf enkel op een kindergabber CDtje heeft gestaan ;))

Maargoed... ik ga het ook wel weer eens proberen als ik er zin in heb! :gaap:

Volgens mij,kleeft er heel wat troep aan die muziekinternetsite's,zoals eerder vermeld,een hoop fools beginnen op hun pc muziek te maken(lees troep),van mij mag iedereen troep maken hoor,maar laat het horen binnen jouw vier muren.
Niet te verschieten dat de muziekindustrie op hun gat zit,troep en nog eens troep,de best one,de talenten, zijn nu ver te zoeken ,tussen al dat troepgedoe,en dan zeggen ze nog laat ze toch doen,laat iedereen toch zijn ding doen,maar je moet verdorie weken zoeken nu,om eens iets moois tegen te komen,iets wat hier ook de gewoonte aan het worden is,een demo laten horen dat half afgewerkt,is,'wat denken jullie ervan',ben ik op de goede weg?Tja,wat kunnen wij ervan denken als het nog niet af is,maar achteraf worden die afgewerkte nummers niet meer ten gehoren gebracht,suggestie vragen wel,maar een afgewerkte nummer mogen we niet meer horen.Ik krijg er soms barstende koppijn van!
Ok iedereen denkt dat zijn 'ding 'gewoon te beste is,er is maar één manier,gewoon de reacties,en de respons die je krijgt,krijg je niets te horen,hou je ding voor jezelf dan,en zwier het niet meer op internet aub.Zodat de betere,de talenten,meer ademruimte krijgen,zodat iedereen terug een beetje van muziek kan genieten,er zijn er maar enkele in elk genre van muziek,die er iets van kunnen bakken,en dat is met alles zo,ook in de sport,in de schilderkunst,noem maar op,we leven in een vrije wereld en dat moet zo blijven,het recht op menigsuiting,maar met de muziek op internet is het wel goed te horen.

Wat een onleesbaar betoogje Sinew... Denk ook niet dat jij in jouw begin fantastische nummers en producties afleverde... toch?

Het zou leuk zijn als deze 'beginners' wel eerst hun productie vergelijken met wat er verder hoorbaar is. Maar das moeilijk als je zelf net super enthousiast bent.

Origineel geplaatst door sinew1958
Ok iedereen denkt dat zijn 'ding 'gewoon te beste is,er is maar één manier,gewoon de reacties,en de respons die je krijgt,krijg je niets te horen,hou je ding voor jezelf dan,en zwier het niet meer op internet aub.Zodat de betere,de talenten,meer ademruimte krijgen,zodat iedereen terug een beetje van muziek kan genieten,er zijn er maar enkele in elk genre van muziek,die er iets van kunnen bakken,en dat is met alles zo,ook in de sport,in de schilderkunst,noem maar op,we leven in een vrije wereld en dat moet zo blijven,het recht op menigsuiting,maar met de muziek op internet is het wel goed te horen.

Dus alleen als je tot de enkelen hoort die er iets van bakken mag je wat laten horen? euhm, kletskoek. Als ik gewoon lekker als hobby muziekjes maak (hoe goed of slecht ook) vind ik niet dat ik mijn kop moet houden. Wie bepaald overigens of je er iets van bakt? Jij? Jouw mening hoeft niet de mijne te zijn (of die van mijn buurman, of ....).

Origineel geplaatst door sinew1958
Niet te verschieten dat de muziekindustrie op hun gat zit,troep en nog eens troep,de best one,de talenten, zijn nu ver te zoeken ,tussen al dat troepgedoe,en dan zeggen ze nog laat ze toch doen,laat iedereen toch zijn ding doen,maar je moet verdorie weken zoeken nu,om eens iets moois tegen te komen

Lees ik hier wat frustratie tussen de regels door? Miskend talent o.i.d? Als je echt weken aan het zoeken bent moet je misschien eens naar je manier van zoeken kijken. Wellicht zoek je op de verkeerde plaatsen.

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Dit stoot mij erg tegn de borst, ten eerste omdat ik zelf "fan" ben van 'm, ten tweede omdat het gewoon iets is wat je uit je mouw schudt. Misschien ook niet, maar dan staat het in ieder geval niet in verband met je opvatting dat ie geen "muzikale talenten" heeft... maarja, ik wil hier geen letterlijk eindeloze discussie over beginnen, zonde van de tijd...

Tja, je reactie lokt natuurlijk wel een reactie uit. Ik hate to bring the news, maar Tiësto is niet meer dan een "label" hij zelf maakt geen muziek, zit niet in de studio achter cubase en een paar synths, hij draait nummers gemaakt door andere welke onder zijn naam uitgebracht worden. Ik val jou niet aan op je muzieksmaak, ik vind zelf de nummers van tiësto ook wel lekker hoor, maar hij is een DJ, geen componist.

Persoonlijk vind ik dan de mannen achter tiësto meer talent hebben...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hazes
Dus alleen als je tot de enkelen hoort die er iets van bakken mag je wat laten horen? euhm, kletskoek. Als ik gewoon lekker als hobby muziekjes maak (hoe goed of slecht ook) vind ik niet dat ik mijn kop moet houden. Wie bepaald overigens of je er iets van bakt? Jij? Jouw mening hoeft niet de mijne te zijn (of die van mijn buurman, of ....).

Zoals ik al zei vroeger,meningen zijn zoals een achterste,iedereen heeft een mening,ik ,jij,een ander en dit was gewoon mijn persoonlijke mening,ik zeg niet dat jij je kop moet houden of een ander,maar is het niet meer dan normaal dat tegenwoordig éénieder die een computer heeft dezer dagen zijn rommel op het net zet,zelfs zonder een jota,een noot van muziek te kennen, er een hoop crap muziek op zit?Jouw standpunt,iedereen mag het horen wat hij maakt,mijn standpunt ook maar als er niet wordt op gereageerd in mails,geen respons krijgt ,mensen die zeggen: het is slecht is het dan nog nodig internet verder te blijven overwoekeren met je tussen haakjes muziek?Jij moet(je standpunt eens terzijde gelaten)toch ook een smaak hebben;ook eens vinden,:dat is slecht,meestal blijven dat soort mensen slechte muziek maken.Er is talent mee gemoeid,iedereen mag muziek maken hoor,maar zo gaat de internetmuziek aan ten onder.Laats las ik nog een forum op een amerikaanse site,dat er tegenwoordig meer en meer mensen gewoon aan muziek beginnen doen,een computer,een programaatje en ze zijn vertrokken,dat er zo een pak 'hopeloze' muziek op het net wordt opgezwierd,dat 90% niet meer te beluisteren valt.Vroeger moest je je eerst bewijzen aan een platenmaatscappij.

Lees ik hier wat frustratie tussen de regels door? Miskend talent o.i.d? Als je echt weken aan het zoeken bent moet je misschien eens naar je manier van zoeken kijken. Wellicht zoek je op de verkeerde plaatsen.

Geen frustraties,ik heb het talent er niet voor,zo simpel is het,dus hou ik het voor mezelf,misschien moet ik het eens proberen een paar nummers eens te laten horen ooit.Maar ik maak graag muziek,voor m'n eigen,t'is m'n hobby.En ik weet verdomd goed waar ik moet zoeken hoor op het internet

Hey,

Amaai ... ik zie dat er een hele discussie aan de gang is.
tja, tis vandaag de dag er nie simpeler op geworden hè.

Ik heb eigenlijk nog maar 1x een demo cd'ke opgestuurd. (in 1999)
De dag erna kreeg ik telefoon, wanneer ik zou willen langskomen omdat
ze mij een contract wilden aanbieden en het nr releasen.

Dat dus gedaan, nr uitgebracht en dan ben ik eigenlijk een hele tijd bezig
geweest met marketing en mij meer en meer proberen te begeven in de muziek-branche.
(netwerken en socializen) :luv:

Tegenwoordig heeft het veel te maken heeft met mensen kennen ...
(denk er aan om wel de juiste mensen eruit te vinden en te filteren, want er lopen heel wat
rare kerels erin rond)

Momenteel heb ik dus het geluk dat als ik een nieuwe demo wil laten horen, dat ik even moet
bellen en kan langslopen om t rechtstreeks te laten luisteren of dat ze soms zelf bellen met de vraag
of ik nog demo's heb en er eens wil mee langskomen.

Het probleem waar ik mee zit is gewoon dat ik nie rap een demo zal laten horen omdat ik het gevoel heb
dat het altijd beter kan klinken waardoor je in een straatje zonder einde zit, want doordat je uw nr's veel beluisterd
geraak je eraan gewend waardoor je na een tijd weer denkt ... hmm ... dit kan beter ... (allez, dit is het probleem wat ik veel heb). Misschien beetje te perfectionistisch ingesteld ... :confused:

Greetz Bart !

Origineel geplaatst door Beatbrother
Het probleem waar ik mee zit is gewoon dat ik nie rap een demo zal laten horen omdat ik het gevoel heb
dat het altijd beter kan klinken waardoor je in een straatje zonder einde zit, want doordat je uw nr's veel beluisterd
geraak je eraan gewend waardoor je na een tijd weer denkt ... hmm ... dit kan beter ... (allez, dit is het probleem wat ik veel heb). Misschien beetje te perfectionistisch ingesteld ... :confused:

Greetz Bart !

OEI.....dit komt me wel heel bekend voor ...! Persoonlijk denk ik altijd : "dit en dat kan beter". Sommige mensen hebben van nature een overschot aan zelfvertrouwen (al dan niet terecht overigens) en ik denk dat dat er een heleboel mee te maken heeft dat er zoveel "troep" (maar wie ben ik om dat zo te bestempelen) wordt uitgebracht.
Soms benijd ik dat wel eens (zoveel zelfvertrouwen als het op produceren aankomt). Het leven zou wel iets gemakkelijker zijn zonder zo'n kritische kijk op m'n eigen muziek. Aan de nadere kant, vind ik bescheidenheid ook wel weer een mooie eigenschap :) En zo blijf je jezelf verbeteren, poging doen tot althans.....

Peace,
Erik

Attachments

• thatsonebigassjoint.jpg
    thatsonebigassjoint.jpg
    27,3 KB · Bekeken: 79
Een tijdje geleden heb ik een tiental demo's de deur uit gedaan met voor mijn gevoel mijn beste tracks. Ik weet niet meer precies welke labels allemaal maar in elk geval Black Hole, Bedrock, Perfecto en nog een stel. Helaas maar één reactie terug gekregen dat het wel goed was maar niet wat ze zochten voor op hun label (ik weet niet meer welke dit was). Van de rest nooit een woord gehoord (en ik had er nog wel een biografie bijgedaan! :D)
Toch vond ik de nummers zelf zeker goed genoeg om uit te brengen (misschien met wat kleine aanpassingen), anders had ik het niet eens geprobeerd. Maar goed, later nog maar eens proberen.

Op het moment echter is een aantal kennissen van een vriend van me bezig met het opzetten van een platelabel en studio en die waren erg geinteresseerd. Die heb ik dus een demo gegeven en daar hoor ik in de loop van de week een reactie op te krijgen dus wie weet gaat het allemaal toch nog lukken... :)

Origineel geplaatst door shappy1010
Tja, je reactie lokt natuurlijk wel een reactie uit. Ik hate to bring the news, maar Tiësto is niet meer dan een "label" hij zelf maakt geen muziek, zit niet in de studio achter cubase en een paar synths, hij draait nummers gemaakt door andere welke onder zijn naam uitgebracht worden. Ik val jou niet aan op je muzieksmaak, ik vind zelf de nummers van tiësto ook wel lekker hoor, maar hij is een DJ, geen componist.

Persoonlijk vind ik dan de mannen achter tiësto meer talent hebben...

Hoe weet jij dat dan zo precies als ik vragen mag? Weleens op een :koffie: geweest bij meneer?

Vorige week heb ik mijn eerste demo cd-tje met vier van m'n chillout trackjes naar Chrysalis gestuurd. Na twee dagen kreeg ik antwoord: "...het klinkt goed, maar ik mis de commercie..." en "...probeer eens wat meer richting Moby, St. Germain / Gare du Nord te produceren...".

Tja, ik heb het idee dat het een beetje een standaard zinnetje is van "het klinkt goed, MAAR ....(en dan volgen nu de duizend en één varianten.)

Wat ik ook enigszins vreemd en misschien zelfs een beetje een teleurstellend antwoord vond, is dat ik meer richting bovenstaande artiesten moest produceren. Als iedereen dit te horen krijgt blijft er geloof ik weinig 'originele' muziek meer over. Het is natuurlijk voor meerdere interpretaties vatbaar, maar toch...

Origineel geplaatst door Rino
Vorige week heb ik mijn eerste demo cd-tje met vier van m'n chillout trackjes naar Chrysalis gestuurd. Na twee dagen kreeg ik antwoord: "...het klinkt goed, maar ik mis de commercie..." en "...probeer eens wat meer richting Moby, St. Germain / Gare du Nord te produceren...".

Tja, ik heb het idee dat het een beetje een standaard zinnetje is van "het klinkt goed, MAAR ....(en dan volgen nu de duizend en één varianten.)

Wat ik ook enigszins vreemd en misschien zelfs een beetje een teleurstellend antwoord vond, is dat ik meer richting bovenstaande artiesten moest produceren. Als iedereen dit te horen krijgt blijft er geloof ik weinig 'originele' muziek meer over. Het is natuurlijk voor meerdere interpretaties vatbaar, maar toch...

Ergens te begrijpen,maatschapijen willen zekerheid,ze willen verkopen niks meer niks minder.
En ergens is dat hun goed recht.
De tijden zijn niet zo best,denk aan de mp3,cd copieen,ze willen gewoon of iemand met naam of een andere zekerheid en dat is het feit dat ze zeggen dat je meer richting namen moet produceren..
Waarom denk je dat er zoveel clonen op de markt gebracht worden?

Maar goed dat is ff objectief bekeken,wat je maakt heeft zeker potentie,mischien stuur je het naar het verkeerde label.

volgens mij zijn shappy1010 ^& sinew depresief geworden van het demo's sturen naar labels!:)

Origineel geplaatst door Shivah
Ergens te begrijpen,maatschapijen willen zekerheid,ze willen verkopen niks meer niks minder.
En ergens is dat hun goed recht.
De tijden zijn niet zo best,denk aan de mp3,cd copieen,ze willen gewoon of iemand met naam of een andere zekerheid en dat is het feit dat ze zeggen dat je meer richting namen moet produceren..
Waarom denk je dat er zoveel clonen op de markt gebracht worden?

Maar goed dat is ff objectief bekeken,wat je maakt heeft zeker potentie,mischien stuur je het naar het verkeerde label.

Helaas steekt 't zo wel in elkaar ja. Ik heb absoluut niet de pretentie of de capaciteiten om met iets compleet vernieuwends op de proppen te komen, maar ik wou na toch aardig wat positieve reacties eens kijken hoe het zou vallen. Gelukkig zijn er nog labels die enigszins idealistisch bezig zijn en platen persen terwijl ze weten dat er nauwelijks winst uit te halen valt of dat ze hooguit quitte spelen.

Ik ga de demo trouwens sowieso naar een aantal andere labels sturen, tenminste als ik ze heb gevonden :D . Chrysalis is een publisher, maar ik denk dat ik 't de volgende keer maar gewoon naar een label stuur...

Origineel geplaatst door Origin X
Hoe weet jij dat dan zo precies als ik vragen mag? Weleens op een :koffie: geweest bij meneer?

Wel bij de mensen achter sommige van zijn nummers :)

Maar zo'n geheim is het niet hoor, achterop zijn cd'tjes staan keurig de namen vermeld van de songmakers.

Origineel geplaatst door shappy1010

Als je het echt wilt...dan lukt het je, is de grootste misvatting in de hedendaagse maatschappij, en het geldt misschien wel het allerminste in de muziekindustrie.

Als dit jouw opvatting is Shappy dan zou ik maar alvast in m'n kist gaan liggen.
Dat jij zo'n mening spuit omdat jij niet geslaagt bent vind ik jammer voor je.
Misschien ben jij inderdaad één van die mensen die er maar mee moet stoppen. Houdt je meer geld over en misschien wordt je dan wat gelukkiger...
Je hebt in ieder geval duidelijk niet begrepen wat ik met 'als je écht wilt' bedoel. Misschien kun je het nog 'ns een keer écht proberen.

gr. Tom

Back